Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interne links og SEO

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 74
Fra  Gratisrabat.dk Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Clickwork:

Emil Blücher:
Husk dog ikke at linke til samme underside flere gange på samme side - det kan have negativ effekt, hvis du f.eks. benytter link til samme underside, hver gang et bestemt ord nævnes på siden

Det giver god mening - det er jo lidt det samme som eksterne links ind til siden

Men jeg mangler stadig lidt svar (hvis det er muligt) på hvordan de interne links vægtes kontra de eksterne. Man har jo en stor fordel med interne links - nemlig den at man selv har kontrollen over dem

Tilgengæld giver eksterne links den effekt, at Google ser din side som mere relevant, når andre linker til den.
Hvis du tager et internt link og et ekstern link med samme anker tekst og de linker til den samme side, så vil jeg mene at det eksterne link giver langt mere effekt.

Men igen.. Hvis eksterne link kommer fra en dårlig side der enten er bannet, bruger nofollow, eller andet, ville det interne nok give bedre effekt. Skype-ItWasntMe

Gratisrabat.dk - Nye og nyttige rabatkoder dagligt. Kom ind og få rabatter til netbutikker i hele Europa.

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 05:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Clickwork:

Emil Blücher:
Husk dog ikke at linke til samme underside flere gange på samme side - det kan have negativ effekt, hvis du f.eks. benytter link til samme underside, hver gang et bestemt ord nævnes på siden

Det giver god mening - det er jo lidt det samme som eksterne links ind til siden

Men jeg mangler stadig lidt svar (hvis det er muligt) på hvordan de interne links vægtes kontra de eksterne. Man har jo en stor fordel med interne links - nemlig den at man selv har kontrollen over dem

Begge ting er super vigtige og uden den ene har den anden ikke lige så stor indvirkning.

Jeg ved ikke hvad google vægter mest. Mange interne links er guf for google, men du kommer altså ikke til tops på stærke søgeord uden en masse gode eksterne links. Det kan dog godt ske at du kommer til tops på gode søgeord uden en god intern linkstruktur hvis du har mange gode eksterne links, vejen er bare meget, meget længere.

Til Emil,

Google læser kun det første link på en side til en anden side.(derfor det er så vigtigt at ens første ankertekst til ens hovedside ikke er "forside") Det har altså ingen negativ effekt hvis du linker flere gange til samme side på samme side med samme søgeord. Det der kan have en negativ effekt er hvis du linker med samme søgeord til samme side fra mange forskellige sider. Gav det meningBig Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:50

Ja, altid en god intern linkstruktur! :-)

Kenneth Hedegaard Olsen

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 08:39
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

@Nis: Den første del kan jeg give dig ret i - men det kan jeg ikke i den anden. Flere sites benytter et smart plugin, som linker hvert gang et ord nævnes. Hvis du har en underside om fiskemad, linker pluginet dermed automatisk til fiskemad-undersiden hver gang du skriver ordet "fiskemad". Nævner du "fiskemad" flere gange på samme side, kommer der dermed flere link til fiskemad-undersiden.

Andre af denne type plugins opretter kun et link til fiskemad-undersiden - og sidstnævnte plugins har vist sig at være meget bedre. Jeg har også testet om man kan skade placeringerne, ved efterfølgende at sætte en masse links der peger mod samme underside, i en helt almindelig tekst hvor samme ord fremgår flere gange - og ja, det kan man.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:50

Der er ingen vivl om at eksterne links er vigtige, men det er nu engang interne links som fortæller Google hvilke sider du synes er vigtige. og samtidig også dem som definerer de links som kommer under søgeresultatet. eksterne links fortæller hvilke sider andre synes er vigtige.

se fx: http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=ktj+media&meta=&rlz=1W1GGLL_da&aq=f&oq= Google har ikke registreret så mange eksterne links til min hjemmeside, og langt de fleste af de eksterne links som jeg har oprettet, peger på enten forsiden eller den del om CMS hjemmesider.

Men alligevel kan Google ud fra min interne linkstruktur se hvilke sider jeg finder vigtigst.

Der sker ikke noget ved at man linker med samme keyword fra flere forskellige sider, fx kan man have en ordbog på siden, og det er jo naturligt at linke til ordbogen hvis der er et ord som behøver forklaring. Ord har det med at gå igen på flere sider og dermed bliver der også linket fra flere sider på samme ord.
der findes også sider som tager brug af det at lave et bestemt ord til et link.

Jeg selv har til min CMS løsning bygget en intern linktæller, så jeg kan se hvilke sider jeg linker mest til, for at jeg mest optimalt kan lave den interne linkstruktur. Det hjælper mig meget i hverdagen.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 08:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Clickwork:

Det giver ikke den store mening at fokusere på, hvordan interne links vægtes i forhold til eksterne. Uanset om du har få eller mange eksterne links, bør du altid have din interne linkstruktur i orden. Det er ikke et enten-eller valg.

Desuden skifter værdien af et internt link også, alt efter hvor mange eksterne links der er til netop den underside, så de er heller ikke to uafhængige størrelser på den måde.

Man kan godt sætte sig og teoretisere over, hvorvidt en eksternt link fra en given kilde ,eller et internt link fra en given underside vil have størst effekt for den modtagende side. Men i praksis er svaret jo næsten altid: "Få begge dele!".

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:01

Frank Hellerup Madsen:
Man kan godt sætte sig og teoretisere over, hvorvidt en eksternt link fra en given kilde ,eller et internt link fra en given underside vil have størst effekt for den modtagende side. Men i praksis er svaret jo næsten altid: "Få begge dele!".
Helt korrekt.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Aabenraa
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 09:09

Frank Hellerup Madsen:
Det giver ikke den store mening at fokusere på, hvordan interne links vægtes i forhold til eksterne. Uanset om du har få eller mange eksterne links, bør du altid have din interne linkstruktur i orden. Det er ikke et enten-eller valg

Jeg har sådan set heller ikke lagt op til at det skal være et "enten eller" valg. Nysgerrigheden omhandler istedet relevansen af eksterne kontra interne links.

Clickmate CRM system udviklet af Clickwork aps

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:15

Clickwork:

Jeg har sådan set heller ikke lagt op til at det skal være et "enten eller" valg. Nysgerrigheden omhandler istedet relevansen af eksterne kontra interne links.

det er vigtigt for SEO delen med begge, både interne og eksterne links.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)