Kan faktisk ikke være mere enig med Lundsby.... |
Lundsby:Nu er det at skrive en compiler ikke den eneste måde at lave udviklingsmæssig vægt-trænning, der er også rigtigt meget at hente ved at lærer et nyt sprog, gerne af en type man ikke kender i forvejen f.eks. funktionel, prototype-baseret, logik-programmering etc.
Hver eneste gang jeg har lært et nyt sprog, er jeg blevet bedre til de andre jeg kunne i forvejen!
Jeg er fuldstændig enig. Jeg startede med at lære PHP som scriptsprog til webudvikling, hvorefter jeg fik kendskab til lidt ASP og arbejdede efterfølgende med ASP.NET (både VB.NET og C#) i et helt år - både til almindelig webudvikling men også små applikationer til Windows. Selvom det ikke decideret er noget, man kan bruge i sin generelle webudvikling med PHP m.v. så bliver man bedre til at tænke i andre baner og logiske løsninger. Det er hvert fald min erfaring.
At du dog bliver ved med at stemple mig som en under middelmådig webudvikler/grafiker må stå til egen regning. Når jeg siger, at jeg er god og ikke perfekt til både grafisk design og webudvikling, så var det ikke med henblik på, at jeg er i bunden af fødekæden. Det var bare en erkendelse af, at jeg ikke er i toppen. Men jeg kan ikke forestille mig, at vi kommer videre med dette emne, så mon ikke vi blot skal overlade tråden til trådstarter igen?