Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mikkel demib siger nej, mine programører siger ja - hjælp....

Side 5 ud af 7 (63 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke vi skal tage diskussionen om PageRank i en anden tråd, Jimmi?:)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:54

Du orker lige så lidt som mig. Så lad os bare glemme det :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 23:02

Mikkel deMib Svendsen:

> Dårlig programmering = dårlig google pagerank

Det er jo en sand søgemaskineekspert vi har med at gøre her LOL
Det her udvikler sig sgu mere og mere latterligt. Heldigvis bliver det vist også mere og mere gennemskueligt ...

Blot sørgeligt at en Troll endnu engang slipper afsted med at smadre en debat uden andet end et åbenlyst ønske om netop at ødelægge. Det er trist.

Nu er jeg ikke sikker på hvorledes din ironi ligger, men længe har folk troet at fordi google ikke selv opfyldte de gældende html standarder, hvilket de ikke gør for at spare båndbredde, så ville google næppe rangere sider med html fejl dårligere end sider uden fejl. Det er dog bevist nogle gange at html, javascript og css fejl har en negativ betydning for en sides placering på google: her er et eksempel som jeg har bookmarket, men jeg er sikker på at du kan finde mange andre hvis du googler lidt. Google SEO Test – Google Prefers Valid HTML & CSS? (hobo-web.co.uk)

Michael Grove: Som DeMib lidt antyder så er pagerank mere en misbrugt salgsfrase for placering i google, så lad mig omformulere mit svar. Lad os antage at du har en website med 100 sider, men google har kun fanget 70 af sjderne på nuværende tidspunkt. Hvad vil du tro der vil ske med din overall placering på google når antallet af indekserede sider nærmer sig 100? Teoretisk, og hvis dine sider ellers er af en positiv kvalitet, så vil din placering på google blive bedre.

DeMib: Jeg har intet i mod at du synes jeg er uprofessionel, arrogant eller en troll, men vil du ikke være venlig at holde debatten på et mere demokratisk og venligt niveau? Denne post minder mere og mere om racekampe mellem hutu og tutsier end om en SEO debat. Jeg har desuden på intet tidspunkt forsøgt at smadre denne debat, tværtimod har jeg venligt, om end en smule aggressivt tilføjet mine holdninger.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:09

Jeg har da alligevel aldrig set en "Troll" bruge så meget tid på sine indlæg, så mon ikke sandheden er, at vedkommende har sit helt eget verdensbillede med skyklapper for øjnene og en forestilling om at alting kan deles op i sort og hvidt? - Det er blot min tolkning og vurdering - og velkommen til livets skole iøvrigt.

Vedr. engelsk/fransk, så kan jeg ikke se at jeg argumenterer for at bruge hele engelske sætninger, det er da vist noget du bare hiver ud i af den blå luft? (Om som tillæg så er du i et forum om SEO (engelsk betegnelse), computere og hjemmesider. En verden som er præget af engelske udtryk, og derfor i sin natur vil der blive brugt engelske udtryk, når det danske sprog kommer til kort. Det hedder jo heller ikke: "Plan du site" (eller hvad man nu siger på fransk), det omtales med sit engelske udtryk: "sitemap".

Tilbage til emnet:
Nu nævnte jeg iøvrigt såvidt jeg ved intet om dårlig programmering, men om det faktum at fejl i systemer, hjemmesider eller programmering i det hele taget er uundgåelige, og derved også i google sitemap filer. Der kan selvfølgelig også være kode-fejl i selve hjemmesiden som gør at den bliver dårligere indekseret eller at nogen sider slet ikke bliver indekseret, men jeg kan ikke rigtig se hvordan det hænger sammen med debatten om google sitemap.

Du nævner, at dårlig programmering er lig med dårlig google pagerank. Jeg forstår slet ikke hvordan du får pagerank til at hænge sammen med hjemmesidens programmering/dårlige kode?

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Skrevet kl. 23:18

Må jeg minde om at det var dig der kommenterede min brug af 2 franske idiomer og kaldte mig arrogant, bare så du ikke helt glemmer hvem der startede dette "sidespring". Mit brug af de to franske idiomer var humor og skal ses i forhold til de mange reklamer for "Billige strippere og revisorer" som vi ellers ser i bunden af en post.

Mit brug af pagerank vil jeg tage i mig, pagerank er et begreb som jeg vist kom til at bruge i stedet for google placering. Pagerank og google placering er ikke helt det samme, selvom det dækker næsten det samme område. Jeg vil dog stadig mene at mit udsagn var teoretisk korrekt selvom det i praksis havde været mere korrekt at sige google placering frem for pagerank.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:21

Ulrik Hvide:

Lad os antage at du har en website med 100 sider, men google har kun fanget 70 af sjderne på nuværende tidspunkt. Hvad vil du tro der vil ske med din overall placering på google når antallet af indekserede sider nærmer sig 100? Teoretisk, og hvis dine sider ellers er af en positiv kvalitet, så vil din placering på google blive bedre.

Hvordan bliver man placering bedre fordi Google finder 30 nye sider på mit website. Hvis vi nu antager, at jeg har skrevet 70 sider om windsurfing, lokomotiver og andet godt. Hvis jeg så tilføjer 30 sider der handler om katte og jordens klima, hvordan i alverden påvirker det så mine øvrige 70 siders placeringer?

