Jeg tror, at du missede min pointe. Alle kan have problemer med, at noget af det software, de benytter til at håndtere deres virksomhed ikke virker efter eksempelvis en opgradering eller lignende. Her synes jeg, at det er sjovt/interessant, at Microsoft ikke benytter en løsning baseret på deres eget software til at håndtere licensnøgler til C5 - og det er det, der giver dem problemer. Jeg tror også, at andre ville synes det morsomt/interessant, hvis SALDI havde problemer med at håndtere ekstra brugere, fordi vi havde valgt at benytte Summa Summarum til dette, og den så ikke opførte sig, som vi ønskede. Derfor skrev jeg også, at vi benytter SALDI til al drift af DANOSOFT, hvor dette er muligt. Desuden benytter vi ikke licensnøgler, så et administrativt problem mindre at bekymre sig om - både som bruger/kunde og forhandler/producent. Så jeg undskylder, hvis nogen har opfattet det negativt og som underlødig kritik af Microsoft og C5, hvilket ikke var meningen. Med venlig hilsen |
Hej
intrasant dialog i har gang i.
problemet som jeg ser det er ikke at MS tager penge for opdaterings abb men nermere at det næsten er urimelig dyrt at opgradere en C5 der er tilrettet hvis dem der har lavet tilretningerne ikke har tænkt sig om, eller at tilretningen stikkerfor dybt i C5.
Iden bag at "tvige" folk til at bruge opdaterings abb er god nok, på den måde sikre de at deres kunder altid kører på sidste version. men er helt enig i at det er urimelig at de afskærer folk fra at tilkøbe moduler og brugerer(men mun ikke der er fordi de ikke kan styrer hvilke moduler der er tilgængelig i den version som folk kører)
Claus har ret at det rigtige tidspunkt at kigge ens behov og arbejds flows igennem er ved ERP skift.
men der er intet værer for et firma at skulle presses ned i std løsninger der ikke kan basal tilrettes.
Her mener jeg flow guides andet(dette kan Visma og admiral allerede C5 og Nav kommer med det i år)
nu har du fortalt en del om dit opensource system, og jeg er da som gammel erp konsuletn intraseret i at vide hvordan det forholder sig med Saldi og egen udvikling, og hvad så med opgraderinger ? bliver det ikke et rent helvede.
og næste spørgsmål hvem har ansvaret ?
Normalt er det ERP huset der har ansvaret for tilretninger, også i forbindelse med opgraderinger.
her kan alle pille, har alle så ansvaret ? hvordan har i sikret den del ? er det kun jer der må udvikle videre på SALDI ?
Licens/opdaterings helvede er desværer kommet for at blive, om ikke andet i den størelse ERP installation jeg går ud fra at du har.
og erligtalt er der bare nogen der gørdet bedere end andre.
Visma Business har alle rilretninger liggende uden for kernen, hvilket vil sige at opraderinger er en lej, og så syntes jeg ikke at opdaterings abb gør noget da kunden næsten selv kan opgradere :)