Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Truende konkurs - Hovedet ud af busken - HJÆLP MIG VENLIGST

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Goddag Aminoer

Jeg er selvstændig med butik
Har ikke APS eller Selskab med begrænset ansvar

Jeg håbede, at krisen ikke ville vare så længe;
det gjorde den jo som os alle bekendt.
Jeg har aldrig skyldt én eneste krone væk

Jeg er fjerde generation af selvstændige
så vant til at arbejde hårdt.
Plejer at finde udveje, kunne tænke kreativt.
Ressourcerne er nu opbrugt; jeg magter ikke mere

Har været handlingslamet i snart ½ - 1 år
Det tærer også på familielivet.

RESULTAT
Rigtig mange Uåbnede rykkerbreve
Indkaldelser i retten

Nede med stress og alskens sygdomme (har kun haft tre syge dage på ti år ellers....)
Irritabel
Bange - forpint
Konstant hovedpine og træt
..og alt det der

STATUS
Ugift - samboende med 1 barn og 1 på vej
(Vil gerne giftes men ikke før, jeg er konkursfri.
Synes ikke at min partner skal hæfte for min gæld)

Betaler intet på hjemmefronten - herunder mad, varme, el

Skal lukke geschæften
har ret til afståelse, ligger virkelig centralt i KBH,
men ved ej om man får noget i disse tider

Har ca 220.000 kontant i banken pt - skylder 650.000
Varelager for ca. 250.000

Ejer intet ellers hverken båd, bil, aktier, obligationer, pension mv.
Jo en cykel....
Har ingen bank- eller forbrugsgæld herunder kassekredit.
Kun en SU gæld som afdrages med 1836 kr hver anden måned.

Min rige onkel i USA findes så vidt jeg ved ikke,
spiller heller ikke Lotto. Så ingen udsigt til en uventet indkomst.

HJÆLP HJÆLP HJÆLP
Jeg drukner langsomt men stødt.
Rotterne har forladt skuden.

Hvilke firmaer kan jeg kontakte, der kan hjælpe mig hurtigst muligt
Herunder med evt at få nogle til at tage varer tilbage mv

Er så dybt ulykkelig, flov og ja angst

Bedste hilsener Marie Kristine

Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 16:09

hej

tit kan man jo tage kontakt til ens levrandører og fortælle dem den grumme sandhed
mange af dem vil så vælge at sige du kan retunere de varer du har fra dem, også så de ikke sætter til, og derved skal til at sende dig breve du ikke har energi til at åbne.

nogle enkelte vil ikke vælge den løsning, men der kan du jo hvis du er lidt frisk kontakte andre butikker som sælger samme varer som dig og lade dem købe dit resterende lager, måske en anelse billigere det

sidst er der jo muligheden for at sætte det hele samlet til salg i evt. den blå avis eller ligende medie

jeg håber og ønsker dig alt mulig held og lykke

Lars

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:15

Kære Marie Kristine

Op med humøret, for ikke alting går, som man tror.

Allerførst SKAL du omgående tage kontakt med en advokat der kan hjælpe dig videre og det betyder ikke altid en konkurs.

Har du stadig omsætning og kan du evt. betale kreditorer samtidig med, at du kan leve at dit arbejde, så er der håb i en akkordaftale, som kan nedbringe din gæld drastisk og give dig og familien ro i fremtiden.

Mange bliver indhentet af nedgangstider, men sådan går det op og ned gennem årene.

MEN.................kontakt en ADVOKAT...NU

Hellere igår end i morgen..........

mvh Geeked

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 16:17

Ser ingen grund til at være flov. Du er iværksætter og har gået efter din drøm. Du har (antager jeg) givet dig selv 200% - men rammer som andre iværksættere store udfordringer i disse tider.

- Tag tyren ved hornene og få åbnet de breve der ligger. Kontakt dem du skylder penge.

- Få gang i noget seriøst rådgivning fra din familie, dit netværk, revisor eller lign. En dig kan hjælpe dig videre.

- Tag et lån i banken

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:23
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Marie Kristine,

Ulykkelig, flov og angst er der ingen grund til at være. Jeg synes du skulle ringe til Bertil Vrou Thomsen. Bertil er ganske aktivAmino og det er mit indtryk at han kan være den rette løsning for dig.

Det koster kun et opkald til ham og høre om han ikke være dig en hjælp. Som jeg har forstået det kan han være behjælpelig med kontakt til dine kreditorer mv for at finde den bedste løsning. Få ham til at hjælpe og skab overskud til dig selv og ikke mindst din familie.

