Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importer ulovligt- meldes?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad gør man i denne situation.

Der er en ikke moms reg konkurrent, som man ved burde være moms reg, som importerer varer ulovligt da personen ikke er import reg heller. Hun presser prisen i bund fordi hun hverken betaler moms eller skat, og så er der svært og få det til at løbe rundt.
 
Skal man melde hende og hvordan gør man?
 
For jeg synes ikke det er fair at importere og sælge ulovligt.
 
Håber der er nogle der har svar på dette.
 
For jeg har da godt nok lyst til at melde hende.
 
 
 
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/1/2005 9:24:40 PM Forfatter:stinelv
Skal man melde hende og hvordan gør man?
For jeg synes ikke det er fair at importere og sælge ulovligt.
Håber der er nogle der har svar på dette.
For jeg har da godt nok lyst til at melde hende.

 
Hvis du er fuldstændig sikker i din sag, så skal du ikke have nogle skrupler ved at melde hende! jeg vil forslå en diskret henvendelse til skattemyndighederne
 
 
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
  Jeg er enig med Henrik - stop hende hvis du har dine facts på plads.
 
Det eneste du opnår ved at lade hende fortsætte er at hun smadrer markedet for dig og de andre i branchen. Hvis hun får lov til at fortsætte på den måde, så kan hun nå at vælte markedspriserne før Told & Skat lægger mærke til hende (men hvis det når så vidt, så opdager de hende helt af sig selv). Og når Told & Skat så har revet hende rundt og lukket hendes "forretning", så har hun efterladt et sort hul som meget vel kan trække en del af Jer andre med sig.
 
  Sådan noget vil utvivlsomt slå hendes egen forretning ihjel med tiden, men det vil også hurtigt kunne komme til at koste andres forretning også - det spreder sig simpelthen som ringe i vandet.
 
  Der er mange andre brancher som slås med tilsvarende problematikker: Én knægt som bor hjemme hos far og mor og kun ejer en cykel og hverken betaler moms, skat eller andet, han kan presse priserne på f.eks. webdesign så langt ned, at han faktisk kan slå nogle af de større virksomheder ud af kurs. Jeg har set eksempler på dette før og det er ikke et kønt syn.
 
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
  By the way: Henvend dig til Told & Skat - ikke skattevæsnet. Told & Skat er meget interesserede i svindel med import og told - de vil så overlade de sørgelige rester til skattevæsnet, når de selv er færdige.
 
Skattevæsnet har en anden og meget langsommere indgangsvinkel. De kigger kun på hvad de går glip af hvad angår skattekroner - ikke hvad der mangler af blive betalt af moms og fortolding.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Citat:" Én knægt som bor hjemme hos far og mor og kun ejer en cykel og hverken betaler moms, skat eller andet, han kan presse priserne på f.eks. webdesign så langt ned, at han faktisk kan slå nogle af de større virksomheder ud af kurs. Jeg har set eksempler på dette før og det er ikke et kønt syn."

Synes ikke helt du kan sammenligne her, da en knægt der presser priserne intet ulovligt gør, men hvis man snyder med told og skat gør man noget dybt ulovligt.
 
Selvfølgelig er det beklageligt for branchen af nogle knægte kan sidde og lave det langt billigere :)
 
Til selve spørgsmålet synes jeg også du skal henvende dig til myndighederne og fremlægge din sag, evt bare bede dem kigge nærmere på det. Så er det ikke dig der kommer i klemme hvis det viser sig hun måske alligevel gør det på lovlig vis.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

> Selvfølgelig er det beklageligt for branchen af nogle knægte kan sidde og lave det langt billigere :)

Måske er det mere problematisk - eller pinligt, for branchen selv at en knægt kan levere produkter der åbenbart er gode nok til at virksomhederne vil købe dem. Hvis det er rigtigt, er det sgu bureauerne der er noget galt med - ikke knægten.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin, jeg mente heller ikke at det var ulovligt hvis han blot sælger nogle få hjemmesider - men der er faktisk nogen som har en rimelig god butik kørende ved at designe hjemmesider sort. Og når man når derop, så kommer man ikke uden om skat (og eventuelt moms). Og at der så er virksomheder som benytter sig af det - Tja, det kan Mikkel nok have ret i at de professionelle webdesignere må tage til efterretning, men jeg syntes absolut også at det viser at nogen virksomheder er villige til at gå langt hvad angår at spare penge på netop sådan noget.
 
Men generelt set var eksemplet med den hjemmeboende webdesigner nok et dårligt eksempel.
 
Men jeg vil stadig stå fast ved (man er jo ikke politikker - vel...? ) at sådan en person som Stinelv står overfor, kan give problemer for dem som prøver at drive en hæderlig forretning og overholde loven.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk
 
 
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay vi er enige i at det kan give problemer for branchen af der er en der snyder, men jeg mener også at hun skal passe på hvad hun siger hvis hun ikke er 110% sikker, derfor mener jeg en diskret henvendelser hvor man beder skattemyndighederne(eller nogen andre) om at kigge nærmere på sagen da man har mistanke om der er noget lunket der.

istedet for direkte at sige jeg ved at hende her snyder.

For så er det jo hende der kommer i klemme hvis beskyldningerne ikke holder i sidste ende.
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
  Vi er helt enige  Som jeg også skrev: "...hvis du har dine facts på plads".
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabela mediamouse.dk
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)