Jeg har et APS, nu skal jeg for første gang lave en lønseddel, Jeg forestiller mig at bruge Skats LetLøn, men jeg ved ikke hvad minimumskravet er til hvilke punkter der skal udfyldes. Jeg er desuden fuldtidsansat andetsteds. Lad os antage at selskabet gerne vil udbetale mig 10.000 i skat (før alt) Jeg får mobil+pc+bredbånd stillet til rådighed af mit APS (fra iår)
Jeg kan se der er følgende felter: 200 Løntimer 200 Bruttoindkomst 201 Bruttoferieindkomst 500 Barselsfond 13 AM-bidragspligtig A-indkomst 14 AM-bidragsfri A-indkomst 15 A-skat 16 AM-bidrag 46 Samlet ATP-bidrag 45 Sats for ATP-bidrag 20 Værdi til multimediebeskatning
----------------------------------- a) Jeg går ud fra at det er ligegyldigtm hvad jeg skriver i "200 Løntimer" ikke? b) Jeg går ud fra at jeg skal skrive "10.000" i "200 Bruttoindkomst" ikke? c) Behøver jeg at skrive noget i "201 Bruttoferieindkomst" Jeg håber ikke jeg behøver at give mig selv feriepenge? d) I "500 Barselsfond" Skal jeg vel ikke skrive noget vel? Jeg er jo ikke på barsel. e) "13 AM-bidragspligtig A-indkomst" Hvordan udregner jeg dette felt? f) "14 AM-bidragsfri A-indkomst" Hvordan udregner jeg dette felt? g) "15 A-skat" Hvordan udregner jeg dette felt? h) "16 AM-bidrag" Hvordan udregner jeg dette felt? i) "46 Samlet ATP-bidrag" Er det ikke noget med at jeg ikke behøver dette når jeg er lønansat andetsteds? j) "45 Sats for ATP-bidrag" Er det ikke noget med at jeg ikke behøver dette når jeg er lønansat andetsteds? k) "20 Værdi til multimediebeskatning" Hvilket beløb skal jeg skrive i dette felt? Kort sagt - hvordan laver jeg den simpleste lønseddel med løn og multimedieskat? Gerne link til eksempel!!!
|
Hejsa,
Må indrømme at jeg endnu ikke er blevet gode venner med letløn og e-indkomst - så hvis jeg var dig ville jeg ofre kr. 15+moms og så benytte danløn. www.danlon.dk. Det er nemt og billigt.
Mvh
Flemming Bach