Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktbilleder - hvad skal det koste?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste leverandører leverer efterhånden brugbare fotos. Nogle mod betaling. Jeg tror jeg må prøve at presse de sidste leverandører eller gøre som ovenstående - at købe et godt kamera og lære det selv Big Smile

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 22:58

Maya - www.lauraamalie.dk :

De fleste leverandører leverer efterhånden brugbare fotos. Nogle mod betaling. Jeg tror jeg må prøve at presse de sidste leverandører eller gøre som ovenstående - at købe et godt kamera og lære det selv Big Smile

Jubbiiii en der vil lære sig selv noget nyt, det er så fedt, det er det livet handler om.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Ballerup
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 00:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Maya,

Som nyt medlem i Amino-familien, har jeg netop modtaget Martin Thorborgs bog ’E-pusher’. Hvis du ikke allerede har den bør du overveje at anskaffe den.

Den besvarer alle dine spørgsmål, og hovedbudskabet i den er: Gør det du er bedst til. Lad være med at spilde din tid på projekter som du kun kan lave halvt og som i øvrigt ikke bliver godt nok.

Du sælger jo mange af de fede mærker (far til en pige på 3 år) i din shop, men når dine kunder (familien som vægter kvalitet og mærker højt) ser din side er der en meget stor risiko for, at de klikker væk fra den igen, når de ser den tvivlsomme præsentation af det lækre tøj.

Lækre produkter skal præsenteres lækkert. Tingene skal passe sammen. Det andet kommer til at virke utroværdigt og useriøst og kunderne forsvinder igen.

Jeg er selv fotograf og laver 30 produktbilleder til ca. 8.000-9.000 kr. Det er måske mange penge, men det er absolut ikke dyrt.

Hvad kan du lave i de to dage som jeg bruger på dine billeder? Og så bliver resultatet godt!

Sælg børnetøj og lad fotografen, revisoren og webdesigneren lave resten.

Det koster på den korte bane, men det er en god investering på den lange.

Held og lykke.

Med venlig hilsen

Ulrik M. Eriksen

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 01:27

Ulrik M. Eriksen:

Den besvarer alle dine spørgsmål, og hovedbudskabet i den er: Gør det du er bedst til. Lad være med at spilde din tid på projekter som du kun kan lave halvt og som i øvrigt ikke bliver godt nok.

Hvad nu hvis man som webshop-ejer kun er god til at bestille produkter fra udlandet - og alle de andre ting og sager er man ikke gode til.

Som hendes butik og produktudvalg kan den jo ikke overleve ( efter min mening ) medmindre at hun selv prøver at skærer nogen af de mange mellemled over ( fotografen, webmasteren, revisoren ) - den nemmeste måde er jo at lære sig selv noget nyt. Det kunne fx være at lære at tage billder eller lave en hjemmeside med webshop.

Jeg ved sgu ikke meget om fotografi, men det lyder altså meget enkelt - klik jeg har taget et billed - 300 kroner tak.

Hvis det var mig så ville jeg bestemt cutte dette led, du er helt sikkert af en anden opfattelse, og syntes at hun skulle cutte webmasteren og satse på at lærer at opsætte et CMS ( og nej det hedder altså ikke et CMS-system - som jeg har set mange webmaster skrive - tåber [ har bare lyst til at svine nogen til fordi at de ikke fatter en skid selv efter at de har reklameret med at de har været i brancen i siden tidernes morgen ] )

Jeg syntes personligt at det er vigtigere at bruge sin penge på at lave en god hjemmeside, billederne af produkterne er kanp så vigtige, jeg har selv taget nogen rimlige gode produktbilleder med mit mobilcam, ikke verdenklasse, men man kunne da godt se hvad det forstillede.

Det gode ved at handle er jo at kunderne har 14 dage returret, så kunden kan jo altid sende varer tilbage hvis det ikke lige ligner det på billedet.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 08:46

Michael Richard Warren Olsen:

Jeg ved sgu ikke meget om fotografi, men det lyder altså meget enkelt - klik jeg har taget et billed - 300 kroner tak.

Nu har jeg arbejdet med produktfoto i ca. 2 år - og det kun indenfor et niche-område. Lad mig sige det kort: der er en grund til, at der er en fotograf uddannelse.

Jeg vil give dig, at det er let at sætte et lysbord op, og tage nogle produktbilleder, hvor man kan se, hvad produktet er - men derfra og så til at de sælger varen bedst muligt, er altså et stykke vej.

