Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af freelance sælger/provisionslønnet medarbejder?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg har i starten af 2010 startet et webbureau op med den målsætningen at sælge så mange webhoteller som muligt.

Hele konceptet er egentlig at det ikke skal være en raketvidenskab at have en præsentabel og opdateret hjemmeside, samtidig med det skal være til at betale.

Vi startede ud to mand, men efter div. udfordringer er det blevet skåret ned til 1 person på kontoret.

Jeg føler lidt det er umuligt at kunne præstere at sælge så mange hjemmesider/webhoteller på egen hånd, at det ville kunne give en solid forretning år 2.

Er der nogle af jer som har idéer eller erfaringer med ikke at have en "fastansat" i firmaet - og kan dette skabe positiv vækst?

Jeg håber i har nogle bud, da jeg selv er helt på bar bund?

/Mike

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 18:43

Hej

Undskyld min manglende forståelse men jeg forstår altså hvad du mener, jeg har læst dit indslag flere gange men det hjalp ikke  ....

preben

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 18:57

Jeg forstår det heller ikke helt, men hvis du spørger om det kan hjælpe Jer at få en provisionslønnet sælger er svaret kort: JA...

MEN det kræver at I selv kan drive denne medarbejder og give ham/hende det der skal bruges for at levere de fedeste salgsresultater. Selvfølgelig kan to sælgende hoveder give større omsætning end 1 sælgende hovede - det er da rimelig logisk.

DOG ville det skræmme mig meget alene dét at du siger, at der ikke kan genereres nok salg med én alene... Hvorfor skulle en sælger på provision (og formodentligt lavere end dét I tjener) så kunne leve af det??

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Køge
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 20:00

Jeg beklager, det er sikkert mig der har siddet i mine egne tanker.

Det jeg mener med det er, at vi sælger løsninger hvor vi selvfølgelig lever af selve salget.

Men vi genfakturerer jo alle vores kunder år. 2 for den service vi yder - og derfor handler det jo om at få så mange kunder ind som muligt, så man har en pæn sjat indtjening i bare genfakturering år 2.

Det jeg mener er bare at jo større volumen man ville kunne opbygge i starten, jo bedre ville det være for virksomheden året efter.

Og det er DER jeg er nervøs for at en person alene ikke ville kunne opbygge den volumen der skal til.

Man ville sagtens kunne sælge og leve af det år 1, men hele idéen er at sælge billige løsninger og så efterfølgende leve af genfaktureringerne !?

Jeg håber det giver mening for jer !

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)