Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

På en skala fra 1 til 5 holder det her!

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Charlottenlund
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du kan gøre din prismodel mere differentieret end et fast beløb pr. måned. 

Overordnet set et godt koncept, som minder meget om iWeb, som jeg anvender i dag.

Hvis du har a til z med inkl. betalingsdelen, så holder konceptet.

Med venlig hilsen,

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:35

Hej Flemming

Jeg glad for at du kan lide konceptet, iWeb er bestemt iblandt inspirationskilderne. Men forhold til iWeb, er vores system nok noget svære at gå til, men til gengæld er det væsentligt mere kraftfuldt!

Vi har både betaling og en del andre features klar :-)

Hvis du har lyst til kan du smide mig en mail på plu@cloudsprout.com så sender jeg dig et beta login ligeså snart vi er klar.

Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 00:56

Jeg har læst det meste af tråden igennem og jeg synes der er mange, som har nævnt nogle vigtige ting. Nu har jeg ikke set de gamle udgaver af siden, så jeg kan kun kommentere på den nuværende.

Jeg er selv webdesigner, men jeg synes ikke at designet appellerer til mig. For mig, at se ville det optimale være at tage det helt forfra, for jeg synes ikke at stilen mellem logoet og resten af hjemmesiden hænger sammen. Det er særligt tegneserien, som ødelægger det. Logoet har lys, skygge og forløb, mens tegneserien er helt enkel. Men det er du nok ikke interesseret i, så jeg må hellere prøve at nævne hvad man kan forbedre :-)

Jeg synes at, du skal prøve at fremhæve menuen, både så selve menuen står tydeligere frem, men også at det er tydeligere, at det er links.

Jeg kan godt se, at du vil fremhæve tre vigtige ting igennem tegneserien - Tour, prøv det og communitiet. Men jeg synes slet ikke, at det er tydeligt, at billederne er links. Du bør have nogle knapper under billederne for at gøre det tydeligt. I det hele taget er jeg så ikke så tosset med tegneserien, jeg synes den forvirrer mere end den oplyser.

Du bør centrere teksten under tegneserien, så det står på sammen med som overskrifterne.

Der er lidt problemer med balancen på hele hjemmesiden. Øverste del af hjemmesiden vælger lidt til venstre og nederste til højre. Jeg kan godt lide at der ikke er nogle vertikale streger, men måske er de nødvendige for at rette op på balancen.

Kunne du ikke klippe et citat ud af de forskellige interviews og vise det det på forsiden under deres billeder? Personligt har jeg endnu ikke følt mig motiveret til at prøve at klikke på billederne for at læse et helt interview :-)

I betragtning af at du ikke er designer synes jeg, at du har gjort et godt stykke arbejde. Men når man tænker på, at din målgruppe netop er webdesignere, så bør du invenstere en god pose penge for at få lavet en hjemmeside der ikke kan sættes en finger på. Så kun 3/5 fra mig ...

Her til sidst sidder jeg og bliver i tvivl om hvem målgruppen egentlig er? Der er flere ting i designet som virker henvendt til ikke-designere, som vil prøve at lave en hjemmeside selv. Men omvendt skal de kunne designe en hjemmeside i Photoshop. Jeg er forvirret ...

Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:56

Når jeg kigger på din side, som jeg egentlig syntes er meget flot, simpelt. 

Men jeg syntes ikke rigtig at der er noget der får mig til at scrolle ned ad, på forsiden. Måske fordi jeg sidder ved en 19" 4:3.

Og så når man trykker på de videoer, så åbner den en anden side, jeg ikke rigtig ved hvor er. Måske de videoer skulle åbnes i en boks på samme side. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:28

Hej Tino

Jeg er faktisk også lidt i tvivl, om ikke stilen burde ligge mere op ad Adobe.com, de er jo mestrerne i at markedsfører software til designere. Det skal være sort/mørkt, med rene linier. Men det må blive en version 2.
Den side du ser er meget inspireret af 37Signals, som jo også er nogle af den kreative branche ynglinge.
Har du ikke nogle links til nogle sider, som du synes appellerer til dig ? Gerne nogle der sælger software ?

Jeg kan godt følge det du mener med menuen, jeg tænker lidt over hvordan den kan komme til at stå mere frem.

Jeg er selv rigtigt glad for tegneserien, og der er også en god del designere der har reageret positivt på den, så jeg beholder den.

Ideen med at klippe citater ud af interviewsne er god, den bruger jeg nok.

Når vi lige har fået den 1. version ud af døren, så tror jeg vi må snakke med et design bureau, og at få lavet en side, der spiller maks.
Målgruppen er egentligt professionelle designere, der kan bruge Photoshop, og er vant til at overleverer PSD'er til programmører eller selv kode, når der skal laves sites.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:33

Hej Per

Jeg har prøvet at fjerne lidt af luften i toppen, det så der er lidt mindre scroll.

Kan godt se problemet, med at man mister sted fornemmelsen, når man klikker på en video. Jeg vil prøve at løse det med en brødkrumme sti. Ideen med at åbne på selve siden, er heller ikke dårlig.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 19:33

Holder det ? - 

Det kommer helt an på hvad det er du vil:

Generelt virker det billigt at bruge tegninger så hvis du vil signalere at de du sælger er billigt så er det OK

Jeg er i tvivl om hvem du henvender dig til som målgruppe er det mig? som har en hjemmeside og en shop og bruger en masse tid på at få det til at virker? eller den designer som jeg måske bruger.

