Når nej, og når du engang får en lille søn og han tisser i din seng, vil du så også råbe og skrige af ham, som du ville gøre hvis det var din ven?? |
Remydk:Udlevere oplysningerne. Det er vel ikke jeres opgave at spille dommer i denne sag. Han kunne vel bare have linket til teksten istedet.
Som jeg har skrevet tidligere så vil det være ulovligt - det er en overtrædelse af datalovgivningen. Personlige oplysninger (såsom kontaktinformation, mail adresser, ip-adresse osv) må ikke udleveres til trediepart. Det er korrekt at Amino ikke må spille dommer og det rolle udfører de ved med det samme - når de bliver opmærksomme på en MULIG overtrædelse - at fjerne indlægget.
Det er utroligt så mange erhvervsdrivende der ikke er opmærksom på hvor restriktiv datalovgivningen er med hensyn til hemmeligholdelse af personlige oplysninger. De udleverer gladeligt information bare fordi en tilfældig advokat siger bøh.
Så vidt jeg er orienteret så er lovgivningen således indrettet i Danmark at Amino kunne holdes ansvarlige for overtrædelsen hvis ikke de fjernede indlægget straks de var opmærksomme på det. Det er dog ikke blevet afprøvet i praksis hvor grænsen går, for en udbyder af et debatforum der ikke er undelagt medielovgivningen. Sådan som det er sket i denne sag er det meget lidt sandsynligt at Amino kan drages til ansvar som jeg ser det.