ja der findes mange eksterne værktøjer, men grunden til jeg lavede værktøjerne indbygget var og er fordi jeg synes det er irriterende at man skal 10 forskellige steder hen for at kunne gøre nogenlnde det samme. og man kan jo ikke bede kunden om at installerer forskellige programmer, have flere sider de skal logge ind på osv., eller jo det kan man godt, men det vil de også synes er irriterende.
mine analyseværktøjer kan stort set det samme som de eksterne jeg kender, dog med undtagelse af søgeordsanalysen og konkurrentanalysen, der findes der bedre og mere detaljerede eksterne løsninger såsom SEOSupport.dk, men det indbyggede kan give et hurtigt overblik over hvordan det går på bestemte søgeord. SEO support går mere i dybden og beregner ud fra nogle bestemte formler de har udviklet til formålet, min viser stort set bare hvilken placering man er på, og hvilken placering ens konkurrenter er på i forhold til de søgeord man har sit fokus på. ligesom et andet eksternt værktøj til firefox, nemlig Rank Checker. Bare med den forskel at man kan se en statistik over hvordan ens placering har ændret sig over tid.
Det var da så lidt, der findes helt sikkert nogle som er tørstige