Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er vores side SEO optimeret godt nok? Eller er det krisen der kradser? Hjælp!

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups...

Kan se at hvis jeg retter title, så ændrer den navnet i kategori knappen "Forside" til title teksten... ikke så godt! Så den er rettet tilbage igen til bare "Forside"

Syntes ikke firmaet der har lavet siden er ret gode til SEO! de tænker kun design og brugervenlighed. Men det får man jo ikek kunder på siden af... Hmmm... Har vi valgt det forkerte firma..?

Mvh

Michael

www.maler-maling.dk

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 02:06

Hej Michael

Nu skriver jeg det hårdt og kontant, jeres leverandør skal have et spark et vis sted, hvis de siger jeres side er optimeret som webshop!

Tog mig et par minutter før jeg fandt ud af at i rent faktisk sælger maling online, prøv at tage en bærbar med ned i gågaden tag tid på hvor længe det tager de forskellige personer at finde jeres "Webshop".

Og det er satme skidt, husk på i kun har noget der ligner 10 sekunder til at fange brugeren, ellers er de væk igen.

Design/Usability problemer:

• Ordet "Produkter" findes ikke i jeres navigation
  • Hvorfor hedder det "Dit Projekt"? Og hvorfor hedder det "Råd og vejledning" på forsiden? Drop sætninger man skal tænke over, kald det hvad der er, nemlig "Råd og vejledning", eller blot "Vejledning"!
  • PDF filer? Lav rigtige artikler der kan læses direkte på jeres hjemmeside, også evt. _tilbyde_ at man kan downloade en pdf, lad være med at gennemtving det.
  • Forsiden til "Dit Projekt" (Råd og vejledning?), virker uoverskuelig, kan se der er brugt samme system som i webshop delen, forskellen er blot i ingen billeder har på "Dit Projekt" så det bliver skubbet underlige steder hen.

Hvis i får rettet disse ting så er jeg 98% sikker på jeres besøgende ville bruge lidt længere tid på jeres hjemmeside.

En ting i skal huske på, og noget jeres leverandør burde havde rådgivet jer om, er at bare fordi det virker/lyder logisk i jeres hoved, så prøv lige spørge jeres venner uden for branchen hvad de tror det betyder. (Her tænker jeg specielt på "Dit Projekt")

I har også lidt duplicate content problemer:

http://www.maler-maling.dk/5/Forside/
http://www.maler-maling.dk/
http://www.maler-maling.dk/index.php

Er identiske, og kan se at maler-maling _ dk heller ikke redirector til www _ maler-maling _ dk, det skal også rettes.

Puha, nu vil jeg i seng, håber i kan bruge det. :-)

Mads Madsen

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 02:07

Vi har produkter som vises i flere kategorier. De er oprettet én gang, og markeret til at vises, i andre kategorier også. Så derfor har de samme tekst.

Er det dumt?

Mvh

Michael

www.maler-maling.dk

Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 02:09

Det jeg bemærker mest på jeres side - er at der ikke er nogen links til shop-delen udover på forsiden?

I lister i menuen

• Forside
  • Dit projekt
  • Om Maler-Maling.dk
  • FAQ
  • Betingelser
  • Nyheder

Hvorfor ikke droppe punktet "Betingelser" (ind under "Om maler-maling.dk" med det, og i stedet brug pladsen til at lave et punkt der hedder "Produkter"?

Muligvis kunne man også smide FAQ- og Nyheder (det er ikke nyheder, når det der sidst er skrevet er over et halvt år gammelt) et andet sted, for virkelig at koge det ned, så produkter bliver endnu mere synligt for folk der kommer ind andre steder fra, end forsiden.

Ide til ny menustruktur

• Forside
  • Produkter
  • Dit projekt
  • Om os
    • Beskrivelse/kontakt
    • FAQ
    • Nyheder

Under "Dit projekt" ville jeg også lave alle PDF'er om til alm-sider, hvor man udvalgte produkter fra shoppen man anbefalte og så linkede til.

Well, det her er ikke SEO relateret (så meget), men nogle ændringer man i mine øjne kunne lave, for at forbedre flowet.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 02:21

Hej Mads.

Mange tak for dit hurtige svar, trods tidspunktet (jeg skal også snart i seng nu!)

Jeg kan godt se din pointe med ordene og problematikken med billederne, og vil rette dem snarrest.

