Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

eksterne links eller ej?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har siden www.trustpilot.dk , som regelmæssigt bliver debateret herinde. Jeg håber vi kan lade det emne ligge i dag, og fokusere på SEO :) 

Vi linker til rigtigt rigtigt mange forskellige sider. Se fx http://www.trustpilot.dk/review/www.abcgruppen.dk hvor vi linker til www.abcgruppen.dk

Vil det være bedst for vores google position at bruge follow eller no-follow på disse links?

Når jeg spørger folk til råds, svarer halvdelen follow, den anden halvdel no-follow.

Hvad siger de kloge hoveder på amino?

Mange hilsener

Peter 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. May 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:48

Jeg vil fraråde brugen af nofollow, fordi:

1) Der er ingen grund til at være et sort SEO hul. Husk på at tjenesten tit bliver gengældt (link baiting)

2) Det er vigtigt at du sætter din hjemmeside i kontekst med andre hjemmesider, for at søgemaskinerne bedre kan forstå hvilken branche du befinder dig i

Det er sikkert mange andre gode grunde til ikke at vælge at bruge nofollow. Personligt kunne jeg aldrig finde på at bruge det.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:49

Du kan ikke angive FOLLOW på links. Hvis det er almindelige links fra en side der bliver indekseret, så følges og vægtes de.

Du kan i META-robots tag angive om INDEX, NOINDEX, FOLLOW og NOFOLLOW - for hele siden. Det er dog kun NOFOLLOW og/eller NOINDEX der giover mening at bruge, hvis du ønsler at siden ikke skal indekseres eller links ikke følges.

På links kan du tilføje rel="NOFOLLOW", hvis du ikke ønsker søgemaskinerne skal vægte dem som "en stemme" fra dig.

Ifølge søgemaskinernes guidelines skal du bruge rel="NOFOLLOW" på links som enten er uden for din redaktionelle kontrol (typisk brugergeneret links) eller hvis det er kommercielle links (betalt på den ene eller den anden måde).

Man kan stille spørgsmålstegn ved, om jeres links er af kommerciel karakter. Hvis søgemaskinerne vurderer at de er kommercielle så kan det få negative konsekvenser for jer, hvis I ikke bruger rel="NOFOLLOW" på dem. Så i forhold til det er det sikreste at gøre det.

Problemet er så, at I ender med et site der hovedsageligt består af rel="NOFOLLOW" links og det sender et dårligt signal til søgemaskinerne - et site fuld af links som I ikke mener de skal stole på.

Som du kan se er det ikke bare sådan lige at svare på - det er et strategisk valg og et spørgsmål om jeres fokus og risikovillighed :)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:51

Jeg har desværre ikke svaret, men når nu en stor del af de webshops også linker tilbage, via de forskellige grafikelementer fra Trustpilot, giver det så ikke en negativ effekt? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49

Hej Casper, det er også præcist det jeg har hørt. På den anden side kan du se som Mikkel skriver ovenfor, se at der også er ulemper forbundet med dette. 

Jeg er derfor i vildrede :)

MVH

Peter

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 15:58

Normalt ville jeg ikke være bange for at have dofollowlinks på trustpilot.

Har i nogle "visælgerpotenspillerwebshops" indexeret ville jeg dog nofollowe dem. Det er vel heller ikke så smart, at give en masse dejlig linkjuice til dårligt ratede sider. På den anden side syntes jeg at "gode butikker" fortjener et dofollowlink.

Det bedste vil nok være hvis i kunne opsætte dofollow på butikker som er gode, og nofollow på fuskerbutikkerne.

I går skrev jeg et blogindlæg om dofollow vs nofollow på: http://emil-blucher.dk/blog/vaer-ikke-bange-for-dofollow - måske kunne du hente lidt inspiration der?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 11:03

I forlængelse af Emils indlæg, kunne det måske laves sådan at butikker med en trustscore på over X fik et Google-venligt link :) Og måske endda kun butikker som kun var registreret som partnere (endnu en grund til at betale de 299,- om måneden)

Meld gerne lige tilbage hvad I vælger at gøre, Peter Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:12

Casper Blom:

I forlængelse af Emils indlæg, kunne det måske laves sådan at butikker med en trustscore på over X fik et Google-venligt link :) Og måske endda kun butikker som kun var registreret som partnere (endnu en grund til at betale de 299,- om måneden)

Meld gerne lige tilbage hvad I vælger at gøre, Peter Smile

Den løsning ved jeg med 100% garanti, at søgemaskinerne vil opfatte som link-spam - paid links.

Jeg vil bestemt ikke anbefale at Trustpilot gør det! Dels kan det ende med at skade deres eget sites synlighed i Goolge og dels vil det nok ikke gavne Trustpilot med endnu en opnlæst offentlig sag om spam. Det konflikter sgu med de værdier de forsøger at lægge i deres brand :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:55

Hej Mikkel, tusind tak for at give os et rigtigt godt svar.

Hvordan ville man teste om det ene er bedre end det andet?

Vi er gået fra at have nofollow på alle til at fjerne dette. 

MVH

Peter

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)