Man kan sådan set mene hvad man vil, om virksomheder der får lidt ekstra ordrer i kassen og på den vis "nyder godt" af en sådan katastrofe, men det eneste der egentlig er værd at tænke over når det kommer til stykket, er hvordan man selv ville have det i de nødstedtes sted. Forestil dig at du med ét har mistet alt. Dine ejendele, dit hjem, din familie. Du sidder med dit nyfødte spædbarn på armen og din gamle syge mor ved din side og har hverken tag over hovedet, mad, tøj eller adgang til lægehjælp. Hvis der blev doneret X antal kroner, som lige nøjagtig var det der skulle til, for at du kunne få genopbygget dit hjem, få din mor tilset af en læge, et tæppe at svøbe dit barn ind i og lidt at spise, ville du så ikke være bedøvende ligeglad med hvor de penge kom fra? Vi skal alle overleve, nogle mere desperat end andre - sådan er det altid, og det gælder selvfølgelig også Thomas. Hvis han har regnet sig frem til at han kan undvære 150 kr. fra hver ordre, så er det det han kan undvære og det er da til hver en tid bedre end ingenting. Vi burde alle opmuntre hinanden til at være mere hjælpsomme overfor hverandre og det er mig en gåde, hvordan man kan se sig sur på nogen der rent faktisk ønsker at bidrage lidt til andre end sig selv. Hjælp er hjælp, uanset hvilken form den kommer i. Og hvis det betyder at den ikke blot hjælper de der virkelig behøver det, men også hjælper Thomas med et par ekstra ordrer og kunden med et godt tilbud, så er det da kun dejligt? Det eneste jeg kan være lidt bitter over i situationer som denne, er at der skal jordskælv, tsunami'er eller "Katrina'er" til for at få majoriteten af folk op af stolene. Hvis man vitterligt brænder så meget for at gøre en forskel, så findes der masser af katastroferamte rundt om i verden på dagsbasis. Måske er det mediedækningen der gør forskellen. "If I can't see it, it ain't there...". ~ Amaris |
Enlig en der forstår noget :) tak for hjælpen .. bare fordi jeg ikke kan give det hele men en smugle så hjælper det vel også - og skulle man alligevel ud og have reklame balloner så kan jeg ikke se hvad problemet er i at jeg giver lidt væk , jeg kunne også havde sagt det kosteder 2999,95 for tilbudet og givet 1200 kr hver gang men jeg ønsker jo bare billig ting og gør en god ting på samme tid .. :)