Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er vores side SEO optimeret godt nok? Eller er det krisen der kradser? Hjælp!

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Mikkelsen:

Hej Michael

Skal selv igang med at lave en side med forhandling af baby-ting. Og jeg er også lidt "nybegynder". Kunne derfor godt tænke mig at vide, hvilke firmaer du har brugt, så jeg kan undgå disse.

MVh

Asbjrn

Med lidt hurtig research ligner det en webshop fra: ivaldi.dk. 

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 23:21

Hej igen Mads.

Jeg har nu ændret "Dit Projekt" til "Råd & Vejledning" og syntes også det ser meget bedre ud :-D Mange tak!

Nu er jeg ret ny :-D Så hvad mener du med at de link du skrev er duplicate content. Ved godt det betyder kopi på siden, men hvad mere præcist mener du??

Firmaet retter uden www. skal redirecte til med www. :-D

Mange tak for din hjælp :-D

Venlig hilsen

Michael Haahr

www.maler-maling.dk

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 00:09

Thomas Rosenstand:

Hej Michael

Mange af problemstillingerne er nævnt allerede - men for at du ikke skal koncentrere dig om ligegyldigheder som f.eks. meta keywords, får du her input i ren punktform:

• PDF - væk med dem og ind på siderne med indholdet i stedet. Det er mindst 5-6 år siden, den slags "holdt i byretten". 10 slag med piske til webbureauet.
  • Dine title tags er forkert opbygget - dit firmanavn skal ind til sidst, hvis det overhovedet skal med. 5 slag til webbureauet.
  • Der er scripts en mas i din kildekode, der burde ligge i en ekstern fil for at spare loadtid. 3 slag til webbureauet.
  • Linket til din forside er forkert udført - spredning af linkværdig. 10 slag til webbureauet.
  • Din indkøbskurv er vanskelig at finde, når man har puttet noget i kurven.
  • Webserveren er sat forkert op, så din side svarer både med og uden "www". Det giver spild af linkjuice og delvist også duplicate content problemer. 10 hårde slag til webbureauet.
  • Der mangler title/ alt tag på dine billeder. 2 slag til webbureauet.

Alt i alt: Det er ikke godt, som det ser ud nu i forhold til SEO. Slet ikke godt. Og samtlige de graverende fejl/mangler i forhold til SEO er helt standardting, der bare burde være i orden - ikke mindst fordi "kravene" er vel beskrevet tusinder af steder på nettet. De står faktisk i Googles retningslinjer for webmastere. Hvis du har købt en "SEO venlig" løsning, skal du nok lige snakke lidt med dem, for det er meget langt fra, hvad du har fået.

Jeg har ikke tidsmæssigt mulighed for at gå mere i dybden med det nu, men du har helt klart brug for en del ændringer på den side. Rigtig meget held og lykke med det!

Hej igen Thomas :-D

Vores webmand er ikke enig med dig i, at de scripts gør siden langsom.

Hvordan med altteksterne. De tilbyder at gøre, så den automatisk lægger alttekster på, efter hvad produktet hedder. Er det den bedste løsning overfor googlebotten, så den viser 100% dét varen hedder, eller er det bedre hvis vi kan putte et ekstra søgeord ind ved hver vare??

Hvad mener du med, at varekurven er svær at finde, når man har lagt noget i kurven?? Er det "vis kurv" eller "gå til kassen" du mener, eller er den svær at få øje på, på siden??

På forhånd tak ;-D

Venlig hilsen

Michael Haahr

www.maler-maling.dk 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 02:36

Det er da helt OK, hvis dit webbureau ikke er enig med mig i, at det er en god ide at have scripts eksternt for at spare loadtid. Bare fordi jeg, Google og alle andre professionelle SEO'ere siger det, behøver det jo ikke passe. Jeg tror altså, at dit webbureau ville have godt af lidt selvransagelse.

Løsningen med alt tags er bedre end ingenting - men det ville være bedre, hvis du selv styrer dem 100 %. Det kan udnyttes ganske effektivt til long tail søgninger etc. Det er i øvrigt grundigt beskrevet i SEO-LEX.

Jeg mener, at din indkøbskurv "drukner" i resten af designet - og erfaringsmæssigt er det en killer i forhold til konverteringsoptimering. Dit webbureau er nok ikke enig der heller - for så havde de sikkert sørget for en bedre indkøbskurv i første hug.

Prøv at besøge http://www.bd-store.dk  og læg en vare i kurven - så kan du se en indkøbskurv, der øgede konverteringsraten med et tocifret antal procentpoint. Og prøv at få dit webbureau til at tro på det ;-)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 02:38
Side 3 ud af 3 (25 indlæg)