Til trådstarter - umiddelbart vil jeg tro, at du kommer til at bruge uforholdsmæssig lang tid på at begi dig ud i at tage produktbilleder. Hvis du kan få/købe produktbillederne hos dine leverandører, er dette en god løsning - du skal dog regne med, at deres andre forhandlere har tænkt samme tanke, og derfor vil du få et udstillingsvindue i din butik, som er magen til konkurrentens.

Billederne er sikkert det eneste du har i din butik, til at vise hvilken kvalitet dine produkter har.

Man kan skrive nok så meget om, at produkterne er fin kvalitet, men hvis billederne ikke sælger varen, så kan det være lige meget. Forskellige personer sætter pris på forskellige ting, både funktions- og designmæssigt. Skab tryghed for dine kunder inden de handler ved at vise varen ordentligt frem.

Håber du kan bruge det til noget i din beslutningsproces :-)

Venlig Hilsen

Allan

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 09:11

Allan kom mig i forkøbet - jeg kunne ikke have udtrykt det bedre.

Et godt produktbillede er for mig et billede, hvor man efter at have kigget på det i 1 sekund ved hvilket materiale produktet (overfladen) er lavet af, og man skal nærmest kunne føle overfladestrukturen mellem sine fingre.

Specielt med tøj er det super vigtigt. Tøjbilledet skal afsløre, om stoffet er fint, blankt, groft, tykt, tyndt osv.

Milla-Petits billeder er et godt eksempel. Det er fine billeder, der helt klart er bedre end gennemsnittet af ikke-professionelle billeder, men de mangler lige det der sidste touch, der virkelig sælger - der hvor man får en klar fornemmelse af overfladestrukturen med et hurtigt kig.

Jeg har længe overvejet at skyde et projekt i gang med et målrettet fjern-kursus for hjemme-produkt-fotografer i at løfte produktbilleder det sidste stykke. Det er baseret på mine gode erfaringer med den type kundesupport i mit almindelige job som udviklingsingeniør.

Tag et kig på www.esprit.dk. De har super gode produktbilleder - mange af dem som model-fotos, men man får stadig den her fornemmelse af, at man virkelig kan _se_ hvad det er for et stykke tøj.

Det kræver utrolig meget at få billederne op i den kvalitet - læs: dyrt. Til gengæld sælger de!

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 09:21

Allan Hansen:

Man kan skrive nok så meget om, at produkterne er fin kvalitet, men hvis billederne ikke sælger varen, så kan det være lige meget. Forskellige personer sætter pris på forskellige ting, både funktions- og designmæssigt. Skab tryghed for dine kunder inden de handler ved at vise varen ordentligt frem.

Håber du kan bruge det til noget i din beslutningsproces :-)

Venlig Hilsen

Allan

Heri er jeg meget enig!

Gode produktbilleder er virkelig et MUST...de betyder SÅ meget for dit salg!

Nu har jeg flere leverandører og agenturer...nogle leverer gode produktbilleder...andre ingen...og atter andre nogle ikke så gode...

De, som leverer ikke så gode produktbilleder...ja, der sælger produkterne heller ikke så godt! Taskerne er unikke, designet er smukt og kvaliteten formidabel...men billederne: SUK!

Jeg prøver at overtale dem til, at jeg må tage nye produktbilleder af deres tasker...da jeg mener at vide, hvad kunderne vil have...læs: SE...efter over 5 år i branchen Skype-Smile 

Hvis man ikke har mod på at bruge TIMEVIS på fotografering, redigering m.v. ...og/eller lysten til selv at lære det ikke helt lette job at fotografere...så er løsningen at hyre en proff. fotograf og betale sig fra de gode produktbilleder, som skal sikre dit salg Skype-Smile

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 09:45

Fotograf Carsten Olsen:

Allan kom mig i forkøbet - jeg kunne ikke have udtrykt det bedre.

Et godt produktbillede er for mig et billede, hvor man efter at have kigget på det i 1 sekund ved hvilket materiale produktet (overfladen) er lavet af, og man skal nærmest kunne føle overfladestrukturen mellem sine fingre.

Specielt med tøj er det super vigtigt. Tøjbilledet skal afsløre, om stoffet er fint, blankt, groft, tykt, tyndt osv.

Milla-Petits billeder er et godt eksempel. Det er fine billeder, der helt klart er bedre end gennemsnittet af ikke-professionelle billeder, men de mangler lige det der sidste touch, der virkelig sælger - der hvor man får en klar fornemmelse af overfladestrukturen med et hurtigt kig.

