Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revenue(indtjening) i analytics

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra helsingør
Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Er begyndt at arbejde hårdt på at analysere alt på analytics, men jeg er løbet ind i et problem.

Jeg kører med en dandomain shop og har sat min analytics op til at være en ecommorce.

Men når man går ind og kigger i indtjening, viser den kun omsætningen af produkter ikke indtjeningen, kan det være fordi jeg skal udfylde nogle ting i dandomain shoppen, som kostpris osv, eller er et noget men udregner/indstiller i analytics?

håber på i kan hjælpe mig.

mvh

Mr. Sand

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 30. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:26

Hej Mr. Sand

I GA skal indtjening forstås som omsætning. Du skal have dandomain til at indsætte din fortjeneste i stedet for din salgspris, hvis du vil se din fortjeneste, men det er næppe muligt :-) (Du skal i hvert fald nok lige blive enig med de øvrige dandomain-kunder først :-) )

Chrilles

Fra helsingør
Tilmeldt 24. Jan 08
Skrevet kl. 18:56

Tak for dit hurtige svar. Ja får nok næppe dandomain til detBig Smile

Der er bare flere ting jeg ikke forstår så:

Hvorfor hedder det så ikke turnover/omsætning i stedet?

I GA står der det er indtjening uden moms og fragt, vores GA er det dog salgprisen på produkter inkl moms, der vises?

Er hele ideen bag feks indtjeningsafkast i GA ikke, at man kan se om hvor meget man tjener per klik osv, så man man kan se hvad man max kan byde for betalte klik? man kan jo ikke rigtig bruge en omsætning til det store, i den sammenhæng.

mvh

Mr.Sand

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 19:23

Hej,

Hvordan vil du have, at Google Analytics skal kunne din avance på hvert enkelt produkt? 

Google Analytics henter jo sine tal fra din kvitteringsside, og her står dine avancer mm. jo ikke vel? 

Hvis din analytics er blevet sat korrekt op kan du se fragtpris, moms, skat, omsætning o.l. derinde. Du kan dog ikke se din faktiske avance. 

Google Analytics E-Handel bruges til at se, hvor høj indtjening (ikke overskud) du har på dine forskellige trafikkilder. Det er et ekstremt magtfuldt værktøj, hvis du forstår at bruge det ordentligt. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra helsingør
Tilmeldt 24. Jan 08
Skrevet kl. 16:34

Hej i dandomain shoppen, kan man netop indstille kostpris, avance, så kunne være den overførte de data med. men tak for de gode svar. har hjulpet mig.

Lige et sidste spørgsmål hvor sætter jeg moms op, som du siger man kan gøre? så burde den vel trække det fra i indtjening?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 23:01

Jeg har sat mine webshops op til at tracke dækningsbidraget på varerne istedet for omsætningen. Det giver nogle åbenlyse fordele som du selv har peget på. Men om du kan få Dandomain til at gøre det samme er nok en anden sag.

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 06:14

Jesper Jørgensen:

Jeg har sat mine webshops op til at tracke dækningsbidraget på varerne istedet for omsætningen. Det giver nogle åbenlyse fordele som du selv har peget på. Men om du kan få Dandomain til at gøre det samme er nok en anden sag.

/Jesper

Hej Jesper.

Kræver det meget teknisk indsigt for at få sat det op? Eller er det ikke så bøvlet?

Det kunne jo være en fed mulighed at få sat ind i Adwords, det ville give et meget bedre billede..

Mvh.

Casper.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:24

Det afhænger helt af shopsystemet du bruger.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)