Hej Amino venner
Jeg sidder og ”skal” oprette mit første amino indlæg og hvorfor ikke starte i den tunge ende? Hvad skal jeg vælge? Enkeltmands, ApS, SMBA, A/S osv. ? Jeg har selv udelukket ApS og A/S da jeg hverken har eller ønsker at “ofre” 50k kr eller mere……Så er der Enkeltmands og SMBA tilbage. Jeg har prøvet, at gnave mig igennem de mange indlæg om emnet via søgefunktionen og er selvfølgelig blevet en smule klogere, men meningerne er mange……Min egen konklusion er, at det er en individuel vurdering for hver enkelt firma og situation!
Jeg er i lære som motorcykelmekaniker og ønsker, at starte mit eget firma imens jeg er lærling så jeg er ”fit for fight and ready” når jeg er færdig og ikke skal til at sætte mig ind i en masse mystiske ting når jeg egentlig bare vil i gang med at arbejde selvstændigt – derudover vil/skal jeg indkøbe ting og sager til min uddannelse hos engros firmaer da jeg ikke føler at man lærer nok på skolen, i praktik eller lærepladser. Hvorfor gør man ikke det? Tjaa, alle holder på hemmelighederne og derfor må jeg lave selvstudie ved siden af.
Planen er (lyder skummelt ik´?), at oprette et mindre værksted hjemme som skal være mit selvstudiested og her må jeg max have en b-indtægt på 20.000 kr - er undersøgt og godkendt.
Jeg skal indkøbe en ”masse” værktøj og redskaber her i starten og det havde jeg tænkt mig at firmaet skulle stå for – dette vil dog generere et drønene underskud da der ikke er nogen indtægt på at studerer og måske lave lidt serviceeftersyn i ny og næ……men kan/må man det? Efterhånden skulle vippen dog gerne tippe til plus siden og en mindre indtægt kunne måske udbetales til mig medmindre jeg køber værktøj og dibbedutter for pengene?
Jeg hælder selv mest til et Holding med et SMBA nedenunder, men der skal man jo to til stiftelsen - eller hvad?
Hvad skal jeg være opmærksom på i min specielle situation, og hvordan slipper jeg for administrativt arbejde i rå mængder, når jeg nu bare vil bruge tiden på at lære og arbejde med mekanikken?
Med venlig hilsen Camilla |
Hej Camilla....
Hvis du ikke forventer indtjening på mere end 50.000 kroner om året, vil skat ikke have noget med dig at gøre, da du vil være for besværlig at have med at gøre.... Dvs. at hvis du er under de 50 K vil du ikke få et CVR nummer... men men men alt hvad du oplyser til skat med overskud og underskud vil derfor blive registreret som værende personligt.... er du i tvivl så find en god revisor eller kontakt dit lokale Skat..... Men til syvende og sidst vil jeg mene at et " I/S" vil være det bedste for dig...
Held og lykke
Hallandson