Hej Aminoer. Mit ene projekt er nu så langt fremme, at jeg skal til at have fat i de virksomheder jeg gerne vil have som kunder. Grund ideen for mit projekt er, at jeg med den service jeg tilbyder, vil øge virksomhedernes indtjening. Til at starte med er det 100% gratis for dem at få denne service, dvs. der er ingen risiko for at de kommer til at bruge penge, den største risiko for dem er bare at de ikke tjener ekstra. Det kan nævnes at det er en web service. Nu kommer spørgsmålet så, hvilken metode skal jeg bruge til at kontakte firmaerne? skal det være med brev, E-mail, telefonisk, eller personligt fremmøde? Hvad virker bedst? Jeg er helt på bar bund her , da jeg ikke har nogen sælger erfaring, men bare et godt produkt :) Håber i vil hjælpe en ny en på vej, med gode råd :)
Mvh Morten |
Du kan starte med at strege e-mail på listen over mulige kontaktformer for at sælge dine ydelser.
Det er ganske enkelt ulovligt da det falder under markedsføringslovens §6 omhandlende uopfordrede elektroniske henvendelser. (Fax falder i samme kategori)
Min fremgangsmåde ville være at gribe knoglen og ringe og se om du kan få den relevante person i tale og så enten fremsende noget materiale til denne person hvis det har interesse. Forvent IKKE at sælge produktet direkte i telefonen når det er en serviceydelse der er tale om, det vil ganske sikkert være for komplekst :)
Der vil du så kunne bruge e-mail hvis det er ok med modtageren da det så ikke længere er uopfordret.
Du kan naturligvis også se om du kan få et møde i stand så du kan komme og præsentere dine ydelser.
Hvis du vil prøve at skyde bredt kan en direct-mail kampagne være et bud, hvor du sender 200 breve ud som du så følger op telefonisk et par dage efter. Men vær sikker på at have tiden til at ringe til alle du har sendt til, og forvente at 90% har smidt den direkte ud hvis den ikke lige fangede deres interesse.