Hmmm...forstår jeg ikke! Skat kan ikke forbyde at man bliver frivilligt momsregistreret! /peter |
MissMcKilla:Så forstå jeg bedre, og der vil problemet nok være det samme her i KBH.....Hvis man ikke påtænker, at tjene mere en 50k kr om året i firmaet så ser SKAT nok helst at man ikke har et CVR nummer og køret det privat. Jeg påtænker dog, at firmaet skal være min hovedindtægt når jeg engang er færdig og det er kun her i "læretiden" og opstarten der vil være røde eller meget små tal på bundlinien.
Hallandson:Hej Peter
Det er personligt, at jeg har oplevet i samarbejde med min revisor at blive svinet til for at ville registre et firma som forventet ville have mindre end 50 K i omsætning om året, det første år ...(den var lang--- pyyyhaaa) !!
Efterfølgende er firmaet kørt som tidligere skrevet !!!
Jeg bor dog i Guldborgsund kommune og det kan måske have noget med det at gøre....
Vi er jo lidt specielle hernede
Hallandson
Hej alle
Jeg kan simpelthen ikke forstå, at SKAT skulle nægte en registrering alene på grund af en omsætning under kr. 50.000 på 12 mdr.. Iøvrigt er der ingen steder i anmeldelsesblanketten, hvor man skal anføre sin forventede omsætning.
Alle kan lade sig momsregistrere, dog kan SKAT i særlige tilfælde kræve sikkerhedsstillelser eller lignende, men registrering kan de aldrig nægte (kun i tilfælde, hvor du af domstolene er frataget retten til at drive selvstændig virksomhed).
Så det er i realiteten bare at få registreret og komme i gang med virksomheden God arbejdslyst.
Med venlig hilsen