Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino og en iværksætter er kommet i klemme, hvad gør vi?

Side 8 ud af 21 (205 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Kan ikke se hvad alder har med sagen at gøre!

Når nej, og når du engang får en lille søn og han tisser i din seng, vil du så også råbe og skrige af ham, som du ville gøre hvis det var din ven??

Alder har da noget med sagen at gøre! Han ville hjælpe, og han måtte også gerne linke til tråden bare ikke copy paste. Det har han helt sikkert lært nu, men om han skal straffes af en 50-årig mand med en advokat? Ick! 

Fra Gedved
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:10

Remydk:

Udlevere oplysningerne. Det er vel ikke jeres opgave at spille dommer i denne sag. Han kunne vel bare have linket til teksten istedet.

Som jeg har skrevet tidligere så vil det være ulovligt - det er en overtrædelse af datalovgivningen. Personlige oplysninger (såsom kontaktinformation, mail adresser, ip-adresse osv) må ikke udleveres til trediepart. Det er korrekt at Amino ikke må spille dommer og det rolle udfører de ved med det samme - når de bliver opmærksomme på en MULIG overtrædelse - at fjerne indlægget.

Det er utroligt så mange erhvervsdrivende der ikke er opmærksom på hvor restriktiv datalovgivningen er med hensyn til hemmeligholdelse af personlige oplysninger. De udleverer gladeligt information bare fordi en tilfældig advokat siger bøh.

Så vidt jeg er orienteret så er lovgivningen således indrettet i Danmark at Amino kunne holdes ansvarlige for overtrædelsen hvis ikke de fjernede indlægget straks de var opmærksomme på det. Det er dog ikke blevet afprøvet i praksis hvor grænsen går, for en udbyder af et debatforum der ikke er undelagt medielovgivningen. Sådan som det er sket i denne sag er det meget lidt sandsynligt at Amino kan drages til ansvar som jeg ser det.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 19:12

Remydk:

Udlevere oplysningerne. Det er vel ikke jeres opgave at spille dommer i denne sag. Han kunne vel bare have linket til teksten istedet.

Men surt er det da.

FYI:
http://www.amino.dk/forums/t/80847.aspx
- Gode billeder du tager... eller er det dine? Wink 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:12

Simon:

Remydk:

Når nej, og når du engang får en lille søn og han tisser i din seng, vil du så også råbe og skrige af ham, som du ville gøre hvis det var din ven??

Alder har da noget med sagen at gøre! Han ville hjælpe, og han måtte også gerne linke til tråden bare ikke copy paste. Det har han helt sikkert lært nu, men om han skal straffes af en 50-årig mand med en advokat? Ick! 

Nu har RemyDK vist 4 børn så jeg tror han er klar over hvordna det er at have børn? :D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14

Remydk:

Da han er under den kriminelle lavalder her i landet, kan kan ikke stifte gæld eller på anden måde binde sig juridisk. Derfor.

Purr.. Mig som gik og troede at det smukke i dansk lovgivning var princippet om god eller ond tro.

Til piraten: Held og lykke med det! Hvis du får brug for en advokat vil jeg anbefale dig at snakke med Per Overbeck. Han er ekspert i immaterielle rettigheder og kan helt sikkert hjælpe dig.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:15

Remydk:

Det kan jeg heller ikke.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:18

Jesper:

Remydk:

Det kan jeg heller ikke.

Så hvis du havde en søn som lavede det trick fik en 7000 kroners bøde i hovedet ville du sige, når ja, han er skuda også en dum knægt, også ellers bare tælle 50kroners lommepenge hver måned til at betale gælden af med?

i do not think so..

som Simon nævnte, så må en under den kriminelle lavalder ikke stifte gæld, så skal de gå efter forældrene. Men som jeg ser det, så er xxx smålig hvis han stadigvæk ville beholde kravet om de penge fra den 14årige.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:19

Spørgsmålet var vel ikke om det var synd for ham. Men om Amino skulle udlevere oplysningerne!

Har selv børn og dem skal jeg stå til ansvar for! 14 årig børn ved godt hvad der er rigtigt og forkert.

Jeg tror dog ikke det vil komme til en retssag!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:20

Bautik:
Vi har en kriminal lavalder i danmark der hedder 15år?

Ja. Det betyder alene at i det omfang man er under 15 år ikke kan blive straffet efter straffeloven. En handling bliver ikke legal fordi den pågældende er under 15 år, men sanktioneres som ofte da via de sociale myndigheder.

Derudover skal man være opmærksom på, at I nogle sammenhænge er et ansvar ikke begrænset af alder - det gælder eksempelvis i erstatningsansvarsretten.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 9 person

Før vi fortsætter jagten på en navngiven journalist, må vi vist lige have styr på nogle fakta.

Vi ved med sikkerhed;

• Der er kommet et brev fra en advokat på vegne af en journalist.
  • Der er sket en krænkelse af ophavsretsloven
  • Advokaten kræver nu krænkerens identitet udleveret

Vi ved ikke:

• Om journalisten er xxx
  • Hvis det er tilfældet ved vi ikke om han er identisk med journalist xxx, som er aktiv i journalistforbundet
  • Hvem krænkeren er (vi kan google os frem til en påstået identitet, men vi kan ikke vide, om der reelt sidder en anden person bag dette brugernavn - det kunne for den sags skyld være Steve Bruges).
  • Vi ved derfor heller ikke, om krænkeren er over eller under den kriminelle lavalder
  • Vi ved heller ikke, om journalisten eller advokante har opdaget, at krænkeren angiveligt er under den kriminelle lavalder
  • -eller hvordan han de givet fald vil forholde sig til dette

Vi har med andre ord at gøre med en tråd, hvor en journalist, der er godt sur over, at hans arbejde (igen) bliver stjålet, og som kræver kompensation for dette.

Faktisk kan jeg ikke rigtig se, at den tone, der er opstået i denne tråd (på baggrund af indicier) er et suk bedre end den tone, som journalist og advokat har anlagt overfor Amino.

Jeg synes, det ville være passende at give journalist xxx mulighed for at beskrive situationen fra sin side. Hvis han er freelance-journalist, er han faktisk lige så meget selvstændig erhvervsdrivende som vi andre.

@Martin T:
Henhold dig til, at du ikke kan udlevere fortrolige oplysninger.
Gør opmærksom på, at drengen angiveligt er under den kriminelle lavalder.
- Glem alt om moral og etik, når du taler jura, her er det FAKTA, der gælder. De eneste tilgængelige fakta i denne sag er en dokumenteret krænkelse, som Amino har håndteret 100% korrekt, og en IP-adresse. Resten er rent gætværk.

mvh Hans

Side 8 ud af 21 (205 indlæg)