Hvis det er en designer du henvender dig til så er der her 2 muligheder:

1)  du vil signalere at design har du ikke en skid forstand på 
2) du håber på at han ikke har en programør i butikken

Hele forsiden er for stor - det er der andre der har bemærket - din instruktions video er den eneste som virker og den er ok - du har nok lavet noget smart.

I mine øjne falder det hele til jorden med ekstremt dårlig opsætning, design skrifttyper etc.

så er der navnet. - hmmm, Cloud Sprout det er svært at sige, det lyder heller ikke klart og tydeligt i videoen 

Det bliver svært at sige for folk med gebis -  Jeg er rimelig god til engelsk men hvad fanden er en sprout i forbindelse med en sky.  Det er ikke det engelske for bønnestagen eller bønnespiren 

beanpole eller bean sprout 

Sorry men det er en OMMER -  logo, navn og opsætning - produktet er sikkert godt nok 
men du skyder dig selv i foden hvis du går ud til designer med det oplæg  

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:23

toogtoerfem:

Generelt virker det billigt at bruge tegninger så hvis du vil signalere at de du sælger er billigt så er det OK

CloudSprout er relativt billigt, faktisk leger vi med tanken om at lave en gratis Community Edition til private og foreninger. De priser du ser er faktisk også rigtigt billige på det danske marked, for et system der er inklusiv telefon support.

toogtoerfem:

Jeg er i tvivl om hvem du henvender dig til som målgruppe er det mig? som har en hjemmeside og en shop og bruger en masse tid på at få det til at virker? eller den designer som jeg måske bruger.

Målgruppen er primært professionelle designere, men systemet er også interessant for lidt mere avancerede website ejere, e-købmænd etc.
Så hvis du har evnerne og mod på at bygge et sitet selv, så kan det godt være at du er en del af målgruppen. Men det kræver lidt at man iforvejen kan bruge f.eks. Photoshop. Ellers er det designer du måske ville bruge.

toogtoerfem:

Hvis det er en designer du henvender dig til så er der her 2 muligheder:

1)  du vil signalere at design har du ikke en skid forstand på 
2) du håber på at han ikke har en programør i butikken

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med ovenstående, men vi prøver lidt at spille på den barnlige skaber-glæde der gerne skulle ræsonnere med de fleste kreative. Derudover tror vi også at de fleste designere vil være glæde for chancen, for at havde fuld kontrol over hele processen.

toogtoerfem:

så er der navnet. - hmmm, Cloud Sprout det er svært at sige, det lyder heller ikke klart og tydeligt i videoen 

Det bliver svært at sige for folk med gebis -  Jeg er rimelig god til engelsk men hvad fanden er en sprout i forbindelse med en sky.  Det er ikke det engelske for bønnestagen eller bønnespiren 

beanpole eller bean sprout 

Sprout betyder Spire, så association skulle gerne være at ens værk eller forretning, vokser i "skyen" med vores produkt. "Skyen" referer til Cloud Computing, som er ideen om at man gang tilgå en uanet mængde ressourcer og funktionalitet via Internettet, efter behov. I disse tider, er vi igang med et paradigme skift hvor vi går mere og mere over til Cloud Computing. Det lyder måske lidt abstrakt, men en af de konkrete fordele, er hvis at hvis du har en webshop og lige pludselig bliver nævnt i DR's Rabatten, så ville din normale server/løsning nok bryde sammen, men med Cloud Computing, så køber du bare tid hos f.eks. 10 ekstra servere til at kører din shop i de dage hvor trafikken er værst, når så det stilner af igen, stopper du de 10 servere og så skal du ikke betale for dem længere, smart ikk'
Vi er godt klar over, at navnet nok ikke går rent ind hos den gebis bærende-del af befolkningen, men det er nok svært hvis ikke umuligt at ramme både dem og den mere hippe trendy designer-klasse. Selvom jeg ville ønske vi kunne!

toogtoerfem:
Sorry men det er en OMMER -  logo, navn og opsætning - produktet er sikkert godt nok 
men du skyder dig selv i foden hvis du går ud til designer med det oplæg  

Vi har allerede været hos flere designere og spurgt om deres mening, og det virker som om de mener det holder. Så jeg tror vi fortsætter ned af denne sti, ihvertfald indtil vi har lanceret den første version.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 22:49

Hej tak for dit svar - 

Jeg har valgt at være meget kritisk fordi så mange andre har rost dit oplæg - selv sidder jeg med et produkt alle har rost til skyerne ingen rigtig satte sprørgsmålstegn ved noget - det gjorde at jeg ramte virkeligheden med et brag og var uforberedt på at nogle kunne mene noget andet.

Det er ligegyldigt om der er nogle som ikke kan lide det eller har kommentarer - du har vist at du har tænkt og overvejet kritikken og det er godt.

Det undre mig lidt at designer siger det er godt - det mangler ligesom en fin pudsning syndes jeg. Iøvrigt virkede videoen sener  jeg prøvede.

Jeg syndes ikke om det andet navn du nævner Cloud computing, 2 gang C er ligeså svært at sige.

hvad med Cloud Buster  ( du bryder igennem skyen, kravler op ad bønnestigen til guldet og princessen) 

syndes din log er helt OK 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 22:51

ups den smuttede vist 

Jeg syndes at din LOGO er OK 

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)