Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online annoncering - kommer jeg nogle steder for 5.000 kr. ?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian,

Målgruppen er både private og virksomheder (samt den offentlige sektor). Jeg er helt med på at mange private ikke bekymrer sig om copyright, og mener at alt hvad de kan hente på nettet er gratis - og slet ikke undrer sig over at de skal bruge underlige tools som BitTorrent til at hente deres "gratis" mp3 musik.

Men i Danmark er vi heldigvis ikke så hårdt ramt af pirateri som i mange andre lande - har lige været sammen med en distributør kollega fra Ukraine som kunne fortælle at de har en "piracy rate" på 89% der - og det var inkl. erhverv.

Når det så er sagt, så er det ikke private der er den primære målgruppe - men de skal være velkomne til at købe alligevel. Det er selvfølgelig virksomhederne som er de mest interessante at få fat i.

Salget af WinRAR i Danmark går egentlig ganske godt - så dette er blot et "vækst tiltag".

PS: Det der ligger på download.dk og mange andre steder er en 40-dages "prøve version" som herefter er ulovlig at bruge medmindre man køber licens til den.

Mvh
Leif

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Skrevet kl. 11:56

Hej Michael,

Godt spørgsmål :)   Og hvorfor skulle folk gide købe Snagit når der er en lignende funktionalitet i Windows 7 - eller Diskeeper når man kan defragmentere i Windows - eller Paint Shop Pro når man kan få GIMP gratis - eller et kommercielt antivirus produkt når man kan få gratis (også fra Microsoft) osv. osv.  - Svaret er at der ofte er meget stor forskel i funktionalitet. Jeg er distributør for en lang række af sådanne software producenter, og der er skam købende kunder både i erhvervslivet og blandt private. Der er selvfølgelig altid nogle der nærmest gør det til en sport at køre med gratis software (jeg har da også selv nogle Linux maskiner med gratis dit og dat, men bruger dem ikek til "produktion"). Jeg vil umiddelbart vurdere at vi "taber" under 1% til folk der ikke vil betale for software - og det er helt fint med mig.

Mvh
Leif

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 13:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Leif

Hvis jeg lige skal tage udgangspunkt i dit oprindelige spørgsmål, så kan man da komme et stykke for 5000 kr. Men der forskel på om det hver måned, eller blot et engangsbeløb.

Der kan reklameres rigtige mange steder og det gælder selvfølgelig om at være der hvor ens målgruppe er. Der forskel på om det push eller pull markedsføring. Det du før har brugt er push markedsføring hvor du har smidt budskabet ud til folk, som på baggrund af dette så skal købe dit produkt. Kunden skal med andre ord øjeblikkelig få et behov for dit produkt og det dine evner til at skabe det behov der svært.

Jeg vil nok fokusere på pull markedsføring, hvor du trækker kunderne ind. Kunden har allerede et behov, de søger efter dit produkt og sandsynligheden for at sælge bliver hermed langt højere. Jeg tror det kendetegner dit produkt meget godt, for de fleste vil søge online efter dit produkt, hvis de skal bruge det (herunder undertegnet) Jeg tror ikke man bare lige pludselig får et behov for dit produkt, hvis ikke man står og skal bruge det.

Nu er jeg nok lidt broget, men Google Adwords er jo det perfekte værktøj til netop denne problemstilling. Her kan du trække kunderne ind som direkte søger efter dit produkt. Du har ligeledes mulighed for at tracke det helt til bunds, så du kan se, at hver gang du bruger x antal kr. sælger du x antal produkter.

Jeg ved ikke hvor hård konkurrence på markedet for software produkter direkte er. Men 5000 kr. kan sagtens være et fint udgangspunkt som du kan arbejde med. Det jo vigtigt at de 5000 kr. får du tilbage i indtjening, så de investerede penge er lønsomme.

Hvis de 5000 kr. er en engangsydelse, så jeg bange for du ikke kommer så langt. Det skyldes, at jeg tror konkurrencen kan være rimelig hård i denne branche.

Noget helt andet er din hjemmeside som man lander på. Den bliver simpelthen nødt til at være 100% optimeret til virkelig at sælge. Der intet produktinfo og ingen info under support. Jeg tror du skal tænke meget over de "faldgrupper" der ligger ved dit produkt, herunder at folk kan hente det "gratis". Her bliver du nødt til at få smidt i hovedet på kunden hvad du kan gøre ekstra. Om det ekstra services eller det er direkte besked om de juridiske betingelser der er, er op til dig at finde ud af.

Jeg tror umiddelbart du godt kan få solgt noget, du skal bare have rigtig godt styr på markedsføringen, men også hjemmesiden som halter en del.

Jeg håber det har givet dig nogle tanker, og ønsker dig god vind fremover med projektet Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:22

Leif Jensen:
Jeg har sat Google AdWords kampagne igang, og har ca. 5.000,- ekstra der ikke er øremærket endnu - nogle tips til hvor jeg kan få value-for-money for dem?  hvis det da overhovedet kan lade sig gøre.

