Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er noget små sur på Microsoft

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu inden Claus får lavet hele tråden om til en lang salgstale om SALDI Wink, så forstår jeg udmærket den situation i befinder jer i med det nuværende C5-system, og ikke mindst de midler. der efterhånden er proppet i det.

Men Claus har i det mindste en pointe i, at der jo ikke vil ske noget ved at kigge sig om, og eventuelt begynde at notere sine krav og ønsker til et nyt system. Herefter vil det jo kun være at indhente oplysninger fra de forskellige udbydere incl. SALDI, og høre hvordan, hvorledes, hvor hurtigt et nyt system kan implementeres, herunder evt. sideløbende, så forretningen ikke kommer til at lide under det.

Det handler trods alt om at være klar, især når den næste periode med opdateringsregninger og lignende nærmer sig.

Hilsen

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 22:26

Først en rettelse af mig selv:

Claus Agerskov/SALDI:

På egen server
Med ubegrænset antal regnskaber, brugere og posteringer.

• ...
  • Serviceaftale (opdatering af SALDI og anden software): 1.000,- pr. måned

Det er 200,- pr. måned.

De 1.000,- gælder for totalløsningen med otte kasseterminaler á 100,- pr. måned.

Her efter tror jeg Anders Mikkelse, Nr1 også bør komme med en:

Anders Mikkelsen, Nr1:
Skift til e-conomic. Såslipper i med 49,- kr. md. og skal ikke betale for opgraderinger.

Tror du har glemt et et-tal, så prisen bliver den samme som på e-conomics hjemmeside: 149,-/md med 2.000 posteringer årligt - med SALDI er prisen 76,- pr. md. Ved 3.000 posteringer er prisen henholdsvis 299,-/md og 101,-/md.

Til sidst tak til Thomas for ordene - husk også at få tilbud fra andre, så I har noget at sammenligne med.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 23:32

Hej Claus.

ja der smuttede et tal, godt det ikke var i et bindende tilbud, så kunne det jo blive dyrt. hahaha.Stick out tongue

De bedste amino hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Fra  AgerCon Skrevet kl. 19:22

SALDI og SALDIkasse bliver demonstreret på OpenSourceDays i morgen fredag og på lørdag (5. og 6. marts).

Se mere på dette indlæg om OpenSourceDays.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 04:10

Ja, jeg er bange for at MS skyder sig i foden med den beslutning - der er i hvert fald mange kunder, der flytter sig. Jeg har fået flere forespørgsler på overflytning fra C5 til Admind, og mon ikke andre også har fået nogen.

De er også kommet i klammeri med forhandlerne ved at lade stort set alle og enhver få lov til at levere hostede løsninger, så måske er C5 ved at miste sit solide greb i det danske ERP marked?

C5 har aldrig været MS's yndlingsprogram, men de er dog gået med til at det fortsætter som et regionalt program. Spørgsmål er måske hvor længe?

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 05:13

Nu kan jeg mest takke mig selv for dette, da jeg ikke var opmærksom på det da vi købte C5, men så blev man da det fattigere og klogere. Vi købte moduler og C5 light for 15.000 kr. til vores webshop. Der sker så det at vores pakkepost stopper deres service, og vi i samme omgang beslutter at skifte hjemmeside system, som vi er på vej over på.

Vi ville så gerne have solgt C5 sammen med hjemmesiden, men det kan man ikke. Det skal følge firmaet. Så vi har for 15000 kr. software i skuffen der aldrig har været i brug, og aldrig kommer i brug, fordi det ikke må sælges, ikke engang installeret på hjemmesiden. Men det havde måske også været noget værre lort, hvis vi havde fået det igang, så helt skidt er det nok ikke. Vi havde bare ikke andre muligheder for andre typer regnskabs systemer, hvis det skulle integreres med hjemmesiden. Det har vi nu, og har valgt noget helt andet, der er billigere, enklere og bedre.

Jeg har windows 7 ultimate version. Alle browsere jeg har prøvet fungerer perfekt, men Internet Explorer er nød til at lukke ned og genstarte jævnligt 2-3 gange om dagen, men den er trods alt gratis. Jeg hader deres position på markedet, de trænger til noget seriøs konkurrence med deres behandling af kunder, og programmer der ikke fungerer nær så godt som mange andre og billigere gør.

Jeg har betalt for en licens vi hænger på resten af livet medmindre vi sælger firmaet. Men min egen skyld jeg ikke har været opmærksom på det. Heldigvis giver vi vores kunder lov til at sælge deres katte- og hundetilbehør videre, som de har købt og betalt for, hvis de ønsker det. :) . Lyder egentlig temmelig absurd at sige det, bare ikke når det gælder software.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:37

Hej Langvang.

jeg forstår dig udmærket. jeg er helt enig med dig. Vi er pt. i dialog med Microsoft C5`s europæiske direktør om netop dette emne. Og han kan godt se problemet og erkender at Microsoft pt. taber markedsandele med deres prispoletik for C5.

