Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankkonti hvor solen skinder...

Side 4 ud af 14 (135 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er fortsat massevis af steder at placere penge.

Ferieboliger i udlandet ( uden for EU) er sikkert et meget godt eksempel.

Mener det er omkring 20% man mener har "husket" at oplyse skat om dette, samt de ofte tilhørende privatkonti, lejeindtægter mv.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 15:34

Jeg synes du skal kontakte en advokat med speciale i udenlandske selskaber og udenlandske bankkonti. Men det koster nemt et par tusind i timen. Og husk lige at efterhånden har skattefar dobbeltbeskatningsaftaler med de fleste lande i verden, og de sidste skattely er under voldsom bombardement fra lande herunder USA som ønsker at de ophører med ikke at udveksle oplysninger udenlandske personer der har bankkonti i de pågældende lande.

men muligheder er der stadig. F.eks. kan man på Malta oprette et selskab og handle med dette således at overskuddet flyttes dertil og udbytte fra selskaber er skattefrie på Malta, men umoralsk det er det. men har du f.eks. en gammel personlig skattegæld som skattefar ikke vil eftergive, og som det er udsigtsløst at komme ud af, så er der denne mulighed, hvor du driver dit selskab i danmark og er lønmodtager med en begrænset løn. Resten hæver du så som udbytte i dit selskab på Malta.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 16:07

Jeg betaler min skat med glæde - for det betyder at jeg tjener penge! :)

Hvor fedt er det, at skulle kigge sig over skulderen hver eneste gang man skal bruge penge? SKAT har altså en masse ressourcer til at stoppe mennesker som tænker i de baner.

Vil du tage til udlandet og hæve kontanter hver gang du skal have noget at bruge? Dyrt & du må kun have et minimalt beløb med af gangen.

Vil du benytte et kreditkort? Det kan SKAT se transaktionerne på.

Bankoverførsel? ja, det kan også spores ;)

Du tjener en masse penge, og burde derfor betale med glæde - hvis du tabte penge fik du jo også fradrag for dette.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 16:12

Den sidste del er jeg meget interesseret i. men under hvilke virksomhedsformer kan det lade sig gøre. kan det lade sig gøre med smba og hvordan foregår smba?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 19:54

Jeg tror måske vejen frem er at oprette et dansk smba og evt et holding udenlands

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
  • Youstar:

Det rigtig at skatten skal betales, og når man har med skattevæsnet at gøre plejer de nok at skulle få de penge de mener tilhører dem...

nej det er ærgeligt at der ikke findes sådan en liste, men det må jo være i erkendelse af at mange nok ville vælge en del ting fra hvis de fik muligheden, med stor relevans i f.eks. medielicensen.

Jeg betaler min A-skat her i landet, og det mener jeg er nok til at gøre min del. hvad jeg tjener udenlands mener jeg ikke kommer dem ved, men derimod det land det tjenes i.

Jeg har nu læst tråden her, og kan kun konstatere, at trådstarter beklageligvis ikke ønsker at deltage 100% i de danske love og regler, hvor bl.a. henviser til forskellige områder, som han ikke mener skal have del i skattekronenerne. Herudover er han tillige af det opfattelse, at indkomst i udlandet ikke skal beskattes i DK.

Med andre ord kan jeg så konkludere, at demokratiet er en god ting, så længe demokratiet fungerer for ham. Vedrørende områder som man ikke ønsker at støtte, er det trods alt en politisk beslutning, som kun kan ændres ved i givet fald at få valgt personer ind i folketinget, som deler ens synspunkter herom.

Indkomst i udlandet som bosiddende i DK skal beskattes i DK jvf. golbalindkomstprincippet, hvorfor der i lande med godkendte skatteaftaler gives et nedslag i den danske skat svarende til den skat, man har betalt i udlandet. Vælger man at placere sine midler i lande, som der ikke aftale med og endda "gemmer" disse for SKAT, så falder "hammeren" meget tungt, når det bliver opdaget.

Jeg kan udmærket forstå trådstarters opfattelse og idé omkring disse forhold, men bringer man spørgsmålet op i et forum, vil man uværgeligt invitere til øretæver.

