Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til regler om import af fiskegrej fra østlandene kina indoniesen div

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra odense
Tilmeldt 17. Feb 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa jeg er en ung mand på 26år , som  stille og roligt vil begynde som impotør  ved siden af mit alm job ,

det vil sige at jeg er privat ,og vil finde nogle gode kontakter  i kina og østlandne , via vare prøver , købe nogle fiskegrejs produkter sælge dem   og stille og rolig bygge en lille import virksomhed op på deltid,, og når så omsætningen er ved de 50,000kr , så self blive moms-registret , og måske stille og roligt påbegynde at blive fultid-impotør .. vis tingne går godt...   

er der nogen der har erfarringer med denne måde at starte op på ???

og er der nogen der kan hjælpe mig med regler for privat importør  af  vareprøver   ??

 eller  hvor jeg finder reglerne ??

importstartguiden.dk som er  det nærmeste jeg kan finde , er der ikke flere pladser , den sidste gang det afholdes i år   2marts er der fuld booket . så vidt man kan se , er det sidste møde til marts

har selv købt et importstart-kit på qxl for 250kr , men der syntes jeg ikke helt der er så meget andet end hvordan du forspørger vareprøver og sender breve til producenterne

 

håber der er nogen der har lidt erfarring med  mine 2 øverste spørgsmål  på forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Først momsen. Hvis du påtænker at importere varer fra lande uden for EU med henblik på salg, så er registreringsgrænsen i momsloven sat ud af kraft. Du skal momsregistreres på grund af importen, og så er diskussionen om momsregistreringsgrænsen ikke relevant.

Med andre ord: Du skal moms og importtørregistreres og svare moms af dit salg.

Med hensyn til håndteringen af importen, så kan jeg kun anbefale dig at benytte en speditør. Du kommer i uføre hvis du som lægmand selv begynder at lave fortoldninger.

Ved importen kommer du til at betale importmoms (afregnes på momsangivelsen og fratrækkes som købsmoms, så det er ikke en udgift) og eventuelt told.

Hvis du vil læse og vide mere, så er www.skat.dk et godt sted at starte, mere konkret: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=221987&vId=200908.

Knæk og bræk Smile

Lars

Fra odense
Tilmeldt 17. Feb 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

i er sku godt nok hurtige herinde  tusinde tak .  for fedt med sådan en side her ,  i love you .. :-)

 

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 03:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan lige så godt blive moms registreret, men det skal du jo heller ikke ofre en formue på alligevel.

Når du vil til at købe varer, så er det jo bare om at begynde at lede. Alibaba er faktisk et fint sted, hvis man ellers sorterer lidt i leverandørerne. Der er jo nok ca 100.000 producenter i Kina der laver fiskegrej, så det gælder om at finde noget der er i en fornuftig kvalitet.

Jeg har ingen forstand på fiskegrej, men har købt lidt til Svigerfar her i Kina hvor jeg bor og det er billigt. Han har endda fanget fisk, så helt ringe var det ikke det vi fik købt.

Små mængder er dyre at få hjem. Bestiller du 50 hjul, kan det ikke gå at sende det med skib og derfor kommer det med luftfragt. Det gør naturligvis det enkelte hjul dyrere.

Men ellers må du jo starte med at få lidt vareprøver hjem så du kan se hvad det er for noget og så tage det derfra.

Fra odense
Tilmeldt 17. Feb 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

ok rynke lyder spændende   :-) , har sendt en forspørgsel til nogle producenter igennem alibaba  .

min plan ind til vider var at få nogle vare prøver på rapala wobler ,  de har nogle pakker med 100stk i , og sådan en pakke koster i kina 100 dollers   planen var at bestille 2 af disse pakker som vil løbe op i 200 dollers  . men kan det betale sig at få sendt som flyfragt og i så fald hvad ville du skyde på det løber op i ???    ren nysgerrighed , for at vide om jeg skal bestille mere i sammen vareprøve kasse , for at det kan betale sig ..   det er jo bare vare prøver jeg har sendt en forspørgsel på  ,, men kan det betale sig mht flyfragt osv , eller vil du mene jeg skal bestille flere ting med i denne vare prøve    på forhånd tak

 

 

Fra odense
Tilmeldt 17. Feb 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen rynke   .lyder spændende at du har bestilt fiskegrej i kina , , lige de fodspor jeg skal gå efter . hehe måske

med hensyn til moms registeringen vil det koste mig dyrt da jeg går sygemeldt i kommunen  og venter på en henholdsvis revaledering sag ,, og vis jeg moms registere mig vil det nok gå ud over mine sygedagpenge  på en eller anden måde ,,  men self vis jeg vælger at bestille et større parti vare , vil jeg jo kunne blive nød til at  blive momsregisteret..