Misforstår jeg noget her, eller er det her et optimerings trick noget der er mig forbigået helt, at man blot skal tilføje flere sider for at få gode placeringer, i stedet for at optimere de eksisterende man har? (send gerne links og andet, da jeg ikke er SEO-ekspert, og primært har viden og arbejder med SEO ud fra et programmeringsmæssigt og teknisk website optimerings mæssigt synspunkt.)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ulrik Hvide:

Mit brug af pagerank vil jeg tage i mig, pagerank er et begreb som jeg vist kom til at bruge i stedet for google placering. Pagerank og google placering er ikke helt det samme, selvom det dækker næsten det samme område. Jeg vil dog stadig mene at mit udsagn var teoretisk korrekt selvom det i praksis havde været mere korrekt at sige google placering frem for pagerank.

Hej Ulrik,

Et venligt råd herfra. Når man har så lidt styr på SEO og begreber, som du demonstrerer i denne debat, så bør man lægge fra land med lidt mere ydmyghed. Man fremstår ikke al for fiks, når man tromler frem med "sandheden" indenfor et felt, hvor man ikke har for godt styr på de basale begreber og sammenhænge. Krydrer man det så med en aggressiv og negativ indledning, som du gør, så sidder "troll"-stemplet altså løst.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:30

Ulrik Hvide:
Må jeg minde om at det var dig der kommenterede min brug af 2 franske idiomer og kaldte mig arrogant, bare så du ikke helt glemmer hvem der startede dette "sidespring". Mit brug af de to franske idiomer var humor og skal ses i forhold til de mange reklamer for "Billige strippere og revisorer" som vi ellers ser i bunden af en post.

Jeg har så vidt jeg ved ALDRIG kaldt dig arrogant - læs eventuelt hvad jeg skriver i stedet for hvad du tror jeg skriver eller tænker. Jeg har blot skrevet at det for mig VIRKEDE arrogant, der er en stor forskel. Det første ville være at tiltale og gruppere din personlighed, jeg skrev udelukkende en tilbagemelding vurderet på de enkelte indlæg og din opførsel, og ikke din person som helhed.

Jeg forstår stadig ikke helt hvorfor de skulle være på fransk, men måske det bare er mig der er mindre bemidlet ud i fremmedsprog end gennemsnits brugeren herinde på amino, men jeg forstod ikke en dyt af hvad du skrev på fransk. Pointen med at andre har reklamer i bunden, retfærdiggør og hjælper da på ingen måde tolkningen af dit indlæg, eller er vi tilbage til den klassiske: "Jamen far, Dennis leger også med maden... (så må jeg også)". Det er iøvrigt en helt anden debat, og for de øvrige's vedkommende, så er de smidt i fodnoten/signaturen for indlægget, hvilket betyder  at det ikke skal forstås som en kommentar eller en del af det indlæg der netop skrives.

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Skrevet kl. 00:09
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Frank Hellerup Madsen:

Et venligt råd herfra. Når man har så lidt styr på SEO og begreber, som du demonstrerer i denne debat, så bør man lægge fra land med lidt mere ydmyghed. Man fremstår ikke al for fiks, når man tromler frem med "sandheden" indenfor et felt, hvor man ikke har for godt styr på de basale begreber og sammenhænge. Krydrer man det så med en aggressiv og negativ indledning, som du gør, så sidder "troll"-stemplet altså løst.

Google pagerank er et tal der definerer vigtigheden af en hjemmeside. Google placering er en kompleks algoritme som indeholder pagerank, relevans og mange andre parametre. Er du tilfreds? Det er desuden oplagt at du deler samme holdning som DeMib, danmarks svar på Steve Jobs indenfor seo, men i stedet for at sige at hele min argumentation fejler så må du gerne pege på nogle konkrete eksempler. Ingen af os der skriver på dette forum har en uddannelse i søgemaskineoptimering, faktisk er jeg end ikke færdig med min uddannelse og så vidt jeg kan se blev du aldrig færdig med din. Vores viden indenfor søgemaskineoptimering består altså af erfaring, andres erfaring og undersøgelser. Personligt har jeg lært at man altid skal bevise sine påstande hvilket jeg har gjort i de tilfælde hvor jeg har ment at det var nødvendigt og må jeg minde om at jeg endnu ikke har set et eneste bevis fra nogen af jer andre.

Lars Meyer:

(...) det virker i mine øjne som et arrogant forsøg på at vise at du kan fransk, og tillykke med det, jeg må da næsten flette dig en hat af papir...

Hvis du virkelig vil fortsætte dette flueknepperi så ja, du kaldte mig ikke arrogant, men du du kaldte min måde at skrive på for arrogant. Hvor vil du hen med det?

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Skrevet kl. 00:31
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det må være tydeligt for alle som ikke vil sætte deres navn på denne debat at der er nogle selvproklamerede seo-eksperter der forsvarer deres teorier om søgemaskineoptimering og at denne debat derfor ikke længere gavner Sasa Kovacevic. For at stoppe debatten vil jeg derfor runde min holdning og så må folk have deres egen mening om mig som person og om min teori:

-Google anbefaler at man bruger XML sitemaps for at opnå en bedre og hurtigere indeksering.

-Uri Schonfeld og Google har bevist at sitemaps er en indekseringsfordel for din side. Jeg går så vidt som at mene at en indekseringsfordel også må være en pagerank-fordel, omend en meget lille.

-Priority og Changefreq giver mulighed for en relativ prioritering af dine sider, hvilket vil sige at du kan fortælle google at "du mener" at din forside skal besøges dagligt og din About Us kun skal besøges månedligt.

-Du kan fortælle google hvornår dine sider sidst blev ændret ved hjælp af lastmod.

-Sitemaps giver en bedre indeksering af dine sider, hvilket hvis din website er helt ny, kan hjælpe med at hæve din pagerank.*

*Warning: Jeg er åbenbart den eneste i Danmark der har denne holdning.

Sov godt,

Ulrik Hvide

Side 5 ud af 7 (63 indlæg)