Sidst men ikke mindst er je enig med de fleste herinde, at det er usmagelig tankegang at forsøge et decideret snyd, kun fordi man ikke lide farven på Christansborg eller lignende.

Konklusion: Alene af den grund at trådstarter har bragt dette emne op, vil SKAT og andre være opmærksomme på dette (Prøv at google emnet om en 1-2 dage). Vedrørende skattesnyd se link http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1781402&vId=0 . Det er virkelig ikke umagen værd Surprise Betal din skat efter de danske regler, du må trods alt have råd til det, når du går i de tanker om at unddrage skat på den beskrevne måde. Crying

Med venlig hilsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:09

Det var dog en af de mest usmagelige debatter her på Amino længe!

Mange andre debatter har, med rette, regler om at man ikke må diskutere direkte kriminelle aktiviteter. Og det er det her! Jeg synes bestemt ikke at Amino skal til at udvikle sig til en kriminel bande - det vil smitte negativt af på os alle.

En tråd som denne burde slettes.
Eller skal vi fortsætte ud af samme spor ...?

Vi kunne i samme ånd have tråde om "hvordan man snyder sin partner", "hvordan man stjæler biler", eller "hvordan man kan cracke den software man gerne vil have", eller "hvordan man slipper afsted med voldtægt" ...

Er det virkelig det Amino vi gerne vil have? FAND'ME nej!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 12:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Man kunne også bare overveje at sætte skatten ned, så ville vi være foruden alle disse problemer :)

// Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:37

Mikkel deMib Svendsen:

Mange andre debatter har, med rette, regler om at man ikke må diskutere direkte kriminelle aktiviteter. Og det er det her! Jeg synes bestemt ikke at Amino skal til at udvikle sig til en kriminel bande - det vil smitte negativt af på os alle.

Vi kunne i samme ånd have tråde om "hvordan man snyder sin partner", "hvordan man stjæler biler", eller "hvordan man kan cracke den software man gerne vil have", eller "hvordan man slipper afsted med voldtægt" ...

Hej Mikkel

Fuldstændig enig Yes

Det kunne være Moderator eller lignende havde slået bremsen i her.Hmm

Hilsen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 16:01

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg er lidt uenig - jeg synes det er rigtig fint at han drøfter skumle ideer i det åbne i stedet for på en skummel bar i en hashtåge hvor han får opbakning og dermed motivation til at fortsætte.

Vi har her en chance for at overbevise ham om at højne sin moral - for sin egen skyld eller for vores alle sammens skyld.

Så længe folk ikke hjælper ham kan jeg ikke se noget problematisk - hvis folk siger nej tak synes jeg det er godt for aminos omdømme.

Og folk der hjælper med ugerninger kan vi give dårlig karma.

Så kære trådstarter:

Jeg håber du vil tage min kritik til efterretning. Jeg synes ikke du skal snyde skattevæsnet og fællesskabet, selvom du måske føler dig snydt selv. Føler du dig snydt, føler du ikke du får nok for dine skattepenge, så udnyt dine demokratiske rettigheder og ytr dig. Det gør vi andre når vi ser der bliver svinet med skattekronerne. Og med tiden vil det nytte noget - på længere sigt.

Skulle din forretning gå dårligt og skulle du gå i hundene vil vi gerne hjælpe dig, - så kan du gå ned på dit lokale bistandskontor til du kommer på fode igen - og jeg betaler med glæde. Jeg håber du vil gøre det samme for mig.

Er du ikke overbevist, så håber jeg du finder det du leder efter.

Jeg synes ikke han er langt fra en meget almindelige mentalitet, - også meget almindelig på amino.

Jeg taler om en mild form for slyngel-mentalitet hvor man helst ikke forbryder sig direkte imod sine medmennesker, men kun indirekte imod systemet - skrupelløst, ren cost/benifit og risikovurderinger. En mentalitet man som regel får bred opbakning på her i Danmark.

Med andre ord: skattesnyd er altså ok i dette samfund så fald lige ned folkens. Lad os gå efter bolden.

Side 4 ud af 14 (135 indlæg)