Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes du om vores søgefunktion?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har i dag sat vores nye søgefunktion på hjemmesiden..
Vi får rigtigt tit henvendelser fra kunder som har svært ved at overskue alle de mange emballage muligheder/størrelser på hjemmesiden.. fx har  vi 112 folde papkasser og det er mange at kigge igennem, hvis man bare skal bruge en bestemt størrelse..

Så nu har vi lavet en søgefunktion øverst - man indtaster længde x bredde x højde og så vises produkterne i rækkefølge efter, hvad der er det bedste match.. Der er ikke altid en kasse i præcis den størrelse man ønsker, men den tæller sammen, hvor stor difference der er på alle sider og viser dem, som de kommer tættest på.

Vi har sat den i toppen af alle produktsider, fx her; http://www.jakodan.dk/shopView.asp?page=12&ct=44
hvor den kun søger på dén specifikke produktside, foldekasser
eller her boblekuverter http://www.jakodan.dk/shopView.asp?page=12&ct=50

Og på en side for sig for sig selv her; http://www.jakodan.dk/p101.asp hvor den søger i alle produkter.

Vil du gøre mig en tjeneste? Prøv at søge på et eller andet (gerne noget med relation til virkeligheden) og se, om du synes, den er nem at bruge.. er det fx logisk, hvad vi mener med bredde, længde osv. - er det logisk at det står i cm eller skulle det være mm - finder maskinen det du troede eller forvirrer den dig mere end den gavner?
Kommentarer udbedes :-)

Tilmeldt 22. Jun 07
Indlæg ialt: 59
Fra  Umage Studio Skrevet kl. 19:54

Jeg synes den fungerer efter hensigten.. Prøvede at indtaste nogle forskellige mål, og jeg havde ihvertfald ingen problemer med at finde de enkelte mål..

Se mere på http://www.umagestudio.dk

Fra København N
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 10:56

Jeg søgte de pakker jeg har brug for, og den virkede efter hensigten. Jeg kunne ikke gennemskue om det er lige meget om man skrive et mål i 'længde' eller 'bredde'?

Umiddelbart vil det være godt hvis de to felter kan bytte værdier i søgningen.

Søgningen indsnævrede hurtigt mine valgmuligheder, og den virker godt.

Foreslag til forbedring:

Hav billeder af de faktiske pakker, så man kan se at 31.0 x 31.0 x 14.0 cm. cirka er dobbelt så høj som en 31.0 x 31.0 x 7.4 cm. 

Det ville i hvert fald lette købet betragteligt for mig :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 12:04

Jens Dalsgaard:

Jeg søgte de pakker jeg har brug for, og den virkede efter hensigten. Jeg kunne ikke gennemskue om det er lige meget om man skrive et mål i 'længde' eller 'bredde'?

Umiddelbart vil det være godt hvis de to felter kan bytte værdier i søgningen.

Søgningen indsnævrede hurtigt mine valgmuligheder, og den virker godt.

Foreslag til forbedring:

Hav billeder af de faktiske pakker, så man kan se at 31.0 x 31.0 x 14.0 cm. cirka er dobbelt så høj som en 31.0 x 31.0 x 7.4 cm. 

Det ville i hvert fald lette købet betragteligt for mig :-)

Hej Jens,

Tusind tak fordi du ville bruge tid på det :-)

Den kan desværre ikke bytte om på længde og bredde - men den beregner hvilken emballage, der kommer tættest på i forhold til rumfang.
Fx hvis du søger på målet 30x20x10 cm..
Så finder den først 31x23x10 fordi der er den mindste difference samlet - 1+3=4 cm i alt
Så finder den den næstmindste difference 31x23x13 giver 1+3+3=7 cm i alt.

Det er rigtigt at vi på foldekasserne har samme foto på alle..
Problemet er, at kasserne går fra at være på størrelse med et par kaffekopper til at være på størrelse med en palle.. Men det kan være svært at se på et foto, hvis alle fotos alligevel har hvid baggrund.
Man kunne vælge at have en ting stående ved siden af kassen, fx et ringbind eller lign. og samme ringbind på alle fotos, så man kan se størrelsen i forhold til ringbindet.. Men det ville nok gøre det svært at tage fotos der så pæne ud.

Fordelen for os ved at have samme foto er også, at folk ikke bare kigger på billedet og siger "det ligner da, at den passer meget godt" - men nu måler de rent faktisk efter, om den nu også er rigtig størrelse..
Hvilket sparer os for en masse returneringer.

Vi har nogle produkter, fx dette; http://www.jakodan.dk/shopView.asp?page=13&id=992&getString=page%3D12%26ct%3D63 som er en lille pose til smykkeæsker og lign. Her har vi flere gange måtte få varer retur, fordi folk ringer og siger "jeg troede ikke den var så lille, den ser meget større ud på billedet"..
Med poserne er det ikke noget stort problem, men jeg tror, det ville blive det med kasserne.

Så jeg er godt klar over at det kan være et irritationsmoment, men har bare ikke kunnet finde en bedre løsning..

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:09

Det er en længe ønsket funktion og dejligt at den kommer med nærliggende alternativer istedet for at komme med 0 resultat.

Alletiders!

Mine indtastninger har fungeret fint under luk/tape selv kasser.

Køb ren argan olie her

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 12:12

syntes den er super fed.. men skriv gerne at man må søge på en ca størrelse  når man søger embalage størrelsen :-)

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Toftlund
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:20

Nu er jeg fuldkommen uden erfaring i emballage ;-)

Jeg aner ikke, hvad forskellen er på længde og bredde, så for mig burde søgeresultatet blive præcist det samme, hvis jeg bytter om på de to. Det er muligt, at fagfolk og andre emballagetrænede har nemmere ved det. Forøvrigt gør Post Danmark det samme, når man skal finde ud af hvilken brevtype noget er. Almindelige mennesker (som jeg) aner ikke hvad forskellen på længde og bredde er.

Måske det var en ide at tillade en form for intervaller i størrelsen? Enten at man kunne skrive f.eks.

• 20-
  • -30
  • 20-30

i feltet - eller evt. to felter til hver retning - det vil dog nok se rodet ud.

Jeg ved ikke, om man kunne finde andre måder at indskrænke mængden af produkter. Der er godt nok mange kasser ;-)

Fra København N
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:28

Ja billeder og størrelser med jeres udsving er en problemstilling. Jeg har ofte set en tændstiksæske som 'lineal' i billedet, og det har faktisk virket ganske godt til referenceramme i billedet.

Jeg har slev lavet en masse shops, og billederne er altid en hæmsko at lave, men er i sidste ende salgsfremmende.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 12:31

Jeg synes først og fremmest, at det er en rigtig god idé :-)

Har handlet papkasser nogle forskellige steder på Nettet, hvor jeg virkelig er blevet irriteret over de mange størrelser og dets uoverskuelighed - så er det super dejligt med en sådan søgefunktion. Placeringen af den, er også rigtig god, man får øje på den med det samme. Let overskueligt.

Ingen problemer herfra :-)

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:20

fungere perfekt herfra ,

Med har det været dyrt at udvikle , for det er godt nok godt lavet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)