Det kan være en af mulighederne, men er ikke engang sikkert kan lade sig gøre. Kæderne sidder virkelig på magten, da de jo har salgspladserne. Og de er de temmelige opmærksomme på. Og når de i danske marked ofte er nødt til at sælge varer til under indkøbspris, skal de jo tjene på andre ting i butikken. Indkøberne er skånselsløse, men omvendt er jo også interesserede i nye varer, der kan generere bruttoavance. Mener bare du skal gøre tingene op med dig selv inden du kontakter dem, så du ikke misser en chance fordi du ikke lige kan overskue det eller endnu værre, bliver trukket rundt i manegen. Der er adskillige firmaer, med glimrende idéer og holdninger, der har knækket nakken på det. |
Hej Igen Brian .
Nu har jeg så formået at udnytte noget af min insider viden, og har fundet bruttoavancen i butikkerne ved køb af mine konkurrenter.
Du nævnte selv at de selvfølgelig vil være interesserede i at genererer bruttoavance, og jeg har fundet frem til jeg kan leverer en bruttoavance for detailhandlen som følger:
Produkt 1 : Mit Produkt : 35% ba, hvor nærmeste konkurrent har 30,9%, mens det generelle niveau = 29%
Produkt 2 : Mit Produkt : 50% ba, hvor nærmeste konkurrent har 43%, mens det generelle niveau = 35%
Ved bruttoavancen for butikkerne har jeg også taget højde for at mit produkt prismæssigt stadig ligger hvor jeg havde planlagt det til fra start.
Min egen bruttoavance er nu;
Produkt 1 : 24%
Produkt 2 : 41%
Comments eller tanker er mere end velkomne ;)