Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste måde at kontakte et firma på?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Mit ene projekt er nu så langt fremme, at jeg skal til at have fat i de virksomheder jeg gerne vil have som kunder. Grund ideen for mit projekt er, at jeg med den service jeg tilbyder, vil øge virksomhedernes indtjening.

Til at starte med er det 100% gratis for dem at få denne service, dvs. der er ingen risiko for at de kommer til at bruge penge, den største risiko for dem er bare at de ikke tjener ekstra. Det kan nævnes at det er en web service.

Nu kommer spørgsmålet så, hvilken metode skal jeg bruge til at kontakte firmaerne? skal det være med brev, E-mail, telefonisk, eller personligt fremmøde? Hvad virker bedst?

Jeg er helt på bar bund her , da jeg ikke har nogen sælger erfaring, men bare et godt produkt :)

Håber i vil hjælpe en ny en på vej, med gode råd :)

Mvh

Morten

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:44

Du kan starte med at strege e-mail på listen over mulige kontaktformer for at sælge dine ydelser.

Det er ganske enkelt ulovligt da det falder under markedsføringslovens §6 omhandlende uopfordrede elektroniske henvendelser. (Fax falder i samme kategori)

Min fremgangsmåde ville være at gribe knoglen og ringe og se om du kan få den relevante person i tale og så enten fremsende noget materiale til denne person hvis det har interesse. Forvent IKKE at sælge produktet direkte i telefonen når det er en serviceydelse der er tale om, det vil ganske sikkert være for komplekst :)

Der vil du så kunne bruge e-mail hvis det er ok med modtageren da det så ikke længere er uopfordret.

Du kan naturligvis også se om du kan få et møde i stand så du kan komme og præsentere dine ydelser.

Hvis du vil prøve at skyde bredt kan en direct-mail kampagne være et bud, hvor du sender 200 breve ud som du så følger op telefonisk et par dage efter. Men vær sikker på at have tiden til at ringe til alle du har sendt til, og forvente at 90% har smidt den direkte ud hvis den ikke lige fangede deres interesse.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 13:47

Hej Morten,

Jeg vil helt klart anbefale dig at ringe til virksomheden, spørge efter den ansvarlige indenfor dit produktområde, præsentere dit produkt kort, spørge om du må sende noget materiale pr. mail og derefter følge op 1-2 uger efter materialet er sendt.

Hvis det er et lidt mere avanceret produkt vil jeg nok spørge om personen har tid til et møde, hvor du præsenterer dit produkt.

Håber du kan bruge ovenstående :o)

Held og lykke!

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 13:48

Det er et stort spørgsmål, som alle virksomheder dagligt stiller sig :-)

For dit vedkommende må det afhænge af din målgruppe. Er der tale om en lille håndfuld virksomheder, som du skal have et nært forhold til i mange år fremover, eller er det hundredvis af virksomheder?

Jeg kender ikke meget til salgsteknikker, men jeg har meget erfaring med PR og pressemeddelelser, som et middel til at kontakte en større gruppe mennesker/virksomheder på en gang. PR kunne måske fungere som en del af dit opsøgende arbejde, hvis dit produkt ellers har potentialet til omtale i medierne.

Fra Næstved
Tilmeldt 2. Jan 10
Skrevet kl. 13:52

Hej Søren og Anders :)

Mange tak for jeres svar, ja jeg havde jo godt på fornemmelsen at E-mails var no go :)

Jeg kan ret godt lide den brev ide, også fordi så har folk måske tænkt lidt over det, og tænkt at det var måske ikke så tosset, og så kan man forklare nærmere i telefonen.

Og dem der bare har smidt brevet ud, dem fanger man også ved en opfølgende telefon samtale.

Fordelen ved min service er at den er gratis 100% for nogle og utroligt billig for andre :)

Tak for i gad svare, Amino er et rigtigt godt sted, for os der synes vi har en god ide, men som ingen erfaringer har, specielt når i så gider at svare, så tak igen :)

Mvh

Morten

Fra Næstved
Tilmeldt 2. Jan 10
Skrevet kl. 13:57

Hej Hans Henrik :)

Jeg skal ud og lave PR, den tid den sorg ;) Men først skal jeg have mine basis kunder på plads, og dem tror jeg ikke jeg kan fange med pr, jo nogle vil måske komme til senere i processen, men ikke til at starte med.

Det er ikke så mange virksomheder, max en 30 stykker tror jeg, i DK ihvertfald.

Jeg vil helst ikke have PR, før jeg har basis på plads, og kunder i butikken :)

Tak for svaret :)

Mvh

Morten

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 12:58

Hej Morten

Da du ikke selv har den store erfaring med salg, vil jeg foreslå dig at du bruger et telemarketing firma til at booke møder til dig. På den måde skal du bare møde op i den virksomhed du ønsker kontakt til.

Jeg ejer et telemarketing firma der hedder WeCall.

Hvis vi booker møderne til dig vil du vide hvem du skal tale med i virksomheden.

Samt er han/hun informeret om hvorfor du kommer og er instillet på at sætte tid af til at høre hvad du kan tilbyde.

Jeg ved ikke om dette har din interesse men det er ihvertfald også en måde at gøre det på

Med venlig hilsen Djamilla Johansen

Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:00

Hej

De måder jeg har bedst erfaring med er at:

Besøge virksomheden personligt og have kalenderen med under armen hvis ikke de har tid.

Ringe og spørge efter den ansvarlige.

Mail er ikke en "option" for mig, da jeg har haft stor succes med de andre metoder:-)

Håber det kan bruges

Fra Næstved
Tilmeldt 2. Jan 10
Skrevet kl. 21:15

Hej Djamilla :)

Tak for svaret, men vil helst selv kare det, og ikke ligge det ud i alm telefon sælgeres hånd. Jeg kan ikke lide deres påtrængenhed :(

Hej Kasper :)

Ja det bliver også metoden, og dejligt at høre, at der er god erfaring med de fremgangsmåder :)

SÅ det kan bestemt bruges, tak :)

Mvh

Morten

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 21:18

burg dit netværk start evt med de store virksomheder -de kan agere god reference for dig når du ska fange nr 2-

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)