Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor står jeg ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen...

Nu har jeg endnu et spørgsmål til alle de dejlige brugere herinde :)

Jeg har idag erfaret at en amerikansk producent har lanceret et nyt brand ved navn "CaseGears". Mit problem er at jeg driver virksomheden "CaseGear", så jeg synes det er en smule bittert at de lancere det brand, da det fjerner det unikke ved mit navn.

Jeg så navnet i denne test: http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=366

Jeg ved ikke helt hvad deres webside adresse er, men et godt skud er CaseGears.com, som er registreret d. 23/8-2005. Næsten et år efter mit...

Har jeg mulighed for at kræve erstatning af dem, selvom mit firmanavn ikke er registreret nogle steder udover mit domæne.

Jeg er dog villig til at sælge dem mit domæne, bare ikke helt billigt, da min markedsføring har været dyr - jeg kan starte under et nyt navn senere hen.

Håber på svar fra de gode amino''er :-)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:56
  Tja, den er lidt svær.

Hvis du skal være sikker på at have ret til navnet skal du enten:

A) Have registreret din virksomhed INDEN de andre.

B) Have varemærkeregistreret dit navn.

Normalt er A) ikke engang nok - selv i Danmark - Typisk skal man have varemærkeregistreret sit navn, før at man kan komme efter en anden virksomhed. Det næste er, at det så i dit tilfælde ikke ville have været nok blot at varemærkeregistrere det i Danmark - det skulle også registreres i hvert enkelt land, som du ville undgå der blev startet en virksomhed i under samme navn. En afsindig kostbar process som meget få benytter sig af. Det er lige så kostbart som at tage et verdens patent.

Jeg ville i bund og grund ikke blive for ærgelig over at de har samme navn som dig. Hvis de en eller anden dag skulle komme og dunke dig oven i hovedet, så har du ihvertfald al ret til CaseGear i Danmark, da du har registreret din virksomhed før de har.

Du må gøre op med dig selv hvor stor en trussel de potentielt vil udgøre for din forretning, og ud fra det vil du nok komme frem til at det ikke er kampen værd.

Jeg arbejdede i tidernes morgen i en af Danmarks dengang største Apple forhandlere - GreenHouse. Vi havde en navnesøster som også hed GreenHouse - de solgte dog ikke computere men derimod tøj. GreenHouse-tøjmærket eksisterer stadig i dag - imodsætning til GreenHouse som blev til HelioGruppen og efterfølgende gik konkurs... Men dengang begge virksomheder eksisterede levede vi da i en eller anden form for overensstemmelse, og overlevede de daglige opringninger fra folk der gerne ville høre om vi havde noget tøj i en bestemt størrelse - og omvendt om hvornår de havde den computer klar som blev leveret til reperation for flere uger siden...

/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabela mediamouse.dk

Tilmeldt 16. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 21:05
Jeg vil tro at du har ret - Siden de befinder sig i USA, er det nok meget svært at gøre noget ved..

Det er godt at de intet kan gøre ved mig i DK - Da man jo kunne have den bagtanke at de ville forsøge at lægge sag an mod mig, da de nok er en anelse størrer end min virksomhed.

Jeg må jo prøve at se positivt på den gratis reklame de nu generer - Dog kunne det have været bedre...
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:25
Jeg forstår ikke helt ... Du siger de har CaseGears.com og du har CaseGears.dk? Jeg kan intet se på nogle af dissse domæner
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)