Hvis det er et engangsbeløb, så få redesignet hjemmesiden så der er fokus på budskabet og den ene pakke der er til salg. Der burde kunne rykkes kraftigt ved konverteringsraten :)

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Skrevet kl. 13:56

Tusind tak for de mange svar.

Tommy: Det er også den konklussion jeg er kommet frem til.

René: Tak for dit meget seriøse svar. Jeg er som sagt også nået frem til at jeg får mere ud af at optimere på Google AdWords samt SEO. Det er også korrekt at siden er meget mangelfuld pt. - jeg er i fuld gang med den, men valgte at lægge den online for at Google kan begynde at opdage siden. Lige nu kigger jeg på at lave sitet i osCommerce eller Joomla istedet. PS: Der er allerede kommet ordrer via siden idag :)

Mvh
Leif

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 14:08

Hej Leif

Det var så lidt, få gjort dig en række gode overvejelser om platformen til din webshop. Især når du også har planer om at introducere det til andre lande. Så det bare med at komme over stepperne.

Og ja, man kan sagtens konkurrere mod gratis Wink Du skal bare have fokus på at differentiere dig.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:19

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:21

Leif Jensen:

Hej,

Jeg har brug for at generere noget relevant trafik til en ny side med et IT software produkt der henvender sig til både private og virksomheder.

Jeg har sat Google AdWords kampagne igang, og har ca. 5.000,- ekstra der ikke er øremærket endnu - nogle tips til hvor jeg kan få value-for-money for dem?  hvis det da overhovedet kan lade sig gøre.

PS: Jeg har tidligere prøvet at bruge rigtig mange penge på banner annoncering på bla. ComputerWorld's web, og det gav ikke en s...

Idéer modtages gerne.

Mvh
Leif

jeg ville post linket heri tråden og siden ville findes i google http://www.win-rar.dk/

Du kommer ikke langt med 5000 kr. ,derfor ville jeg gøre alt hvad der kan gøres gratis lave det

Arbejde med titlerne lave dem længere og mere sælgende , gerne op til alle 67 tegn der vises på gogle husk unikke titler på alle undersider , jeg mener denne her <title>WinRAR</title>

Lav en blog på siden tilmelde blogges rss -feed , portaler

En side med massevis gode links , du kan tilføje din hjemmeside til.

http://www.worldnews.dk/

http://www.semoblog.com/tilf%C3%B8j-link-71.html

Find på google links , skriv på google tilføje link , hjemmeside side url registrere mv.

Søge på google med dine søgeord find relevante steder du kan tilføje links.

Find dine konkurrenter links brug Yahoo site seach

http://siteexplorer.search.yahoo.com/

God arbejds lyst Yes

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:26

Leif Jensen:

Tusind tak for de mange svar.

Tommy: Det er også den konklussion jeg er kommet frem til.

René: Tak for dit meget seriøse svar. Jeg er som sagt også nået frem til at jeg får mere ud af at optimere på Google AdWords samt SEO. Det er også korrekt at siden er meget mangelfuld pt. - jeg er i fuld gang med den, men valgte at lægge den online for at Google kan begynde at opdage siden. Lige nu kigger jeg på at lave sitet i osCommerce eller Joomla istedet. PS: Der er allerede kommet ordrer via siden idag :)

Mvh
Leif

Jeg syntes at din adwords virker fint. Jeg søgte på http://www.google.dk/search?hl=da&q=filkomprimering+iso-filer&btnG=S%C3%B8g&meta=lr%3Dlang_da&aq=f&aqi=&aql=&oq= ( filkomprimering iso-filer ) og kunne se din hjemmeside ude i siden, det var blot et forsøg fra min side af for at forstå disse mærkværdige filkomprimerigensformater. Jeg kendte/benytter mig kun af .zip-formatet når jeg skal komprimere nogen billeder jeg skal sende videre til nogen venner.

Jeg er lidt bange for at jeg ikke helt forstår idéen med at WinRAR kan komprimere ISO-filer - ISO-filer er jo i forvejen komprimeret har jeg læst på http://www.piratgruppen.org/forum/archive/index.php/t-69015.html - så hvad mener du egentlig med at dit WinRAR-program kan filkomprimere noget der allerede er komprimeret?

Det vil jeg gerne prøve forstå - og det er altså ikke fordi at jeg er ude på at svine dig eller dit program til på nogen måde, jeg vil bare gerne få et lille indblik i det ukendte og udvide min horisont - man ved jo aldrig hvornår man får brug for et jernrør  - upps, jeg mener selvfølig viden.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 14:29

5000kr er jo mange penge..:)

Hvis jeg var dig ,vil jeg helt sikkert annoncere på en hjemmeside som er målrettet studerende!

Hvad med kigge lidt på denne http://www.studienet.dk/

Held og lykke...:)

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)