Men det er en lang proces at få en gigant som Microsoft til at ændre poletik.

dette hjælper jo ikke dig i din uheldige situation. jeg tror du bare må kassere systemet og fremover arbejde med dit nye system, det kunne f.eks. være e-conomic, hvor du blot betaler en månedlig fast pris for leje af systemet.

jeg har selv prøvet lidt af det samme mht. hjemmesider, hvor vi fik en løsning vi ikke kunne leve med, hvorfor vi har skiftet til anden platform, men det har betydet at alle de udgifter vi havde investeret i hjemmesiderne var spildte.

sådan kommer vi iværksættere sikkert alle ud for spildte kræfter og penge, måske især fordi vi ikke er gode nok til at bruge hinanden her på amino, hvor vi jo kan hente hjælp til næsten alt muligt og få rigtig mange gode svar.

Ha en super veekend

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 13:11

Jesper Norbøll:
Men da vi efter knap 3 år ikke har benyttet én eneste opgradering, så kontaktede jeg konsulenthuset og bad dem om at lukke opdateringsabonnementet, da jeg altså ikke kunne se nogen grund til at betale for noget vi aldrig brugte.

Jeg er ikke nødvendigvis uenig med dig i dine betragtninger om prisen, men jeg undrer mig over at en virksomhed tør lade være med at holde deres software opdateret. Der er jo ingen der lader være med at køre bilen til service, og ingen, der lader være med at skifte olie på den, vel?

Ja, det er en god idé at skifte program, hvis man kan nøjes med noget mindre end C5, men sørg for at få relevante og præcise tilbud, og sørg sammenlign prisen på tilbuddene over 5 år. Du vil blive overrasket over hvor dyre de er selv om det umiddelbart lyder billigt.

Mvh Maria

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Fra  AgerCon Skrevet kl. 22:39

Hej mariaf

Maria Frederiksen:
Ja, det er en god idé at skifte program, hvis man kan nøjes med noget mindre end C5, men sørg for at få relevante og præcise tilbud, og sørg sammenlign prisen på tilbuddene over 5 år. Du vil blive overrasket over hvor dyre de er selv om det umiddelbart lyder billigt.

Jeg har tidligere på Eksperten bedt dig om at sammenligne tilbud over en 5-årig periode, efter du kom med næsten samme postulat - men intet svar. Skal vi prøve igen?

agercon (Claus Agerskov) på Eksperten.dk spørgsmål 902329:
Prisen på SALDI med seks samtidige brugere, ubegrænset antal posteringer (lagerplads) og al funktionalitet er 401 pr. måned eller 4.812 pr. år eller 24.060 på fem år.

Hvis man vil have SALDI kørende på egen server med opdatering og fjernsupport samt hotline, så er prisen 10.000 i opstart inklusiv dedikeret server (5.000 hvis installeret på eksisterende server) samt 251 pr. måned eller 3.012 pr. år. Det giver 25.060 i alt de første fem år.

Hvis vi antager, der er brug for:
- Lager med mulighed for scanning ved varemodtagelse og -levering
- Kundehåndtering herunder fakturering, tilbud, ordre, rykkere
- Leverandørhåndtering herunder fakturering, indkøb
- Batchhåndtering med og uden serienummerstyring
- Brugerhåndtering, så brugere kan begrænses til bestemte dele

Hvad er prisen med C5?

Desuden er C5 modulopbygget, hvor man skal tilkøbe de enkelte moduler. I SALDI er alle moduler tilgængelige for alle. Så jeg kan ikke se, at vores kunder skal nøjes med mindre end det, C5 tilbyder. Det kommer da helt an på. hvad man vælger (og har behov for).

Yderligere har jeg hørt, at Microsoft har problemer med udstedelse af C5-nøgler til blandt andet ekstra brugere, da SAP-systemet til at håndtere disse ikke virker, som det skal. Så forhandlere må udstede midlertidige nøgler. Var dog noget overrasket over, at Microsoft ikke bruger deres egne systemer til håndtering af dette.

Og DANOSOFT, som står bag SALDI, bruger selv SALDI, hvor det er muligt.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 00:58

Claus Agerskov/SALDI:

Yderligere har jeg hørt, at Microsoft har problemer med udstedelse af C5-nøgler til blandt andet ekstra brugere, da SAP-systemet til at håndtere disse ikke virker, som det skal. Så forhandlere må udstede midlertidige nøgler. Var dog noget overrasket over, at Microsoft ikke bruger deres egne systemer til håndtering af dette.

Saldi er sikkert et fint system men var den kommentar ikke lidt lav. Jeg mener det kunne være nemt at skive jeg har hørt at et givet regnskabs program som rimer på baldi ikke kan beregne moms osv. :-) Du må komme med noget konkret.

Der er givetvis intet der kan konkurrere med Saldi måske lige bort set fra Economics hvilket jo også er et konge system for de mindre virksomheder.

Hej fra Søren

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)