men mht vareprøver har jeg fået fortalt at man kan citat se neden under  ----

ved køb af små partier/vareprøver kan du bede producenten om at sende dig 2 fakturaer.en på hvad du skal betale .  og en mindre  som går til fortoldning. forklar dette med at vi har høje afgifter i danmark. da vil man spare en del i  moms ... ...  vi skal dog oplyse om at dette ikke er lovligt ifølge dansk  lovgivning

men kun noget der står i et import kit jeg har købt på nette , ved ikke om der er nogen der har erfarringer med at gøre dette , ???

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har som sådan ikke bestilt fiskegrej, jeg har bare købt det i en butik, men jeg bor i Kina.

Woblere lyder som noget der ikke vejer ret meget, altså kurer fragt. Med fly betaler du efter vægt, så tunge ting er dyrest. Du kan jo få det sendt med DHL, så står de for fragten og fortoldning og alt det praktiske. Måske har fabrikken en god aftale, så du kan få en god pris fra fabrikken, så betaler du prøver og forsendelse til dem.

Det andet med 2 fakturaer. Det lyder til at den startpakke har været billig. Naturligvis kan man snyde i told, moms og skat, men det er nok ikke lige måden at starte på. Glem alt om det. Der er altså ikke grund til at svindel for så små beløb og bliver du taget, er det nok ikke lettere næste gang. Tolderne er jo heller ikke dumme, der er grænser for hvor lave beløb de vil tro på at du har betalt for varen. Hvis du får en faktura på halvdelen, så sparer du godt nok det halve i told, men der skal betales told af både fragt og indkøbspris. Hvis tolden er 8%, og fragten måske udgør det samme som indkøbsprisen, så er det 2% du sparer i sidste ende. Har du så et firma, så bider det sig alligevel i halen. Med den lave indkøbspris, så har du en større fortjeneste end du i virkeligheden har og den bliver jo beskattet.

Gør det rigtigt fra starten, det giver faktisk ofte det bedste resultat. Uanset hvad vi snakker om Stick out tongue

Fra odense
Tilmeldt 17. Feb 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

okay du bor i kina . ik vildere :-)  og nej wobler ikke særlig meget  , så ja vil nok være bedst med dhl eller ups så de klare told og alt det der , kontakter dem lige og høre nærmere .  ja den var lidt billig den start pakke 250kr  og havde heller ikke i sinde at snyde med told og moms for  det er bare en selv der bøder for det i sidste ende , ville bare lige høre jeres menning om citatet !!!!! men har glemt alt om det citat , bare rolig !!!

okay takker mange gange for svarnene , spørger nok dumt ,  men  lever du så som eksport agent i kina eller ??   bor der bare og laver forretninger osv , ren nysgerrighed  vis jeg må spørge !

jeg er virkelig en arbejds narkoman , har det efter min far , så det ligger i generne  ,  og der skal bare ske noget nyt i mit liv , hvad angår arbejde (selvstændig)  eller impotør . eller hvad det bliver til ... måske impotør ???    har arbejdet som håndværker i 9 år . udlært vvs montør m. spicale for  blikenslager ... går så og døjer lidt med ryggen i form af sygemelding/(englevinge)  .. og nu når jeg så  er begyndt ved fysest..... og kommet lidt vider  mht til min revelederingsag  så skal der bare ske noget nyt . har altid drømt om at starte egen virksomhed  impotere osv . være min egen chef ,, og ved godt at det ikke er noget man kommer sovende til , der skal sku arbejdes for sådan noget .. så kunne derfor godt tænke mig at høre hvad du laver i kina , eller måske om hvilke veje du er  gået  osv osv

men takker virkelig  mange gange  for svarne du er kommet med , du har allerede været til megen stor hjælp  så kan jeg da i det mindste udelukke en stor del af det  undskyld jeg bander !! men lorte import start kit . alt hvad der er i kittet kunne jeg ha fundet på told og skats hjemme side  på nær citatet

 

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Dít svar er ikke rigtigt, du behøver ikke momsregistrese fordi du importerer vare uden for EU,
krav til momsregisrering hører sammen med omsætning og har intet at gøre med hvor du importerer varer fra.

mvh.
sam5678

 

 

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Dít svar er ikke rigtigt, du behøver ikke momsregistrese fordi du importerer vare uden for EU,
krav til momsregisrering hører sammen med omsætning og har intet at gøre med hvor du importerer varer fra.

mvh.
sam5678

 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)