Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Seriøs webdesigner søges til større projekt...

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
meget at hente ved at lærer et nyt sprog, gerne af en type man ikke kender i forvejen f.eks. funktionel, prototype-baseret, logik-programmering etc.
Hver eneste gang jeg har lært et nyt sprog, er jeg blevet bedre til de andre jeg kunne i forvejen!

Kan faktisk ikke være mere enig med Lundsby....

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 16:08

Lundsby:

Nu er det at skrive en compiler ikke den eneste måde at lave udviklingsmæssig vægt-trænning, der er også rigtigt meget at hente ved at lærer et nyt sprog, gerne af en type man ikke kender i forvejen f.eks. funktionel, prototype-baseret, logik-programmering etc.

Hver eneste gang jeg har lært et nyt sprog, er jeg blevet bedre til de andre jeg kunne i forvejen!

Jeg er fuldstændig enig. Jeg startede med at lære PHP som scriptsprog til webudvikling, hvorefter jeg fik kendskab til lidt ASP og arbejdede efterfølgende med ASP.NET (både VB.NET og C#) i et helt år - både til almindelig webudvikling men også små applikationer til Windows. Selvom det ikke decideret er noget, man kan bruge i sin generelle webudvikling med PHP m.v. så bliver man bedre til at tænke i andre baner og logiske løsninger. Det er hvert fald min erfaring. 

At du dog bliver ved med at stemple mig som en under middelmådig webudvikler/grafiker må stå til egen regning. Når jeg siger, at jeg er god og ikke perfekt til både grafisk design og webudvikling, så var det ikke med henblik på, at jeg er i bunden af fødekæden. Det var bare en erkendelse af, at jeg ikke er i toppen. Men jeg kan ikke forestille mig, at vi kommer videre med dette emne, så mon ikke vi blot skal overlade tråden til trådstarter igen? Smile

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lad os lige holde fast i, hvorfor diskutionen om niveau relevant. Det startede med, at Martin siger at man stortset ikke finder gode programmører der også kan designe, eller vice versa. Så hopper du ind og bruger dig selv som eksempel, og siger det kan man sagtens.

Det svarer lidt til hvis en superliga spiller fortæller at man der ikke kan finde en god målmand/angriber, og en lilleput træner så siger, at det er noget sludder for hans søn kan begge dele. I fodbold analogien, er det tydeligt for enhver hvordan man skal vægte de forskellige argumenter og erfaringer. Men for uindviede i udviklingsverden, kan man ikke umiddelbart se forskellige superliga spiller og en lilleput træner, så derfor er det væsentligt at få trukket linierne, så folk ikke bliver disillusionerede af tråden!

Nu vil jeg ikke tage modet fra dig, og det er selvfølgeligt fint, at du selv synes du er god til det du laver, og selvom en meget stor del af den professionelle it-branche, højst sandsynligt kan løbe cirkler om dig, så betyder det jo ingenting, så længe du selv og dine kunder er glade!

Men hvis du en dag, drømmer om at være toppen af poppen indenfor et fag, så er fokus slet ikke en dårlig ting!

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Skrevet kl. 17:13

I forhold til dette type projekt og alle andre, der normalt bliver forespurgt på Amino, så er mit svar stadig: Ja, der findes personer, der er tilstrækkelig gode til både grafisk design og webudvikling, og jeg er en af dem. Derfor synes jeg, at vores egen lille diskussion om hvad det kræves af en person, i de helt store projekter og virksomheder er lidt off-topic.

Jeg har ikke planer om at være "toppen af poppen" inden for hverken webudvikling eller grafisk design. Det er ikke lige mig. Jeg er mere fascineret af idéer og at realisere disse. Og inden for World Wide Web rækker mine egne evner til grafisk design og webudvikling mere end rigeligt, til at udføre dette. Det er dog klart, at så snart der senere skal noget mere teknisk eller professionelt ind over såsom et mere abstrakt og kreativt logo eller nogle mere super-optimerede SQL-forespørgsler, så skal der inddrages nogle hardcore/professionelle fagfolk.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:54
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Anders Hyldig:
I forhold til dette type projekt og alle andre, der normalt bliver forespurgt på Amino, så er mit svar stadig: Ja, der findes personer, der er tilstrækkelig gode til både grafisk design og webudvikling

Jeg synes at de visioner og planer de fleste Aminoer har med deres projekter, fortjener arbejde fra professionelle fagfolk! For mange er det deres chance for at væsentligt forbedre deres levestandard, så skal de efter min mening ikke spises af med arbejde udført af amatører uden ambitioner om at blive gode til det de laver!

