Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn i forhold til overskud i virksomheden

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Mijas Costa
Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg er ny bruger af amino og vil prøve at se om andre har samme problemer som mig eller om der måske er nogen som kan hjælpe med at løse de prblemer jeg har.

Jeg sidder lige med en medarbejder, som gerne vil have mere i løn, men mit problem er han vil have 1/3 af overskudet i virksomheden er dette normalt? Jeg ved godt at vi er nyopstartet, men synes ikke rigtig at dette hænger sammen, da jeg stadig har mange idéer om at udvide og udvikle min/vores virksomhed.

Er der en eller anden form for regel for hvordan man styre løn med overskuddet i virksomheden? Eller er der nogen som har en ide om hvad jeg skal gøre?

Det skal siges at den medarbejder som jeg snakker om er meget vigtig for mig og jeg sætter meget stor pris på det arbejde som han laver. Vil ikke miste ham, men synes bare det lyder af meget.

Det skal siges at vi arbejder med med en pokerportal og vi tjener alle vores penge på annoncering!

På forhånd tak til jer alle

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:36

Ved ikke om det er normalt, at man forlanger 1/3 af overskuddet, men hvis jeres overskud "kun" er på 900.000-1.000.000 kr og en "normal" løn for hans arbejde er på 330.000kr, så er det jo nok ikke hans mening, at forlanger 1/3 af jeres overskud, men han forlanger beløbet, da det er hvad han kan få andet sted. 

Hvis i ikke vil/kan undvære medarbejderne, kan i give ham en fast løn samt en overskudsbestemt bonus, som man ser det i mange virksomheder - det var nok sådan jeg ville gøre det.

På den måde får i også medarbejderen til at yde lidt ekstra, da hans ekstra arbejde blive belønnet med en bonus.

Et eksampel kunne være:

Fast løn: 200.000 kr. + xx% af overskuddet.

Når årsregnskabet er færdig, kan i se, hvad der er af overskud og så får medarbejderen den aftalte procentsats af dette.

Håber det hjælper lidt.

Mvh

Kristian

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 12:25

Hej Miguel

Jeg kan ikke rigtig se ideen i at få en andel af overskuddet, idet du jo blot kan sætte din driftsherreløn

så højt at der reelt ikke bliver noget større overskud.

Hvis det var mig der var den ansatte, ville jeg istedet have aflønning med en mindre fast del og resten som en provision af omsætningen. Det er jo den jeg kunne bidrage til.

Overskuddet afhænger jo af alt andet så som din løn, afdrag og renterlån, investeringer i driftsmateriel og meget andet.

Hav en super dag.

Anders Mikkelsen

Nr1.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 12:37

Anders Mikkelsen, Nr1:

Overskuddet afhænger jo af alt andet så som din løn, afdrag og renter på lån, investeringer i driftsmateriel og meget andet.

Det kommer jo an på om man vælger dækningsbidrag, indtjeningsbidrag, resultat før afskrivninger og finansielle omkostninger, efter afskrivninger, efter finansielle omkostninger, før/efter sekundære indtægter/udgifter og før/efter skat..

Så der er jo mange muligheder. Man kan også vælge at sige, at det er en af ovenstående + driftherreløn. Så det kan sagtens lade sig gøre, at finde en faktore, som er fair og rimelig for begge parter.

Mvh

Fra Mijas Costa
Tilmeldt 22. Nov 07
Skrevet kl. 13:46

Hej Kristian,

1000 tak for dit svar, jeg skal til møde nu med ham og vil prøve at få det igennem + vi er blevet enig om at give ham 15% af sitet.. Så lad os se hvad der kommer ud af det, men igen 1000 tak for dit hurtig svar..

Fra Mijas Costa
Tilmeldt 22. Nov 07
Skrevet kl. 13:55

Hej Anders,

Tak for sit svar, jeg har svaret Kristian.. Nu må vi se jeg vil prøve at lave et mix af alle jeres svar, da jeg godt kan se idéen i de forskellige svar..

1000 tak til jer alle

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)