Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny i iværksætter, start problemer.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


Jeg er helt ny i iværksætter verdenen. Jeg vil gerne starte min egen hobby shop på nettet, en lille shop som sælger special dele til elektronik.

Ikke noget jeg forventer meget af, max en indkomst på 1000 kr om måneden, men det er også en del når man er på SU.


Jeg har nogle start problemer:


- Er det rigtigt at der er noget man kalder for "hobby virksomhed" en forretning der drives på hobbyplan og som ikke behøver at blive moms registreret?? (hvor går grænsen?)


- Mine varer skal importeres fra Japan/Thailand, hvordan forgår det? (iforhold til Told/skat?)


- Skal min forretning registreres?? og hvordan?


Tak.

Jeg fandt lige et link m.h.t. import af varer og registrering af firma: http://www.cvu.dk/sw521.asp

Med venlig hilsen

Drake
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Du må omsætte for op til 50.000 kr. i året uden at det er påkrævet at du er momsregistreret, jeg er dog ikke sikker på om det forholder sig anderledes når der er tale om importvirksomhed og om hvornår du skal registreres som importør.
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Drake
 
Hvis du skal starte import fra asien, skal du næsten bruge www.importguiden.dk
Det er en fyr fra jylland med 20 års erfaring, et aften kursus koster mindre end 1000 kr.
 
Han kan svare på alle dine spørgsmål
 
p.s.
 
Jeg har selv været på det
 
Med venlig hilsen
 
Christian
 
 
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja normalt går grænsen ved 50.000 i omsætning, men du skal så vidt jeg ved være både moms registrert og import registreret ( i en af de andre tråde har Martin Thorborg problemer med import pga han ik er import registret, hvis jeg ikke husker helt forkert )
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal som minimum import registreres. Som folk skriver går græsnen ved 50.000 DKK, husk at det er omsætning og ikke indtjening så man kommer hurtigt derop, derudover kan det være en fordel at momsregistrere sig med det samme hvis man primært handler business to business.

Du kan registrere det hele på www.virk.dk, de har skema m.m

Jeg vil anbefale dig at ringe til dit lokale Told & Skat center, de plejer at være venlige og kan hjælpe dig mht. til importregler osv.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Drake

Jeg sidder og gør mig nogle tanker efter at have fulgt tråden her lidt... nu skriver du at du ikke forventer dig så meget af forretningen, en indtægt på ca. 1000kr. /md. - indtægt i denne forbindelse mener så? Omsætning, Dækningsbidrag eller...?
 
Du kan da knap drive det tekniske (webshop, betalingsmodul, telefonsupport etc.) for under 1000kr./md. så din omsætning og avance skal da helst væsentligt op over de 1000kr. eller?
 
Derudover, skal du gøre dig det klart om du sælger til private eller erhverv, for er der salg til erhverv/virksomheder indblandet så vil jeg sige det er på det nærmeste useriøst ikke at kunne udskrive en faktura med moms på, og samtidig forstår jeg dig klart i dine spekulationer om hvorvidt du bør momsregistreres pga. skatteforhold, SU osv...
 
Mht. import er jeg blank, det ved de andre kloge herrer herinde langt langt mere om...
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)