Anyways, nu har andre jo mulighed for at se både hvad super-liga spilleren siger, og hvad lilleput træneren har at bidrage med. Og det er jo det smukke ved et debat forum!

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Skrevet kl. 21:41

Lundsby:

Jeg synes at de visioner og planer de fleste Aminoer har med deres projekter, fortjener arbejde fra professionelle fagfolk! For mange er det deres chance for at væsentligt forbedre deres levestandard, så skal de efter min mening ikke spises af med arbejde udført af amatører uden ambitioner om at blive gode til det de laver!

Anyways, nu har andre jo mulighed for at se både hvad super-liga spilleren siger, og hvad lilleput træneren har at bidrage med. Og det er jo det smukke ved et debat forum!

Jeg tror ikke helt du forstår - men det er nok også fordi, at jeg selv trak en sammenligning en med fodboldspillere. Der er jo forskel på spilleren uanset i hvilken liga der er tale om. Jeg har selv været ansat i en IT virksomhed i ét år, hvor jeg fik testet og prøvet en masse ting i forhold til mine kompetencer inden for webudvikling og grafisk design - så jeg mener da også selv, at jeg hører under kategorien "fagfolk". Forskellen på mine kompetencer og en "perfekt" grafiker/webudvikler ligger i forhold til projekter, hvor der er om meget krævende teknisk viden og en fortrinelig forstand på konverteringsrate i forhold til det udarbejdede grafiske materiale - ikke de projekter, der til daglig bliver skrevet om på Amino. Jeg vil ærlig talt vove at påstå, at der her ikke vil være nogen forskel på hvorvidt jeg står både for grafisk design og webudvikling, eller om henholdsvis en faglært webudvikler og en uddannet grafiker gør det. Men det er som sagt også fordi jeg har den nødvendige erfaring med disse typer projekter.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:21

Jeg forstår udemærket hvad du mener, hele problemstillingen er jo meget simpel.

Du mener at du er god til både design og udvikling, og dermed et levende bevis at må sagtens kan være god til begge dele. Jeg mener sådan lidt groft sagt, at du ikke har skrevet noget, der tyder på at du bare er middelmådig til nogen af delene.

Så mener du, at det niveau du har er passende til Amino, og jeg mener Aminoerne fortjener bedre!

Anders Hyldig:
Jeg vil ærlig talt vove at påstå, at der her ikke vil være nogen forskel på hvorvidt jeg står både for grafisk design og webudvikling, eller om henholdsvis en faglært webudvikler og en uddannet grafiker gør det.

Det er rigtigt vovet at påstand, nu er jeg ihvertfald meget spændt på at se nogle af dine imponerende referencer, hvor du har lavet begge dele og leveret et gennemgående professionelt resultat!

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Skrevet kl. 00:49
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvordan mine formuleringer kan afgøre hvorvidt jeg er en god grafiker og webudvikler bliver du simpelthen nødt til at forklare nærmere, fordi det er jo næsten på det synske plan. Enten må du jo kende mig, eller også er du noget hurtig til at afgøre hvorvidt mine evner rækker til Aminoerne Smile

Hvorfor skal mine referencer være imponerende? Man kan sagtens udarbejde et professionelt og godt resultat, uden at det behøver at tage pusten fra den besøgende. Men ønsker du en reference, skal du naturligvis også have en - og det kunne jo ikke passe bedre, nu hvor kunden bag selv er Amino og siden i øvrigt godt kunne bruge noget linkjuice: http://www.perleforum.dk. I forhold til designet skal dog i mente, at de brugte farver er efter kundens ønske. Og kunden har altid ret! Stick out tongue

Ønsker du flere referencer, er du også velkommen til at sende mig en PM.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 01:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Hyldig:

Hvordan mine formuleringer kan afgøre hvorvidt jeg er en god grafiker og webudvikler bliver du simpelthen nødt til at forklare nærmere, fordi det er jo næsten på det synske plan. Enten må du jo kende mig, eller også er du noget hurtig til at afgøre hvorvidt mine evner rækker til Aminoerne Smile

Du husker vist ikke særligt godt! Jeg opstillede en række kriterier som ville gøre, at jeg ville betegne folk som gode til enten design eller udvikling.
Du udmærkede dig ved, at prøve at undgå at svare på om du levede op til dem. Så jeg antog, at det var fordi du ikke gjorde! Det havde nok ret i ikk' ?

