Efter min mening, og det som jeg har læst mig til, så er det faktisk lige så vigtigt med brødkrummestier som det er med brugervenligheden på hjemmesiden. Google kigger også på brugervenligheden på hjemmesiden, og da brødkrummestier er med til at gøre en hjemmeside brugervenlig, så er det efter min mening vigtigt med brødkrummestier.
Det er helt sikkert et emne som godt kunne trænge til noget debat, samt vidensdeling.
Sandheden er at det er godt for både søgemaskiner og brugere. Som jeg skriver er det brugervenligt, og dermed ser Google det også som brugervenligt. søgemaskiner som Google kan godt li det der er brugervenligt.
> Jeg har set at google har implementeret en ny facility i deres søgeresultater netop med breadcrumbs i url - men hvor vigtig er det for placeringerne?
Det du ser i Googles søgeresultater er ikke ikke baseret bredcrumb navigering, men på interne referencer (#-mark).
Breadcrumb navigering kan være godt for brugervenligheden, men i forhold til søgemaskiner kan det også godt give nogle problemer med duplicate content, hvis nogle af dine sider eller produkter befinder sig i flere kategorier som refrekteres i såvel URL's som breadcrumb navigering.
Breadcrumb navigering kan være godt for brugervenligheden, men i forhold til søgemaskiner kan det også godt give nogle problemer med duplicate content, hvis nogle af dine sider eller produkter befinder sig i flere kategorier som refrekteres i såvel URL's som breadcrumb navigering.
Men dette er vel kun hvis ikke man tager hånd om DC, samt laver breadcrumbnavigationen korrekt? altså man kan sige så længe man tænker over hvordan man undgår DC når man laver breadcrumbs, så er det vel fint.
Der er mange ting som ikke er beviseligt inden for SEO, da det at søgemaskineoptimerer handler om rigtig mange små ting, som i sidste ende bliver til noget større. Om breadcrumbs er det der gør at en hjemmeside får en god placering, vil jeg ikke sige, men det er helt sikkert med til det.
Så alle små ting man kan gøre for at optimere brugervenligheden over for brugeren, er også et skridt i den rigtige retning hvad angår SEO. Det skader heller ikke hjemmesiden at gøre den mere brugervenlig, det gavner nok hjemmesiden mere. men der er selvfølgelig faldgrupper som demib også er inde på. men så længe man tænker sig om, så skal det nok gå alt sammen :)