Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kunne købe mit software Produkt

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har udviklet et software program som jeg har brugt en del tid på.

Selvom den kan se simpelt ud, så er der meget arbejde bag den. :)

Programmet skal forhindre tyven, i at stjæle DIN pc! Hvis dette er tilfældet vil programmet hjælpe med at identificere tyven.  Du vil derfor modtage: en advarsels-email der fortæller om tyvens Ip-adresse, placering(land og by) og er din computer indbygget med webcam, vil den tage 3 snapshots af tyven og pakke alt ind i en meddelelse og send den ud til dig.  

Der kan læses mere om programmet på www.pcsneak.com

Jeg er måske intr, i at sælge programmet til et firma, der selv skulle står for at sælge den videre til kunderne og bla. yde support.

Hvad kunne man gøre i mit tilfælde? Hvordan kommer man i kontakt med firmaer og hvem er de firmaer der kunne være intr i at købe programmet?

håber nogen kan komme med et forslag?

Fra Høng
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 12:27

Jeg kunne godt være interesseret i at lave noget samarbejde med dig, hvis dit produkt virker tilfredsstillende.

Jeg har sitet www.tyveri.dk, og har selv udviklet ligende software.

It Support - Råd og vejledning i alt indenfor it og elektronik til virksomheder samt billig pc hjælp til private

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:38

Hej Ralf Willers

Tak dor dit svar.

Hvordan har du tænkt dig samarbejdet skulle foregår.

Lidt mere at vide om det?

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 12:45

Har kigget lidt på dit produkt, og det ser umddelbart ganske spændende. En af de ting der først falder mig i øjnene er dog den meget lave pris på USD 13.  Lad os nu sige at du fik en distributør og forhandlernet til at sælge produktet, og at du tilbød 50% avance til kanalen, hvilket vil sige 25% til distributor og 25% til forhandler, så vil det betyde at en forhandler har mulighed for at tjene hele 17 kroner og 55 øre ved at lave et salg - denne avance vil typisk være spist op bare ved at skulle skrive en faktura, og vil derfor være helt uinteressant. Regn med at en software forhandler vil have lov til at tjene min 80-100 kr. på et salg af billige produkter, derfor ser du sjældent noget til under 29,95 EURO

Mht salg af et sådant produkt, så er der flere veje at gå:

1) Stå for alt salg og markedsføring selv via web som du allerede har sat op, og så på den måde skabe en interesse for dit produkt. Er produktet blevet et kendt brand, så er det væsentligt lettere at få nogle til at sælge det for dig. Du kan evt. lave et affiliate setup hvor andre (primært privat personer) kan tjene lidt på at linke til din side.

2) Lede efter en "republisher" der vil stå for alt salg og markedsføring af dit produkt gennem deres egne kanaler. Et eksempel på en republisher er: www.avanquest.co.uk En sådan republisher vil typisk afregne til dig hver måned eller hvert kvartal - de forventer typisk en margin på 70%

3) Etablere en salgskanal. Dette vil være klart den sværeste løsning for et nyt og ukendt brand, da man sjældent finder nogle distributører eller forhandlere som vil invserere tid og resourcer i at markedsføre et ukendt produkt i den prisklasse. Vælger du at gå den vej, så skal du være meget opmærksom på at have en ren kanalstrategi - dvs. sælger du direkte til forhandlere, så skal du ikke forvente at der er nogle distributører der gider tage produktet ind.

Mvh
Leif

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 12:58

Hvis jeg nu var tyv mm - så ville jeg re-installere windows (en pirat-kopi, selvfølgelig). Det vil jeg forvente er standard-procedure. Jeg vil forvente, at din software ikke overlever denne standard-procedure - er det ikke sandt ?

Fra Høng
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 13:02

Jeg har lavet ligende software, og min erfaring er at tyven eller den der har købt den stjålne pc, på et eller andet tidspunkt tænder pc'en og går på nettet.

Det er de færeste der starter med at formaterer disken først

It Support - Råd og vejledning i alt indenfor it og elektronik til virksomheder samt billig pc hjælp til private

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 13:03

Jeg tror ikke en tyv starter med og slette noget. Han vil sælge den ! Der for vil han tænde for den inden salg for at se om den virker. 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40

Hej Leif

Tak for dit svar.

Den lave pris er inden for de flestes muligheder, det er ikke dyrt og det skal den heller ikke være, for så vil den muligvis være uinteressant netop fordi den koster for meget. Altså man vil være lidt i tvivl om man vil købe det eller ej, den lave pris gøre at kunden hurtigt og nemt kan tage en beslutning og se om det er noget for ham.

Jeg har fx. tænkt mig at sælge programmet og selv står for alt levering og salg, men som du siger, hvis et firma har købt programmet og ønsker at sælge det, så skal de have en distributør og forhandlernet  og derfor ville det ikke kunne betale sig at sælge den til den pris.

mht til salg:

Det er en meget god idé at står selv for salget og vente og se om det bliver populært, på denne måde vil det blive lettere at får den solgt når den altså har fået et godt ry.

Måske skulle jeg tage kontakt til en republisher og høre dem ad, hvad de har at tilbyde.

Rigtige gode råd

Tusind tak for det leif (:

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 13:51

Du kunne også overveje at have 2 versioner - en helt gratis med begrænset funktionalitet (f.eks. ingen snagshot) for at få udbredt produktet - og så en plus-version som der skal betales for med mere funktionalitet for at komme op på et prisniveau der gør det interessant at sælge for andre.

Overvej evt. også at lave en prisliste til erhvervskunder, med lavere pris jo flere de køber i intervaller - f.eks. 10-24, 25-49, 50-99, 100+

Endeligt kunne du læne dig op ad andre som sælger til samme målgruppe, og som anbefaler andre produkter. Et par af mine producenter har sådanne produkter de promoter - det er bla. WinRAR og Nero.

Hvis det var mig, så ville jeg prøve at lave en form for samarbejde med nogle der rent faktisk kan hjælpe med at få maskinen igen. Hvis jeg f.eks. får stjålet min bærbare pc, så kan jeg ikke bruge til ret meget at jeg få et billede af svinet der har stjålet eller købt den, og heller ikke en IP adresse som ike kan spores præcist uden en dommerkendelse - bynavn vil være et vidt begreb indenfor en radius af måske 20 km. - tvivler på at politiet gider reagere på en henvendelse fra mig i sådan et tilfælde, og selvtægt er desværre ikke tilladt i dette land. Så egentlig ville jeg blot blive irriteret over at blive vist et billede af den snylter der er endt op med at bruge min PC bare fordi han ikke har råd til at købe en selv.  Men ok, det var blot min subjektive holdning :)

Mvh
Leif

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:52

Enielsen:

En tyv tænker mere på at komme af med hans tyvekoster og vil ikke bruge tid på at formatere pc'en, det er heller ikke sikkert han kan finde ud af det, men det kunne godt være tilfældet.

Desværre det kan mit program ikke klarer det indnu. Det vil typisk tage mig en uges tid, så vil jeg sagtens kunne løse det problem, ved fx blokere muligheden for at formatere computeren på en eller anden form.

For jeg har også brugt lang tid på Programmet og jeg synes ikke jeg skal bruge mere tid på nuværende tidspunkt. Der er alligevel en stor chance for at identificere tyven med både IP-Adresse, Placering(Land, By) og de snapshots programmet vil tage. så man kan sige det på den måde, at chancen er ret stor alligevel så længe computeren ikke bliver formateret.

Mulighed for at det ikke skal være muligt at formatere pcèen kunne komme med en opdaterering når næste version kommer. (:

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)