Hvis man benytter Trustpilot korrekt, er det helt sikkert noget man kan drage nytte af. Basalt set er Trustpilot et værktøj til at samle anmeldelser ind med, og dette klarer det rigtig godt. Jeg tror ikke at ret mange kunder af sig selv anmelder virksomheden, hvis de ser et ikon på hjemmmesiden eller et banner i et nyhedsbrev, men en god mulighed er fx automatisk at sende dem en mail efter købet. Denne mail kan opfordrer kunderne til at anmelde jeres virksomhed. Herefter kan i drage nytte af at vise jeres anmeldelser direkte på netbutikken, og dermed virke mere troværdig. Ved godt der til tider stort set kører en hetz mod Trustpilot herinde, og at nogle gør meget ud af at være i mod dem. Men i de tilfælde hvor jeg på netbutikker har brugt værktøjet aktivt, har det virket rigtig godt og været en god feedback at få. Jeg har desværre ikke fået udført tekniske målinger af forbedringen af konvertering, men jeg har hørt at flere kunder har kommenteret anmeldelserne positivt i telefonen. Der kommer selvfølgelig også modtand fra virksomheder med dårlige anmeldelser, og dem er jeg da også stødt på, hvor vi dog i alle tilfælde har kontaktet kunden og rettet op på eventuelle problemer/misforståelser (de kunder fik man ikke altid fat i før). Er der helt urimelige situationer, har Trustpilot også være behjælpelige. Blot mine ord - take it or leave it, i mod dem bliver jeg hvertfald ikke lige foreløbig
|
Forskellen på gratis og betaling, er blot at du kan have trustpilot liggende direkte på din side.
Når du benytter gratis, betyder det bare at kunden selv går ind på trustpilot og søger efter firmanavnet.
Som sagt synes jeg ikke det skader -gider bare ikke betale for det, og iøvrigt er jeg enig i at de kunne gøre meget mere for at få troværdigheden op.
Mvh
Jesper