Jeg tror nu godt at idéen om økologisk pizza kan sælges og virke, hvis man formår at bringe budskabet ud. Dog tror jeg det skal placeres i befærdede områder i de største byer her i landet, ellers er målgruppen simpelthen for lille til sådan en niché her.
Helt enig, men så skal det mere tiltænkes, som måltid i form af frokost eller aftensmad... Og så er det jo de andre pizzariaer, som er de største konkurrenter, fremfor mellemmåltids giganterne som McD mm...
Jeg tror nu godt at idéen om økologisk pizza kan sælges og virke, hvis man formår at bringe budskabet ud. Dog tror jeg det skal placeres i befærdede områder i de største byer her i landet, ellers er målgruppen simpelthen for lille til sådan en niché her.
Helt enig, men så skal det mere tiltænkes, som måltid i form af frokost eller aftensmad... Og så er det jo de andre pizzariaer, som er de største konkurrenter, fremfor mellemmåltids giganterne som McD mm...
Måske vil det kunne gå i de mørke jylland, men i københavn/ ovedstadsområdet er du alt alt for sent ude med dit koncept , man kan jo få pizza på stort set et hvert gadehjørne. Pizza bølgen er ved at være overe til fordel for andre langt mere interessante koncepter.
Man kan sagtens lave sunde pizza'er. Men det kræver nytænkning. og JA! De skal helt sikkert sælges under et andet navn end pizza.
Her er et eksempel på min ynglingspizza:
Fuldkornsbund med masser af kerner. Hjemmelavet tomatsauce med hvidløg. Fedtfattig ost. champignong, løg, rød pepper Smager fantastisk med laks, kylling eller tun.
Hovsa, det lød vist lidt surt. Det var ikke meningen :)
Opfattede det slet ik sådan ;D
Morten Hyldgaard:
I øvrigt så tror jeg at pizza'erne skal ha' et andet navn. For det er jo ikke en pizza i den forstand. Den er ikke rund, men firkantet. Den har en hel anden størelse. Den er sund! Groft brød og sunde grøntsager. Indeholder ikke store mængder olie fra peperoni og bacon osv.
Så jeg skal overveje at sælge det under et andet navn end pizza.
Du skal kigge på den målgruppe du vil fange... Overvej om det ik var bedre, at lave et "normalt" pizzaria eller restaurent, og før ideen ud i livet den vej... Så er det mere relaxing, og måltidsorienteret, fremfor noget hurtigt på farten...
Der er jeg sikker på, at du både får mere succes, og rammer målgruppen langt bedre ;D
Man kan sagtens lave sunde pizza'er. Men det kræver nytænkning. og JA! De skal helt sikkert sælges under et andet navn end pizza.
Fuldkornsbund med masser af kerner. Hjemmelavet tomatsauce med hvidløg. Fedtfattig ost. champignong, løg, rød pepper Smager fantastisk med laks, kylling eller tun.
Problemet er branding... Hvis det ik hedder pizza, så er det ukendt for Hr & Fru Danmark... Dvs det tager længere tid, at komme ud til potentielle kunder, da de ik kender dit produkt...
Og husk en ting. At du kan lide noget, er aldrig det samme som, at resten af DK eller verden kan... Taler af dårlig erfaring indenfor modeverdenen hehe
Jeg tror nu godt at hr. og fru. danmark kan forholde sig til produktet og tænke! hmm, det ligner pizza bare på en helt ny måde.
Og ja der ligger pizzarier på alle gadehjørner, det er korrekt. Men dette er jo i en hel ny form. Man kan sagtens lave noget der eksisterer i forvejen, hvis man bare har en nytænkende form på det. Normalt er fås pizza'er i halvklamme lokaler som sjovt nok altid er malet i gul. Der er sinsygt varmt og man kan næsten smage fedtstoffet på tungen når man træder ind. (undskyld pizza mænd) Dette er jo i total kontrast til de eksisterende pizzeriaer. Her er netop lyst og lækkert og med sunde produkter.
Fashion-seller: Jeg forstår ikke hvorfor du synes at en burger eller en sandwich i et tyndt lag papir, er mere handy end en praktisk skub-op emballage ?
Jeg tror nu godt at hr. og fru. danmark kan forholde sig til produktet og tænke! hmm, det ligner pizza bare på en helt ny måde.
Der er rigtig langt fra at folk tænker, til at de køber... Og det kræver meget branding, at skille sig ud, hvilket en placering på de steder du nævner næppe vil gavne... Hvis du ik tror på mig, så tjek hovedbanegården i KBH f.eks... Sjovt at de fleste handler 2 af spisestederne, og der altid er proppet der...
Morten Hyldgaard:
Fashion-seller: Jeg forstår ikke hvorfor du synes at en burger eller en sandwich i et tyndt lag papir, er mere handy end en praktisk skub-op emballage ?
Størrelsen... Ellers prøv Subway, så vil du se, hvor nemt og handy det kan laves...
Problemet er branding... Hvis det ik hedder pizza, så er det ukendt for Hr & Fru Danmark... Dvs det tager længere tid, at komme ud til potentielle kunder, da de ik kender dit produkt...
Og husk en ting. At du kan lide noget, er aldrig det samme som, at resten af DK eller verden kan... Taler af dårlig erfaring indenfor modeverdenen hehe
Det er ellers ikke min opfattelse, at det er Hr & Fru Danmark, der spiser pizza. Jeg tror faktisk kun, at det vil være positivt at finde på et andet navn end "pizza" til denne form for mellemmåltid, da det (såfremt navnet også er veltænkt) kan være med til at interessere nye kunder - folk er jo generelt nysgerrige efter at prøve noget nyt.
Jeg synes det lyder som et fint projekt. Jeg kan specielt godt lide idéen om de nye eksklusive pizza-æsker, og selve beskrivelsen af den "sunde pizza" lyder også interessant.
Det er ellers ikke min opfattelse, at det er Hr & Fru Danmark, der spiser pizza.
Tør jeg så spørge, hvem der spiser pizza?
Anders Hyldig:
Jeg synes det lyder som et fint projekt. Jeg kan specielt godt lide idéen om de nye eksklusive pizza-æsker, og selve beskrivelsen af den "sunde pizza" lyder også interessant.
Nu har det ik noget med din kommentar at gøre, men sådan der siger mange ofte, men når tingene så bliver realiseret, så viser det sig gang på gang, at folk bare ik vil betale prisen... De nævnte pizzaer koster jo væsentlig over, hva en "standard" pizza gør, og så er spørgsmålet, om prisen er attraktiv i forhold til det segment, som en banegård "rush hour" placering indeholder...
Igen tjek KBHs hovedbanegård, og du vil se en sjov tendens som tidligere skrevet...