Bertil har en hjemmeside www.sag-partners.dk.

Henrik

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:38

Henrik Krogh:
Ulykkelig, flov og angst er der ingen grund til at være. Jeg synes du skulle ringe til Bertil Vrou Thomsen. Bertil er ganske aktiv på Amino og det er mit indtryk at han kan være den rette løsning for dig.

Godt svar!

Og der er ingen grund til at gå i panik. Der findes utallige muligheder for at løse udfordringen, og din gæld er ikke større end at kreditorerne ville acceptere at få halvdelen og dermed er du fri.

Men gør nu intet forhastet.

Du skal roses for at træde frem og det er dit vigtigste skridt på vej til en bedre hverdag. Hvis ikke du finder en løsning, så send mig en privat besked, så skal jeg se hvad jeg kan gøre for at finde den rigtige rådgiver til dig her fra København,

Men jeg er overbevist om, at Bertil er et rigtigt godt valg.

Køb ren argan olie her

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 16:40

Hej Marie Kristine.

Vi har et konsulentfirma der netop beskæftiger sig med at hjælpe folk der er kommet i klemme i den såkaldte gældsfælde. Det er alt for dyrt at tage kontakt til en advokat. Og han vil helt sikkert se mulighederne i at blive beskikket som advokat af skifteretten ved en konkurs.

Vi hjælper dig gerne.

Du kan se mere på vores hjemmeside: http://www.Nr1-Økonomikontoret.dk

om hvad vi kan hjælpe dig med. Du må også gerne ringe til mig på tlf. 20848486 /20848737

Vi har prøvet det før, at hjælpe firmaer og selvstændige der er kommet i klemme som dig.

Der er ingen grund til at være flov over det.

Men der er grund til at tage en hurtig beslutning og få andre som os der har forstand på akkord ordninger, så du undgår at blive erklæret konkurs, for er du først det er løbet kørt, så kan vi nemlig ikke hjælpe dig.

Du kan kontakte os: http://www.Nr1-Økonomikontoret.dk eller email@Nr1-okonomikontoret.dk

Med venlig hilsen

Anders Mikkelsen

Nr1 Økonomikontoret

Tlf. 2084 8737

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9730
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:42

Du skal i bestemt ikke være flov! Det lyder somom du har gjort dit bedste og mere kan man ikke forlange af et menneske. Hvis du havde været doven og uforsvarlig kunne du overveje at blive flot, men ellers så glem det.

Jeg må også give Henrik helt ret - få fat i noget rådgivning NU. Det er vigtigt at der er nogle med styr på juraen og et mere objektivt blik på din situation, som får kigget på det. Ofte er der løsninger, som man i en panikken situation som din, ikke rigtig selv kan få øje på.

> (Vil gerne giftes men ikke før, jeg er konkursfri. Synes ikke at min partner skal hæfte for min gæld)

Hvis du elsker din partner og gerne vil giftes skal du IKKE lade dig skræmme væk fra det af en fejlslagen virksomhed! Din partner behøver ikke at hæfte for gæld der er stiftet før indgåelsen af et ægteskab - men få lige en advokat med ind over så i gør det rigtige.

Midt i alle kriserne ville det da været et dejligt lyspunkt at blive gidt - så er der også et positivt projekt at arbejde med midt i al tragedien. Go for it! :)

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:42

MarieKristine:

Har ca 220.000 kontant i banken pt - skylder 650.000
Varelager for ca. 250.000

Hvis du skal nedbringe din gæld med en akkordaftale med kreditorer, må du for alt i verden ikke selv lave aftaler med nogen som helst udover din egen advokat.

Vent ikke med et råd fra din egen advokat, og at lave aftaler med kreditorer eller bruge dine penge her og nu er tåbeligt, før du har vendt din historie med ham.

Du kan evt. ringe til Advokat Poul Lorenzen i Skanderborg og snakke lidt med ham. 86 52 07 77

Du får først ro i sindet, når du har snakket med ham.

mvh Geeked

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:45

MarieKristine

Vil gerne lige knytte en kommentar, så du kan få det på plads i dine tanker nu.

Du bliver IKKE erklæret personlig konkurs med de tal som du oplyser, det er der INGEN der har nogen interesse i.

Tro mig, selv om det kan være en ringe trøst, der er folk der er MEGET længere ude end du er, så du skal nok klare den.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)