Jeg går og brygger på noget. Vi er ved at lave det nye uniquelady.dk så det både bliver dansk og internationalt. Men så stødte jeg på tanken idag - hvad gør i der er internationale ang. fragt og betalingskort?
Køber i PBS - eller hvordan er erfaringerne med paypal til en opstart? Det er just blot en tanke - der er ingen beslutning taget på området endnu overhovedet.
Hvad med fragt? - Postdanmark er just voldsomt dyre, hvem bruger i til forsendelser for at konkurrere?
mht. til fragt er der jo ihvertfal: dpd, ups, og mange flere. prøv at google international fragt.
Mht. til betaling er paypal ok, men f.eks i tyskland er der et betalingskort på lige med dankortet herhjemme som næsten alle bruger (kan ikke huske hvad det hedder, men det er vist nævnt i thorborgs e-pusher), og der vil helt sikkert være ligende i flere andre lande.
Hvad med fragt? - Postdanmark er just voldsomt dyre, hvem bruger i til forsendelser for at konkurrere?
Sidder med samme udfordring, men der er nogen her på Amino der kan arrangere forsendelse via Tysklan, som er ekstremt billigt i forhold til PD:
Prøv at kontakt Paypal som de fleste i udlandet har konto hos og få forudgodkendt din hjemmeside.
MEN vær påpasselig, da der kan være en del svindel med så dyre produkter som du har, men tag en snak med Paypal om det. Måske det skal ske ved bankoverførsel når det er over et vist beløb, og for nogle af dine artiklers vedkommende er det jo ikke ligefrem impulskøb, går jeg ud fra.
Jeg går og brygger på noget. Vi er ved at lave det nye uniquelady.dk så det både bliver dansk og internationalt. Men så stødte jeg på tanken idag - hvad gør i der er internationale ang. fragt og betalingskort?
Køber i PBS - eller hvordan er erfaringerne med paypal til en opstart? Det er just blot en tanke - der er ingen beslutning taget på området endnu overhovedet.
Hej
Jeg vil anbefale en PBS-løsning, idet du herved kan modtage de fleste kreditkort på en sikker måde. denne løsning kan også kombineres med PayPal.
M.h.t. fragt er det et spørgsmål om at få udformet en aftale med en af de store, som kan skrues sammen med mængden og rabatter, således det bliver billigere ved flere forsendelser i en given periode. Du skal have fat i et af internationale, som allerede er nævnt i tråden.
Har valgt at benytte paypal´s betalingskort det er nemt og simpelt også ved hvad man udgifterne er.. Udover det så er det jo en god og billig måde at starte med til man eksempelvis betaler mere i gebyr til Paypal end det ville koste med en betalingsgateway og adgang til PBS, alt efter hvordan ens omsætning er kan det de første måneder jo hurtig være en billigere løsning og bliver det dyrer kan man jo skifte over til PBS senere.
Ja det er jo lidt svært at svare præcist på hvis du ikke skriver bestemte lande/regioner. Er internationalt hele verden? Oftes vil den billigste og bedste løsning for dig, mht. fragt og betalingsløsninger være en kombination af globale/verdensomspændende leverandører og lokale leverandører. De lokale leverandører vil selvfølgelig kræve en del tid at få etableret et samarbejde med så derfor vil en opstart med de billigste globale leverandører nok være bedst for dig.
Mht. betalinger og leverandører hertil (som er det jeg arbejder med), er det afhængigt af hvor mange af de "indenlandske" betalingsformer du ønsker at modtage i de enkelte lande/regioner - her vil du udelukkende kunne bruge en lokal leverandør. Du kan dog derudover så også sagtens have en global leverandør, som f.eks. Paypal eller andre, som igen vil være nemmere at starte ud med og komme hurtigt i gang.
Nu er det ikke for at være lyseslukker, men jeg har svært ved at se hvordan en webshop som din skal kunne overleve i udlandet, medmindre du har virkelig unikke produkter og eksklusivaftaler. Kan du sælge produkterne billigere og levere dem hurtigere, end dine globale konkurrenter?
der er skam ingen der er lyseslukkere - jeg har nok bare ikke forklaret mig helt.
Ja, jeg har en del produkter som i europa indenfor emnet ikke forhandles ret mange steder - hvis ikke at sige at jeg er eneforhandler. Jeg har en del kunder fra sverige og norge - og kunder som gerne vil handle men som kommer fra andre steder i europa. Derfor arbejder jeg fremad med en engelsk sproget, svensksproget og dansk sproget shop del - tysk kommer nok på hen af vejen lige som svensk også vil tage en del tid.
Det handler vel lige så meget om at åbne sin forretning for mere end kun lille danmark. I 2010 er vi jo på et globalt marked hvor rigtig mange e-handler.
Reelt set ved jeg ikke hvor stort omfanget af internationale handler vil blive, men jeg vil helt sikkert også give folk udenfor danmark mulighed for at handle hos mig.