Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem må jeg kontakte?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 10. Oct 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Fandt denne information for en måneds tid siden på Amino. Ligesom utrolig mange andre jeg har talt med i mellem tiden, var jeg ikke klar over at man skelnede mellem brev og e-mail.

Men egentlig synes jeg det er helt fint. Kan godt se det er problematisk at skulle ringe til 400.000 mennesker først..... (TELIA), for at kunne sende 400.000 e-mails, men for den som bruger tid på at udse sig relevante kunder er det sundt nok, at give virksomheden et kald først...så ved man også om det er den rigtige mand man har fået fat i. Svarer denne person ikke, er det fordi det ikke er relevant for ham.
 
Svarprocenten per mail synes iøvrigt at blive forhøjet mærkbart ved forudgående samtale.
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/9/2005 9:10:33 PM Forfatter: Balesic

Mener da at det iflg. markedsføringsloven kun er forbudt at spame privatpersoner, for i det der bliver linket er der fodnote med et 3 tal, og længere nede står der at det er forbrugerbeskyttelse.

I markedsføringsloven er definationen af en forbruger alle, dvs. private, virksomheder og offentlige institutioner.
 
 
 
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Markedsføringsloven regulerer "privat erhvervsvirksomhed og offentlig virksomhed, som kan sidestilles hermed", uanset hvem de markedsfører sig overfor. De fleste paragraffer i loven gælder enhver som der markedsføres overfor, mens enkelte paragraffer udelukkende regulerer bestemte målgrupper såsom erhvervsdrivende eller forbrugere. Hvis det ikke er angivet hvem paragraffen gælder overfor er udgangspunktet at den gælder overfor alle. Som et eksempel siger paragraf 4 at "Over for forbrugere må erklæring om ydelse af garanti eller lignende kun anvendes, såfremt erklæringen giver modtageren en væsentlig bedre retsstilling end den, modtageren har efter lovgivningen."
 
Den relevante paragraf i denne tråd er paragraf 6a der lyder:
 
§ 6 a. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.
 
Jeg har fremhævet ordet nogen i ovenstående citat. Hvis man er i tvivl om ens rettigheder og forpligtelser er retsinfo.dk altid et godt sted at kigge
 
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/5/2005 8:44:56 PM
Forfatter: Sune Christesen
Automatiske opkaldssystemer er også forbudte, og giver vel ikke modtageren mere omkostning end et manuelt telefonopkald - ligeledes er en e-mail vel ikke ligefrem nogen omkostning at modtage - og det koster da også for afsender at sende en fax.

Men generelt tror jeg også at det handler om at udelukke de letteste samt billigeste metoder for massemarkedsføring (hvis man kan formulere det på den måde), men jeg mener ikke man sort/hvidt kan dele dem op i at den ene gruppe giver afsender omkostninger og den anden modsat.


Årsagen til at automatiske telefonsystemer er med på listen skulle, ifølge en samtale jeg havde med et par advokater i forbindelse med eBrev, være at det er en af de ting hvor en forøgelse af antallet af kontakter ikke påfører afsenderen en væsentlig udgift, der på den måde delvist selvregulerer mængden af misbrug i sådan en lov.

Et automatisk telefonsystem koster lidt at anskaffe, men derefter er det minimalt med telefonudgifter for at påføre en modtager ualmindelig mange opkald og giver mulighed for at spærre modtagerens udstyr for andre kontakter.

Det er ikke muligt på samme måde ved personligt fremmøde eller personlige opkald, da en sælger (teoretisk set) ikke kan have gang i 10 kontakter samtidig alle døgnets 24 timer og på den måde påføre markedet en stigende belastning, medmindre man tilsvarende ansætter tilsvarende folk og dermed skaber flere job.

For vores eget vedkommende er vi blevet så trætte af sælgere fra dansk it-support, ABSee og andre ekstremt påtrængende sælgere, der både lyver og truer sig igennem receptionister m.v. at alle der ringer til os i et forsøg på at sælge til os, som ikke har en aftale, eller som ikke har en direkte henvendelse omkring vores produkter eller service, får besked på at sende en e-mail hvis de vil i kontakt med os. Det gode ved at bede dem om at sende en e-mail er at de fleste telesælgere ikke har systemer eller procedurer for den slags, så når de får oplyst en e-mail-adresse så opgiver de mere eller mindre. Endda selvom de har fået lov til rent faktisk at sende salgsmateriale til den adresse.

Vores outsourcing af receptionister har sparet os for utrolig mange opkald fra folk, der bare ville spilde vores tid med at sælges os ting vi udemærket godt ved hvor vi skal finde når vi skal bruge det (netkabler, annoncering, domæner, webdesign osv). Så der er helt klart en anden fordel ved som lille virksomhed at outsource sin telefonpasning til et andet firma, da de får utrolig mange opkald af den slags (ofte af den samme sælger på samme dag), at de kan genkende deres metoder med det samme og sende dem på porten.

Opsøgende salg er helt fint. For vores vedkommende spilder 95% af dem bare vores tid og det skal vi modregne som tid hvor vi kunne lave andre ting. Så skal man endelig lave opsøgende salg så sørg i det mindste for at have fakta i orden så der kan svares med det samme (telefonsælgere der ikke kan oplyse statistik for sider hvor de vil sælge links på skulle have prygl).

Jeg ved godt jeg lyder som en mavesur bitter mand.. og det er ikke helt forkert på visse områder. Men når man en gang har lavet en liste over den tid man bruger på folk der vil sælge ting til en personligt (mail, telefon, breve m.v.) så finder man ud af at den tid kunne man lige så godt bruge sammen med sin kæreste/arbejde/venner/playstation/kæledyr ....
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Til erhverv er mulighederne næsten uendelige. Det er blot, at tage kontakt. Som Sune rigtig siger må du ikke sende en uopfordret mail. Det må man i princippet aldrig. Det bliver naturligvis kun håndhævet, hvis en virksomhed føler dig chikaneret af hendvendelserne. En anden ting er, at hvis du ikke har nogen reference til virksomheden er det ikke smart at bruge mail. Grip knoglen, send et brev og grip knoglen igen. Det er vejen frem.
 
Til private er det kun nogle enkelte ting, som f.eks. aviser man må tilbyde direkte. Derudover må analyseinstitutter, som os, kontakte private med henblik på, at interviewe dem til en undersøgelse.
 
 

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/14/2005 10:22:28 AM
Det bliver naturligvis kun håndhævet, hvis en virksomhed føler dig chikaneret af hendvendelserne.



Det vel rimelig generelt uanset om det er telefax, e-mail og alle andre lovovertrædelser hvor tingene ikke direkte bliver overvåget af den udøvende magt?

Loven om handel med euforiserende stoffer bliver heller ikke "håndhævet" hvis alle indvoldverede parter ikke føler sig chikaneret. Det gør det ikke mindre ulovligt.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

> Loven om handel med euforiserende stoffer

Nu er der vist ikke noget "lov om handel med eufoserende stoffer" men blot en "Lov om Eufoserende Stoffer" i almindelighed - brug, omgang med og salg. Det er i hvert fald den JEg er blevet præsenteret for hehe  

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)