Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det mere synd for de kendte?

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

> Politiet er vant til at arbejde i et forrået miljø, jeg tror godt på at de kan optræde mindre elegante, når de skal håndtere en fra det bedre borgerskab

Min pointe er jo netop, at hun IKKE skal behandles bedre bare fordi hun er "fra det bedre borgerskab" - men mennesker som hende brokker sig altid højlydt når det går ud over dem, og ALDRIg når det går ud over sutten på bænken, de autonome eller andre grupper længere ned af rangstigen. Og den form for egocentrisk selvmedlidenhed giver mig altså kvalme.

Jeg er 100% enig med med dig.

De rige og kendte skal ikke have særbehandling. De skal behandles som alle andre sigtede og kriminelle.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

men mennesker som hende brokker sig altid højlydt når det går ud over dem, og ALDRIg når det går ud over sutten på bænken, de autonome eller andre grupper længere ned af rangstigen. Og den form for egocentrisk selvmedlidenhed giver mig altså kvalme.

Noget tyder på hun har fået en straf, som andre var blevet fritaget for, det giver hende vel ret til at brokke sig ? selv om hun er kendt ?

Hvis der tropper 6-8 store jydedrenge i skudsikre veste med skarpladte pistoler for at anholde en spinkel kvinde på 50 kg, så synes jeg det er en fejldisponering af politiets resourcer, det burde 2 civilklædte betjente godt have klaret, det er jo ikke en rockerklub, der skal stormes.

Hvis politiets forhørsmetoder indskrænker sig til at råbe og true ad en sigtet, så kunne det da godt være at der var noget der skulle kigges på, for så forstår jeg da godt at politiets resultater kunne blive bedre.

Jeg kender ikke damen og ved ikke hvad hun ellers står for. Men uanset hvad, så har hun da ret til at brokke sig over en klodset og overdimensionet politiindsats, som blev kraftigt underkendt af retten.

De bedste hilsener

Finn

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 16:07

Finn Pedersen:

Hvis politiets forhørsmetoder indskrænker sig til at råbe og true ad en sigtet, så kunne det da godt være at der var noget der skulle kigges på, for så forstår jeg da godt at politiets resultater kunne blive bedre.

Jeg kender ikke damen og ved ikke hvad hun ellers står for. Men uanset hvad, så har hun da ret til at brokke sig over en klodset og overdimensionet politiindsats, som blev kraftigt underkendt af retten.

Som tidligere nævnt er netop politiets forhørs metoder blevet taget op under retssagen altså under ed, og påstandet er blevet underkendt af dommeren, samtidig vil vores veninde heller ikke klage til statsadvokaten, så det tyder jo på at det ikke holder vand :)

Dog vil jeg sige at hvis hun klager og får medhold vil jeg give dig ret i det er for dårligt

Dressur rytter søger sponsor 

Tilmeldt 4. Jul 09
Skrevet kl. 16:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Klagesager over politiet i Danmark er et KÆMPE problem, for hvem er det der skal undersøge politiet ? det skal politiet !

Bevisbyrden er meget vanskelig, når det er noget der alene foregår mellem en sigtet og en politibetjent. Jeg mener at retten tillægger en betjent større sandhedsværdi end en sigtet og så er det meget vanskeligt  som sigtet at klage over den slags sager. Man kan spørge sig selv hvorfor der ikke er videoovervågning af de danske forhørslokaler, så havde det været muligt at komme til bunds i sådanne anklager.

Politiet undersøger sig selv og sørger for at man i vidt omfang ikke kan føre bevis mod dem, det er ikke et godt grundlag at føre en klagesag på.

Jeg mener politiet, som alle andre kan lave fejl og forløbe sig og det skal borgere have en reel mulighed for at klage over og her har vi et stort problem, for her er ingen sikret en fair sag.

De bedste hilsener

Finn 

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 16:34

@Finn her er jeg helt enig med dig, men hvis hun nu havde indgivet en klage, kan man også brokke sig, men det hun gør nu, er i min optik, at anklage folk(her de betjente hun har været i kontakt med) for noget, uden at give dem en real mulighed for at forsvare sig, og få gjort det til bunds. Og hun er også blevet underkendt i retten, med hensyn til sit synspunkt. 