Jeg har desværre kun fritiden til at rette i, da jeg overhovedet ikke kan leve af det her endnu. Men det skulle jo gerne komme en dag :-D

Ang. produkter i navigationen, så er det mig der er kommet til at de-aktivere den, her for en time siden. Den er sat på igen :-D Godt fanget!

Er meget glad for dine indput, og vil nok lige vende tilbage en anden dag, med flere spørgsmål.

Mvh

Michael

www.maler-maling.dk

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 02:28

Hej Magnus.

Mange tak for dit svar!

Jeg har fanget den dér med Produkter! Og den er rettet nu:-D

Der er fint plads til alle menuer, så jeg tror ikke jeg vil slette nogle, eller flytte dem ind under andre.

Og ja! Vi skal have skrevet de tekster istedet for PDF filer, men vi kører det som fritidsprojekt, og har ikke haft tiden endnu til at skrive de tekster, men det kommer!

Tak igen:-D

Mvh

Michael

www.maler-maling.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Michael

Mange af problemstillingerne er nævnt allerede - men for at du ikke skal koncentrere dig om ligegyldigheder som f.eks. meta keywords, får du her input i ren punktform:

• PDF - væk med dem og ind på siderne med indholdet i stedet. Det er mindst 5-6 år siden, den slags "holdt i byretten". 10 slag med piske til webbureauet.
  • Dine title tags er forkert opbygget - dit firmanavn skal ind til sidst, hvis det overhovedet skal med. 5 slag til webbureauet.
  • Der er scripts en mas i din kildekode, der burde ligge i en ekstern fil for at spare loadtid. 3 slag til webbureauet.
  • Linket til din forside er forkert udført - spredning af linkværdig. 10 slag til webbureauet.
  • Din indkøbskurv er vanskelig at finde, når man har puttet noget i kurven.
  • Webserveren er sat forkert op, så din side svarer både med og uden "www". Det giver spild af linkjuice og delvist også duplicate content problemer. 10 hårde slag til webbureauet.
  • Der mangler title/ alt tag på dine billeder. 2 slag til webbureauet.

Alt i alt: Det er ikke godt, som det ser ud nu i forhold til SEO. Slet ikke godt. Og samtlige de graverende fejl/mangler i forhold til SEO er helt standardting, der bare burde være i orden - ikke mindst fordi "kravene" er vel beskrevet tusinder af steder på nettet. De står faktisk i Googles retningslinjer for webmastere. Hvis du har købt en "SEO venlig" løsning, skal du nok lige snakke lidt med dem, for det er meget langt fra, hvad du har fået.

Jeg har ikke tidsmæssigt mulighed for at gå mere i dybden med det nu, men du har helt klart brug for en del ændringer på den side. Rigtig meget held og lykke med det!

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 09:39

Hej Thomas.

Mange tak for dit svar.

Jeg syntes det er en jungle at finde et ordentligt webureau, som kan finde ud af at lave SEO. De mener jo selv de er verdens bedste når man spørger :-D

Vi har efterhånden prøvet 3 forskellige fra start til nu, og var helt overbeviste om, at de her var professionelle, og viste hvad de havde med at gøre. Men der er jo noget der tyder på at det gør de ikke. Og vi fik dem endda anbefalet af et firma som lever af at lave brugervenligheds tests på webshops.

Vi har brugt rigtig mange sure lærepenge på det her efterhånden.... Hva skal man gøre når man er ny i branchen og ikke ved hvem man skal vælge!? Hvem tør man stole på osv. Ja det ved jeg nu! Men lidt for sent :-D

Hvor kan man da blive sur på folk som ikke laver deres arbejde godt nok!

Jeg vil gå til firmaet og bede dem om at rette tingene asap. og så må vi se om vi skal slås om det, eller vi skal finde et andet firma igen...

Igen, tak for din tid Thomas :-D

Mvh

Michael

www.maler-maling.dk

Fra Sunds
Tilmeldt 14. Feb 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:42

Hej Michael

Skal selv igang med at lave en side med forhandling af baby-ting. Og jeg er også lidt "nybegynder". Kunne derfor godt tænke mig at vide, hvilke firmaer du har brugt, så jeg kan undgå disse.

MVh

Asbjrn

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:47

Har ingen forstand på SEO.

Men der er nogle brancher der lider lidt lige nu og jeg tror faktisk at du skal tillægge noget så banalt som vejret. Bare vent 14-30 dage, når det bliver lunere og solen skinner mere, så kommer der travlhed for jer i den branchen igen.

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)