Hej Kristian, Målgruppen er både private og virksomheder (samt den offentlige sektor). Jeg er helt med på at mange private ikke bekymrer sig om copyright, og mener at alt hvad de kan hente på nettet er gratis - og slet ikke undrer sig over at de skal bruge underlige tools som BitTorrent til at hente deres "gratis" mp3 musik. Men i Danmark er vi heldigvis ikke så hårdt ramt af pirateri som i mange andre lande - har lige været sammen med en distributør kollega fra Ukraine som kunne fortælle at de har en "piracy rate" på 89% der - og det var inkl. erhverv. Når det så er sagt, så er det ikke private der er den primære målgruppe - men de skal være velkomne til at købe alligevel. Det er selvfølgelig virksomhederne som er de mest interessante at få fat i. Salget af WinRAR i Danmark går egentlig ganske godt - så dette er blot et "vækst tiltag". PS: Det der ligger på download.dk og mange andre steder er en 40-dages "prøve version" som herefter er ulovlig at bruge medmindre man køber licens til den. Mvh |
Hej Michael,
Godt spørgsmål :) Og hvorfor skulle folk gide købe Snagit når der er en lignende funktionalitet i Windows 7 - eller Diskeeper når man kan defragmentere i Windows - eller Paint Shop Pro når man kan få GIMP gratis - eller et kommercielt antivirus produkt når man kan få gratis (også fra Microsoft) osv. osv. - Svaret er at der ofte er meget stor forskel i funktionalitet. Jeg er distributør for en lang række af sådanne software producenter, og der er skam købende kunder både i erhvervslivet og blandt private. Der er selvfølgelig altid nogle der nærmest gør det til en sport at køre med gratis software (jeg har da også selv nogle Linux maskiner med gratis dit og dat, men bruger dem ikek til "produktion"). Jeg vil umiddelbart vurdere at vi "taber" under 1% til folk der ikke vil betale for software - og det er helt fint med mig.
Mvh
Leif