Har selv et par kammerater der har været "på besøg"  hos politiet, de klager squ aldrig over at politiet bruger ufine metoder, ej heller over deres behandling :) 

Lige pt. tror jeg hun prøver at få offentligheden til at "frikende" hende ved at sige politiets måder at få beviser på er forkerte, for vi skal jo huske at hun er dømt men har stillet sig som uskyldig i spørgsmålet, hvilket hun stadig fastholder, uden at anke til landsretten :S Virker ikke så troværdigt i mine øjne

Dressur rytter søger sponsor 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 16:41

Mikkel deMib Svendsen:

Min pointe er jo netop, at hun IKKE skal behandles bedre bare fordi hun er "fra det bedre borgerskab" - men mennesker som hende brokker sig altid højlydt når det går ud over dem, og ALDRIg når det går ud over sutten på bænken, de autonome eller andre grupper længere ned af rangstigen. Og den form for egocentrisk selvmedlidenhed giver mig altså kvalme.

Der vil jeg godt lige øffe lidt.... Det er noget af en generalisering, du kommer med dér!

Hvis nu det var Noller ude fra Christiania, som blev inviteret til at komme i 21 søndag og forklare om sin anholdelse og rettergang....tror du så han ville sidde og rose politiet og anklagemyndigheden?? Nej, vel? Hver eneste dag og hver eneste nat anholder politiet små fæhovedet som HADER politi og myndighed...og de vil gå så langt for at "brokke sig over deres anholdelse" at de kan finde på at skade sig selv for at anklage politiet for vold. Tro mig; De ville ikke sidde så pænt og roligt og fortælle om deres oplevelse med politiet som hende Zobel har gjort!

Du må altså ikke glemme, at vores fantastiske samfunds 4. statsmagt (Medierne) har skabt sagens højtråbende karakter...og det er deres valg, at hendes "brok bliver så højlydt"....og at ham længere ned på rangstiens råben ikke bliver det!

Jeg har ikke kinamands chance for sagligt at vurdere om hun er blevet behandlet bedre eller dårligere end så mange andre. Så det afholder jeg mig fra at udtale mig omBig Smile

/Rikke

Tilmeldt 4. Jul 09
Skrevet kl. 16:54

Jeg er egentligt ikke interesseret i damen, men sagen er interessant, fordi det hun siger kan være rigtigt og påpeger nogle usikkerheder i vores retssikkerhed.

Allerede det at politiet kun får ret i en brøkdel af sigtelserne, tyder på en uheldig sagsbehandling hos politiet.

Jeg mener at politiet bør optræde efter situationen og ikke behandle alle som forråede rockere og det sker af og til uden rimelig grund.

Jeg har også et par bekendte, som har været i nærkontakt med politiet, de var dybt overraskede over den behandling de blev udsat for.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15085
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:00

Finn Pedersen:

Allerede det at politiet kun får ret i en brøkdel af sigtelserne, tyder på en uheldig sagsbehandling hos politiet.

Det er hverken politiets opgave, at anklage eller forsøge at få dømt nogle for overtrædelser af lovene. Det har man anklage myndigheden til... Politiet laver bare alt "the dirty work" med at samle beviser, og evt vurdere om disse kunne være gode nok til en sigtelse!

Tilmeldt 4. Jul 09
Skrevet kl. 17:10

Enig i princippet, men.....

Nu er der i praksis ikke den store afstand mellem politi og anklagemyndighed, deres arbejde er jo i vidt omfang overlappende.

I den her sag burde en dygtig, selvstændig og objektiv anklagemyndighed måske have "skåret" sigtelsen lidt bedre til, så den ville være bedre i overensstemmelse med dommen.

De bedste hilsener

Finn

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:11

De fleste af dem der kommer i kontakt med politiet eller i fængsel oplever på den ene eller den anden måde, at systemet og enkelte personer ikke opfører sig som de bør og skal. Det er klart et problem.

Der hvor kæden hoppper af for mig er, at det er den samme type folk der kræver højere straffe og mere magt til politiet, som brokker sig og tuder som små tøser, når de selv udsættes for den behandling de vil have at andre skal leve med.

Og det generer min retsfølelse, når personer som Rigmopr Zobel jo helt faktuelt har fået bedre behandling fordi hun er kendt. Brian fra Nørrebro får jo ikke navnebeskyttelse, og for mange andre fungerer navnebeskyttelsen slet ikke.

Hverken politi, anklagemyndighed, dommere eller fængselsvæsnet skal behandle folk bedre bare fordi de er kendte, rige eller smarte. Men det sker desværre. Og når det ikke sker, så synes de kendte at det er meget mere syndt for dem. Men det er det ikke.

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)