Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Haiti reklame Balloner til kun 1999,95 kr.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Man kan sådan set mene hvad man vil, om virksomheder der får lidt ekstra ordrer i kassen og på den vis "nyder godt" af en sådan katastrofe, men det eneste der egentlig er værd at tænke over når det kommer til stykket, er hvordan man selv ville have det i de nødstedtes sted.

Forestil dig at du med ét har mistet alt. Dine ejendele, dit hjem, din familie. Du sidder med dit nyfødte spædbarn på armen og din gamle syge mor ved din side og har hverken tag over hovedet, mad, tøj eller adgang til lægehjælp.

Hvis der blev doneret X antal kroner, som lige nøjagtig var det der skulle til, for at du kunne få genopbygget dit hjem, få din mor tilset af en læge, et tæppe at svøbe dit barn ind i og lidt at spise, ville du så ikke være bedøvende ligeglad med hvor de penge kom fra?

Vi skal alle overleve, nogle mere desperat end andre - sådan er det altid, og det gælder selvfølgelig også Thomas. Hvis han har regnet sig frem til at han kan undvære 150 kr. fra hver ordre, så er det det han kan undvære og det er da til hver en tid bedre end ingenting.

Vi burde alle opmuntre hinanden til at være mere hjælpsomme overfor hverandre og det er mig en gåde, hvordan man kan se sig sur på nogen der rent faktisk ønsker at bidrage lidt til andre end sig selv. Hjælp er hjælp, uanset hvilken form den kommer i. Og hvis det betyder at den ikke blot hjælper de der virkelig behøver det, men også hjælper Thomas med et par ekstra ordrer og kunden med et godt tilbud, så er det da kun dejligt?

Det eneste jeg kan være lidt bitter over i situationer som denne, er at der skal jordskælv, tsunami'er eller "Katrina'er" til for at få majoriteten af folk op af stolene. Hvis man vitterligt brænder så meget for at gøre en forskel, så findes der masser af katastroferamte rundt om i verden på dagsbasis. Måske er det mediedækningen der gør forskellen. "If I can't see it, it ain't there...".

~ Amaris

Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 09:20

Enlig en der forstår noget :) tak for hjælpen .. bare fordi jeg ikke kan give det hele men en smugle så hjælper det vel også - og skulle man alligevel ud og have reklame balloner så kan jeg ikke se hvad problemet er i at jeg giver lidt væk , jeg kunne også havde sagt det kosteder 2999,95 for tilbudet og givet 1200 kr hver gang men jeg ønsker jo bare billig ting og gør en god ting på samme tid .. :)

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 10:34

Det er klart en enkelt familie på Haiti kan få meget ud af 150 kr. For mig handler det her om, at støtten er ude af proportioner i forhold til den pris, man betaler for produktet.

Forholdsmæssigt svarer det til, at jeg donerer 2000 kr. hver gang jeg sælger en bil til 400.000, hvoraf avancen er 35.000 kr. Det er klart jeg skal overleve, men kunne jeg ikke overleve, selvom jeg donerede mere end 2000 kr., når jeg faktisk havde 35.000 at give af? Uanset hvad ballonvirksomheden omsætter for, mon ikke du kunne overleve hvis du f.eks. donerede en 1/4 eller 1/3 istedet. Det havde været er reelt og respektabelt offer i mine øjne.

Når støtten er for lille i forhold til beløbet sker der det, at jeg opfatter støtten som et plat reklamefremstød. Det giver mig indtryk af, at virksomheden kun ligeeeeee giver lidt, for selv at få en masse penge igen. Det er ikke hvad jeg betegner som altruisme, men snarere hvad jeg kategoriserer som ekstrem egoisme, fordi donationen skaber mere værdi for virksomheden end for de mennesker, donationen skal hjælpe.

Det var min $0.03.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej TrylleThomas (og jer andre Smile),

Jeg synes personligt, at det er glimrende, at du donerer 150,- kr for hver handel til nødhjælp.

Ingen af dem, som har kritiseret dig for din velgørenhed, har sandsynligvis det mindste kendskab til hvor stor en procentdel de 150,- kr er af din normale avance.

Et tænkt eksempel:

Har du normalt en avance på kr. 300,- pr ballon-pakke til kr. 1.999,95 ,og du donerer kr. 150 er det jo altså halvdelen af din avance.

Ethvert bidrag til nødhjælp - stor eller småt - er i min verden et PLUS.

Så thumbs up herfra Yes .

De bedste hilsner
John Nielsen

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 10:54

Nu vil jeg ikke sidde her og sige hvad jeg giver for mine ting, men havde jeg kunne give 500 kr så havde jeg da gjordt det .. der nok en brugt at hvad beløbet er som det er !

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 11:33

Som flere andre her i tråden, så synes jeg at det er fint at Thomas donerer en del af pengene til Haiti. Det er jo ikke alle der bare kan smide det hele afsted og lidt har også ret i sådan en situation. At kalde det usmageligt og spørge om han sover godt om natten, er imo mere usmageligt.

ALT hvad der kan sendes afsted til de nødstedte er godt og længere er den ikke. Thomas har tydeligt skrevet betingelserne og så kan folk selv vælge. Som der tidligere er skrevet...står man og skal købe balloner, så kan man jo vælge Thomas i stedet for een, der ikke giver til Haiti.

Flot Thomas, at du vil donere en del af dine indtægter til Haiti. Hvis alle gjorde som dig, så ville der komme mere hjælp til Haiti Yes

5 stjerner herfra...

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 11:46

Godt gået, Thomas.

Jeg var engang EU-Monitor i et krigsførende land, og jeg kan garantere at de nødlidende ikke har råd til fine fornemmelser omkring de midler de opnår, gennem bl.a. Thomas' rundhåndede bidrag.

Alle ovenstående med moralske skrupler, burde overveje hvad I selv gør / burde / kan gøre, istedet for at give bidragyderne dårlig smag i munden. Bare se at komme til kassen, venner! Hvis alle vestlige virksomheder gav 7½% af omsætningen (som Thomas), kunne vi hurtigt hjælpe Haiti på fode igen.

(At Spamfighter tilfældigvis har et elektronisk produkt, som intet koster at reproducere i utallige kopier, gør dem ikke mere til helte end andre, der bidrager med hvad de kan).

Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 11:52

PS. Godt initiativ - Jeg går nu ned og aftaler med fruen, at hendes butik giver 10% af uge 3's omsætning til Haiti. Hvis nogen skulle have brug for IPR-rådgivning, giver jeg også 10% af ugens omsætning videre ubeskåret til Haiti.

(Følg virkningerne af Thomas' initiativ i praksis på www.villavanilla.dk ) - Vi støtter Haiti, Hvad gør du?!

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 11:54

Også min støtte til dig Thomas, synes det er fedt du gider donere nogle penge til ofrene i Haiti.

Lidt er bedre end ingenting.

Langt de fleste virksomheder sælger deres varer uden at give så meget som en øre til Haiti. Og så skælder i Thomas ud?
Kom ind i kampen...

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:13
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej Thomas

Held og lykke med salget, og håber der kommer nogle kr. ud af det både til dig, og ofrene.

Ikke tag det så tungt at der desværre altid er nogle her på Amino,som ved bedre end alle os andre, og føler de skal være overdommere.

Fin dag til dig.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)