Jeg har længe overvejet at skyde et projekt i gang med et målrettet fjern-kursus for hjemme-produkt-fotografer i at løfte produktbilleder det sidste stykke. Det er baseret på mine gode erfaringer med den type kundesupport i mit almindelige job som udviklingsingeniør.

Tag et kig på www.esprit.dk. De har super gode produktbilleder - mange af dem som model-fotos, men man får stadig den her fornemmelse af, at man virkelig kan _se_ hvad det er for et stykke tøj.

Det kræver utrolig meget at få billederne op i den kvalitet - læs: dyrt. Til gengæld sælger de!

Mvh.

Carsten

Du har fuldstændigt ret, Carsten Yes

Og jeg vil gerne Takke dig for din kritik...den er jeg virkelig glad for! Og er meget enig med dig: jeg mangler at lære det sidste finish Skype-Smile

Jeg købte mit fotoudstyr + kasser af en proff. fotograf, som også har været rigtigt sød til at lære mig nogle fif...

Jeg har ikke fotograferet længere end fra december 2009...så jeg har stadigt en del at lære!

De produktbilleder, som jeg selv laver er disse:

Tasker

Puder

Skindtøj

Og jeg kan selv følge mine bommerter med forkert lyssætning, at jeg fik kanten af kassen med o.s.v. Skype-Blush

Produktbillederne af skindtøjet er jeg slet ikke tilfreds med selv No Det er meget flottere i virkeligheden!

Så Maya...du skal indstille dig på at afse en masse tid og energi, hvis du vil kaste dig ud i at lave dine egne produktbilleder Wink

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 10:28

Hej Milla-Petit,

Tak for tilbagemeldingen - jeg blev lige et øjeblik bange for, om jeg kom til at såre dine følelser. Det var i hvert fald kun ment som konstruktiv kritik.

Din situation er super klassisk i forhold til hvad mindre web-shops oplever. Jeg har for nylig været i kontakt med et design-hus, som bla. har lavet shops for Munte&Simonsen samt andre prominente danske modehuse. De stod i nøjagtig samme situation: Intet fokus på ordentlige produktfotos fra producenternes side. De producenter burde have et los i r....Smile1

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at snakke med dig omkring din oplevelse af producenterne. Jeg sender lige en PB i aften, når den lille er lagt til ro.

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 11:41

Fotograf Carsten Olsen:

Hej Milla-Petit,

Tak for tilbagemeldingen - jeg blev lige et øjeblik bange for, om jeg kom til at såre dine følelser. Det var i hvert fald kun ment som konstruktiv kritik.

Din situation er super klassisk i forhold til hvad mindre web-shops oplever. Jeg har for nylig været i kontakt med et design-hus, som bla. har lavet shops for Munte&Simonsen samt andre prominente danske modehuse. De stod i nøjagtig samme situation: Intet fokus på ordentlige produktfotos fra producenternes side. De producenter burde have et los i r....Smile1

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at snakke med dig omkring din oplevelse af producenterne. Jeg sender lige en PB i aften, når den lille er lagt til ro.

Mvh.

Carsten

Hej Carsten!

Nej, slet ikke...konstruktiv kritik er guld værd! Skype-Smile

Jeg er skam både glad og beæret over, at du synes, at mine produktbilleder er gode Yes og, som sagt, helt enig med dig i, at jeg har en god del at lære endnu!

Desværre har du også ret i, at nogle producenters fokus slet ikke er på, at deres vare skal sælges via et foto. Jeg har bl.a. diskuteret dette med en af mine leverandører, som f.eks. slet ikke var opmærksom på, at når man skal sælge en taske, så er det absolut ikke nok at fotografere tasken forfra...punktum!

En taske skal præsenteres forfra, bagfra, fra siden, fra bunden, indvendigt + gerne detaljer OG i alle tilgængelige farver...

Ligeledes med Mayas tøj...gerne flere produktbilleder af hvert style...forfra, bagfra, detaljer, tilgængelige farver m.v.. Samme baggrund på produktbillederne for ikke at forstyrre kundens synsindtryk og opmærksomhed fra selve produktet = dit salg.

Jeg er forøvrigt helt vild med bukserne med tøjklemmerne i din signatur, Carsten...og du skal være meget Velkommen på  PM også Skype-Smile

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)