Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er fordelene ved flere ens Webshops?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er der nogen af jer der kan give mig svar på hvad fordelene er ved at have næsten samme shop på forskellige domæne navne. Altså man har en shop der lægger på domænet julemandkangodtlidesjov.com og næsten samme shop (kun grafikken i toppen er anderledes) lægger på julefarkangodtlidedet.com.

Når teksterne på produkterne på de to sider er ens må det da give en masse duplicate content eller?

Er det mest noget man gjorde med succes tidligere eller er det stadig smart?

De bedste hilsner

Tonny

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Svaret er ganske simpelt: INGEN

Rent faktisk giver det dig kun en masse besvær og dobbelt arbejde. Du kan derudover risikere bandlysning med duplicate content, og så vises den ene shop alligevel kun i resultatet.

Mit råd: Hold fokus på EN webshop. Optimer den 100% - det lønner sig.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Zederkof A/S:
Svaret er ganske simpelt: INGEN

Sludder, det kan have enorm mange fordele. Det er blot et spørgsmål om at udnytte det korrekt. Som tommelfingerreglen er da selvfølgelig at jo mere du differentierer shopsne, jo større fordel. Men selv 2 komplet ens butikker vil som udgangspunkt give mere end blot én. (netop i den situation skal man selvfølgelig overveje om merværdien er besværret værd)

Zederkof A/S:
Du kan derudover risikere bandlysning med duplicate content, og så vises den ene shop alligevel kun i resultatet.

Nu kender jeg ikke til mange som har fået bannet sider som har indeholdt dobbelt content (med måde). Som oftest så bliver den ældste side blot noget sværere at få op på søgemaskinerne.

Jeg har snart mange gange udtalt at dobbelt content er overvurderet, fordi det kan være skadeligt i nogen situationer, er det nødvendigvis ikke verdens undergang at have kopieret indhold på sine sites. Det er tvært om heller ikke noget jeg vil anbefale "nybegyndere" at arbejde for meget i.

Zederkof A/S:
Mit råd: Hold fokus på EN webshop. Optimer den 100% - det lønner sig.

Enig! Indtil du har 110% styr på dit site, så begræns det til et enkelt. Hermed ikke sagt at det ikke kan lønne sig godt at satse anderledes. Netop i din branche (porno / erotik) kender jeg en som har været oppe på 72 sites.

 

Jimmy

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt at få svar på tiltale :-)

OK hør så her. HVis vi nu betragter to ens shops som forretninger på gaden.

De ligger lige over for hinanden. Er helt ens. Bortset fra den ene hedder Butik 1 og den anden Butik 2.

Hvis du nu er direktør for disse to butikker, og har et begrænset marketingbudget. Hvilken en vil du satse på? Vil du sætte et skilt midt på gågaden hvor der står - jeg har begge butikker besøg en af dem?

NEJ!

Dette synes jeg beviser, at uanset hvad skal man KUN have en shop. For uanset hvad, vil du altid prioritere den ene frem for den anden. Og har du først guidet en masse kunder ind i butik 1 - hvorfor pokker skulle du så begynde at vende kundestrømme over mod butik 2.

Med mindre....

Du vælger at den ene butik har højere priser, fordi den feks kan tilbyde bedre service. Så synes jeg pludselig det giver mere mening. For så kan man satse markedsføring efter hver sin strategi.

...giver det mening?

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Zederkof A/S:
Dette synes jeg beviser, at uanset hvad skal man KUN have en shop.

Zederkof A/S:
Med mindre...

Kan du bestemme dig?

At du ikke kan se fordelene gør jo ikke at der ikke kan være RIGTIG mange fordele.

Nu nævner du selv priserne, det er jo faktisk et super eksempel da man jo ikke må lave alm. GWO splittests på priserne.

Så nævner du selv markedsføring, her har du også en noget anderledes mulighed når du laver offline markedsføring til din online forretning, hvordan måler du fx om dine salg kommer gennem en radioreklame fra NRJ eller et Aller magasin du tilfældigvis bliver omtalt i? Mavefornemmelse?

Så har vi et punkt der hedder html arkitektur, har du hørt om link stuffing? Du kan ændre uhyggeligt meget i din kode for at selv et trænet øje kan lure hvad forskellen er. Designet er sgu den mindste del af en shop.

Ja, du kan miste pladserne i søgemaskinerne, fx dbl content. OG? Hvor mange danske shops kender du til som er røget ud af Google fordi en eller anden klovn har kopieret hans site?

Hvor tidskrævende tror du det er at have et kopi af sit site? Lad os sige du er i en branche med 2 andre konkurrenter i danmark, ingen af dine konkurrenter har overhovedet overvejet at der findes noget som hedder søgemaskiner, hvor svært tror du det er at nappe både plads 1 og 2 på google? Til og med på en dobbeltlisting. Så river du 80 % af de besøgende frem for 30 % du får for dine ene shops 1. plads.

Tænk på den ekstra plads du kan fylde på nettet? Jeg startede fx sidste år en shop op, hvor jeg fandt en hul i markedet. Det hul havde jeg ikke set hvis konkurrencen så bare en smule større ud.

Hvis vi endda vender tilbage til trådstarter, i hans branche kan det være svært at få annonceplads, hvad hvis han tog de værste produkter  ud, og gjorde herligheden en smule mere stueren. Det kunne måske åbne nye muligheder.

Og mon ikke der er et par fordele jeg holder for mig selv og mine kunder ;).

 

Jimmy

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)