Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal jeg afrenge SEO baseret på resultater?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg starter indenfor det næste halve år op som selvstændig seomand, hvor fokus er på at man betaler for resultater.

Ved webshops vil aflønning fx være ved en del af det salg der generes fra organiske søgninger.

Hvordan ville I gøre dette, hvis der er tale om et almindeligt website? Skal det være for antal besøgende fra de organiske resultater, placeringer eller noget helt andet?

Jeg vil helst undgå at sælge timer, men i stedet indgå partnerskaber af minimum 2 års varighed, hvor der så er en fast betalingsmodel.

Hvordan ville du - som kunde - foretrække det?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:12

Det er måske lidt meget at love alle vil jo gerne ligge på første pladsen , med vis man kunne lave en aftale om i lave en garanti placering , ville selvfølgelige mange sige ja med alle kan jo ikke ligge på første pladsen , så det med afregning på resultat synes jeg er meget problematisk

Med vis du kunne give mig en garanti placering på 2 flere første pladser strip og stripper ,lover det og holder det, ville jeg selvfølgelige vælge dig

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 23:29

Citat fra Thomas Rosenstand

8. Spørg sælgeren, om han kan garantere dig en placering på Google i top 5, top 3 eller hvad ved jeg. Hvis han kan det: Læg røret på.

Kilde

... mere så du ikke starter din forretning på et uheldigt grundlag Smile

Held og lykke med din nye forretning!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey

Ja den er jo svær kan man sige. Jeg kan ikke lige se hvordan du skal kunne holde styr på at det rent faktisk er det arbejde du har udført som har gjort at de er kommet højere, eller om det er det at de fx selv opdaterer deres hjemmeside, og får links og hvad de nu ellers selv kunne finde på at gøre. Selvfølgelig vil du kunne sige det ud fra om brugeren kommer fra søgemaskinerne i betydeligt større del end før du gjorde noget, men ellers ville det ikke være til at se hvordan du skulle kunne holde styr på det.

Jeg ved ikke hvorfor du vil undgå at sælge timer, for gør du et rigtig godt stykke arbejde, er du 99% sikker på at de kommer igen.

Jeg tror ikke selv jeg ville vælge en sådan løsning hvis jeg skulle vælge, og det er egentlig nok heller ikke noget jeg ville anbefale mine kunder. Kan selvfølgelig godt se at du så sikkert vil beskytte din investering, og gøre noget mere efterarbejde for så at tjene flere penge. Men det gør jeg skam også for mine kunder når jeg Optimerer deres hjemmesider.

Vælger du at få betaling ud fra antal besøgende fra søgemaskiner, så vil resultatet blive manipuleret på den ene eller den anden måde, både fordi du går ind på siden og kigger, men også fordi kunderne har det med at søge på sig selv, og efter sig selv på søgemaskinerne, og så vil de jo også figurere i det de skal betale for.

Vælger du ud fra placering, vil jeg mene at placering på hvilket som helst søgeord ikke skal tælle med, med det mener jeg at det skal være på de ord som kunden satser på, og som du så også finder ud af via en søgeordsanalyse. ellers vil det jo være lidt snyd over for kunden, da man jo næsten kan få hvilken som helst hjemmeside op at ringe på forskellige søgeord som der ikke er så meget konkurrence på.

Der er helt sikkert nogen som gerne ville gøre det sådan, men omvendt kender jeg også mange som ikke engang ville købe et klippekort, eller betale en månedlig pris for vedligeholdelse af deres SEO.

Måske det skulle være en kombination af både placering og besøgende. forstået på den måde at de skal være på forsiden, og det skal være relevante søgeord de kommer ind på. og samtidig burde det også kun være nye besøgende som du får noget for.

Det var lige de tanker jeg havde

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Der er stor forskel på at garantere bestemte placeringer - hvilket man rigtig nok ikke kan, og så tilbyde en betalingsform, hvor man helt eller delvist betales for de opnåede resultater. Også kaldet performance baseret afregning. Det kan man godt.

Ranking har dog vist sig som en af de dårligste måder at afregne på. Det er der rigtig mange grunde til - men de har mange gange været fremført, så dem vil jeg ikke gentage igen her. Lad mig blot understrege, at performance baserede på rankings alt for ofte ender med uenigheder mellem kunde og leverandør. Og det er aldrig godt, når det sker - hverken for den ene eller den anden part. Smile

Faktiske besøg eller konverteringer er som regel et bedre afregningsgrundlag, da det dels er lettere at tracke præcist, og dels fordi det først er ved egentlige relevante besøg og konverteringer, at der skabet rigtig værdi.

Men, som jeg har skrevet om tidligere er performance baseret SEO dog langt fra altid godt.

Som nystartet indenfor SEO tror jeg du får svært ved at sælge performance baserede aftaler. Den slags kræver nemlig først og fremmest en oprigtig tillid til, at du faktisk kan levere resultater. Og det er jo altid lidt svært at dokumentere at man kan i starten.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:02

SEOtilbud:

Hvordan ville du - som kunde - foretrække det?

Blive nervøs, og vælge en anden person, som udviser mere viden omkring emnet...

Du gør lige præcist det, som både Mikkel, Thomas, Frank osv advarer imod...

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:06

Fashion-Seller:

Blive nervøs, og vælge en anden person, som udviser mere viden omkring emnet...

Du gør lige præcist det, som både Mikkel, Thomas, Frank osv advarer imod...

ahh det gør han nu ikke, han siger jo ikke at han lover en førsteplads eller noget i den dur. det kunne jo være at det han mener med placering er hvis det fx er på plads 1, så skal han have 10 kr, 2, = 9kr, 3=8kr osv osv.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:13

KTJ-Media.dk:

ahh det gør han nu ikke, han siger jo ikke at han lover en førsteplads eller noget i den dur. det kunne jo være at det han mener med placering er hvis det fx er på plads 1, så skal han have 10 kr, 2, = 9kr, 3=8kr osv osv.

Jeg synes nu ik, at jeg har skrevet noget om placering nogen steder... Forveksler du ik mit og Michaels indlæg?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 07:48

Fashion-Seller:
Jeg synes nu ik, at jeg har skrevet noget om placering nogen steder... Forveksler du ik mit og Michaels indlæg?
Det tror jeg ikke, hvad skulle det ellers være du mener at demib, thomas og frank advarer imod? for jeg mener ikke at kunne læse noget som demib har advaret imod. Demib skriver på sin vis selv at det kan være en god ide, men at han nok skal vente til at han har skabt sig et navn.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:58

KTJ-Media.dk:

Det tror jeg ikke, hvad skulle det ellers være du mener at demib, thomas og frank advarer imod? for jeg mener ikke at kunne læse noget som demib har advaret imod. Demib skriver på sin vis selv at det kan være en god ide, men at han nok skal vente til at han har skabt sig et navn.

Mikkel har selv linket til hans blog, hvor svaret ligger... Desuden har han skrevet en del gange om det tidligere herinde...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)