Anders Hyldig:
Men ønsker du en reference, skal du naturligvis også have en - og det kunne jo ikke passe bedre, nu hvor kunden bag selv er Amino og siden i øvrigt godt kunne bruge noget linkjuice: http://www.perleforum.dk. I forhold til designet skal dog i mente, at de brugte farver er efter kundens ønske. Og kunden har altid ret! Stick out tongue

Jeg har lige kort skimmet referencen, design-mæssigt ligner den jo noget fra 90'erne, men idag lever den ikke om til professionel kvalitet, hvis en af de designere vi samarbejder med havde leveret det layout, så var det røget tilbage, inden kunden havde set det!

Rent teknisk, bemærkede jeg at man skulle oprette sig som bruger før man kan handle. Det koster din kunde rigtigt rigtigt mange penge!

At sige at kunden altid har ret er noget sludder, og en generel misforståelse af vores rolle som rådgivere. Vi er simpelthen forpligtigt til at gøre alt hvad der står i vores magt, for at kunden gør det der er bedst for ham!!! Det er en utroligt vigtigt del af den service vi yder!

(Bemærk iøvrigt at der er kommet en præcisering af lovgivning, der fortæller at den samlede pris inkl. fragt skal vises første gang kunden ser prisen! Men det har vi nu heller ikke fået rettet igennem endnu)

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Skrevet kl. 03:02

Lundsby:

Du husker vist ikke særligt godt! Jeg opstillede en række kriterier som ville gøre, at jeg ville betegne folk som gode til enten design eller udvikling.
Du udmærkede dig ved, at prøve at undgå at svare på om du levede op til dem. Så jeg antog, at det var fordi du ikke gjorde! Det havde nok ret i ikk' ?

Du er en mand med mange antagelser, Hr. Lundsby. Hvis du dog går tilbage og læser dit første indlæg, vil du sikkert fortryde den dårlige undskyldning.

Lundsby:

Jeg har lige kort skimmet referencen, design-mæssigt ligner den jo noget fra 90'erne, men idag lever den ikke om til professionel kvalitet, hvis en af de designere vi samarbejder med havde leveret det layout, så var det røget tilbage, inden kunden havde set det! Rent teknisk, bemærkede jeg at man skulle oprette sig som bruger før man kan handle. Det koster din kunde rigtigt rigtigt mange penge!

Jeg ønsker ikke at forsvare mig i forhold til din bedømmelse, der trods det prægede subjektive indfald trods alt er en vurdering. Jeg vil dog lægge et par fakta på bordet, som nok ikke har indgået i din bedømmelse. Webshoppen er udarbejdet efter en standard løsning og med et stramt budget. Så webshoppen - der i øvrigt er bygget på en standard osCommerce - har af gode grunde ikke "køb som gæst"-muligheden.

Lundsby:

At sige at kunden altid har ret er noget sludder, og en generel misforståelse af vores rolle som rådgivere. Vi er simpelthen forpligtigt til at gøre alt hvad der står i vores magt, for at kunden gør det der er bedst for ham!!! Det er en utroligt vigtigt del af den service vi yder!

Det er vi så vidt enig i. Men hvis kunden ønsker noget på en bestemt måde, så har kunden i sidste ende altid ret, og kunden får det på denne måde. Hellere én kunde i hånden end ti på taget.

Du er for mit vedkommende velkommen til at komme med flere off-topic indlæg i denne tråd - jeg er dog ikke så sikker på, at trådstarter er af samme holdning. Såfremt skal du ikke forvente et svar fra min side, da jeg kan se, at denne diskussion ingen steder fører hen.

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)