Hey
Ja den er jo svær kan man sige. Jeg kan ikke lige se hvordan du skal kunne holde styr på at det rent faktisk er det arbejde du har udført som har gjort at de er kommet højere, eller om det er det at de fx selv opdaterer deres hjemmeside, og får links og hvad de nu ellers selv kunne finde på at gøre. Selvfølgelig vil du kunne sige det ud fra om brugeren kommer fra søgemaskinerne i betydeligt større del end før du gjorde noget, men ellers ville det ikke være til at se hvordan du skulle kunne holde styr på det.
Jeg ved ikke hvorfor du vil undgå at sælge timer, for gør du et rigtig godt stykke arbejde, er du 99% sikker på at de kommer igen.
Jeg tror ikke selv jeg ville vælge en sådan løsning hvis jeg skulle vælge, og det er egentlig nok heller ikke noget jeg ville anbefale mine kunder. Kan selvfølgelig godt se at du så sikkert vil beskytte din investering, og gøre noget mere efterarbejde for så at tjene flere penge. Men det gør jeg skam også for mine kunder når jeg Optimerer deres hjemmesider.
Vælger du at få betaling ud fra antal besøgende fra søgemaskiner, så vil resultatet blive manipuleret på den ene eller den anden måde, både fordi du går ind på siden og kigger, men også fordi kunderne har det med at søge på sig selv, og efter sig selv på søgemaskinerne, og så vil de jo også figurere i det de skal betale for.
Vælger du ud fra placering, vil jeg mene at placering på hvilket som helst søgeord ikke skal tælle med, med det mener jeg at det skal være på de ord som kunden satser på, og som du så også finder ud af via en søgeordsanalyse. ellers vil det jo være lidt snyd over for kunden, da man jo næsten kan få hvilken som helst hjemmeside op at ringe på forskellige søgeord som der ikke er så meget konkurrence på.
Der er helt sikkert nogen som gerne ville gøre det sådan, men omvendt kender jeg også mange som ikke engang ville købe et klippekort, eller betale en månedlig pris for vedligeholdelse af deres SEO.
Måske det skulle være en kombination af både placering og besøgende. forstået på den måde at de skal være på forsiden, og det skal være relevante søgeord de kommer ind på. og samtidig burde det også kun være nye besøgende som du får noget for.
Det var lige de tanker jeg havde
MVH Kim