Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Martin T og Amino - kommentar til ny funktion for plusser

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ON/OFF ON/OFF købsknappen på Amino Plus medlemsskab og kan simpelthen ikke finde ud af om jeg skal eller skal ikke.

Jeg er bekendt med nogle af fordelene, og jeg har intet imod at støtte Amino og det store arbejde der udføres og den hjælp platformen giver.

MEN det der nager mig er, at jeg ikke som på EuroInvestor, kan blokere for indlæg fra brugere som jeg ikke "gider" se på indlæg fra.

Og når man skriver en tråd, så sker det ofte den bliver afsporet, og man ender op med en del "fnidder" hvis man som trådholder kunne blokere for indlæg fra brugere man ikke ønsker deltager i ens debat, så ville det være meget attraktivt.

Det skal ikke tolkes derhen, at man blot skal have indlæg fra folk som giver en ret, men derhen, at man simpelthen kan spærre for synligheden af indlæg i en tråd hvor indlæg afsporer trådens mening.

Håber på den funktion en dag.

Køb ren argan olie her

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:17

Jeg vil ikke ind i en debat om du skal købe, jeg tror du kender min holdning ;-)

Men mht. spærre for indlæg. Ser det ikke åndssvagt ud at der pludselig er svar på indlæg man har blokeret for?

Dbh Martin 

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:29

Martin Thorborg:

Jeg vil ikke ind i en debat om du skal købe, jeg tror du kender min holdning ;-)

Men mht. spærre for indlæg. Ser det ikke åndssvagt ud at der pludselig er svar på indlæg man har blokeret for?

Dbh Martin 

Jeg ender nok også som plus medlem, af den grund at jeg får brugbare informationer, som man ellers kan bruge år og dag på at få egenhændigt.

Men jeg mener ikke det er noget problem at man som PLUSSER selv afgør hvem der kan skrive i ens indlæg, og det kan måske medføre en bedre stil i forhold til at kapre tråde eller komme med ligegyldige indspark der afsporer tråden. For så må dem der er blokeret for indlæg sende en PB om hvorfor de er blokeret for at skrive og man kan løse den bagom, istedet for gennem fnidder der afsporer en tråd.

Eksemplet kan ses i en af de tråde jeg har oprettet :

http://www.amino.dk/forums/p/78210/496717.aspx#496717

Der ender det i mailspam fnidder og linkkatatlogers overlevelsesevne, Så istedet for fokus på emnet, som jeg tager meget seriøst på de svar jeg har fået og kan bruge til noget i min videre forståelse, så ender det i minus karma fordi jeg tilkendegiver jeg ikke vil se tråden afsporet.

Hvis jeg var karma freak, så havde jeg nok købet og set hvem "den skyldige er" men tror jeg ikke jeg er i tvivl om, og med den glimrende mulighed for tilbageblik I har indført fra plusser, så ser jeg det jo nok en dag.

Så derfor, hvorfor skulle jeg kommunikere med en der giver minus karma eller som jeg er direkte uenig med? I virkelighedens verden kan jeg bare gå og tænke på vej væk, hold kæft en idiot, men her der skal jeg tvinges til at se på indlæggene...If U catch my point.

Mvh/Jan

Køb ren argan olie her

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 05:13

Ahhh ok, ideen er at du vil forhindre folk i at deltage i dine tråde.
Jeg troede du menter at du blot ikke kunne se hvad de skriver.

Tonen på Amino er langt bedre end på Euroinvestor, så jeg tvivler på at der vil være reel efterspørgsel efter det. Bevares nogle stykker skal der nok være, men det er sikkert et stort job at lave det.

Men jeg tænker over det og ser om andre er interesserede.

Tak for det.

Dbh martin 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så ville jeg være væk fra Amino Big Smile Så det synes jeg er en dårlig ide.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:10

Lagersalg123 - JEN:
Men jeg mener ikke det er noget problem at man som PLUSSER selv afgør hvem der kan skrive i ens indlæg

Det er et offentlgt forum! om de vil lave en Amino Privat , ja det tror jeg faktisk ikke ville gå!

Lagersalg123 - JEN:
Der ender det i mailspam fnidder og linkkatatlogers overlevelsesevne, Så istedet for fokus på emnet, som jeg tager meget seriøst på de svar jeg har fået og kan bruge til noget i min videre forståelse, så ender det i minus karma fordi jeg tilkendegiver jeg ikke vil se tråden afsporet.

Fordi du opretter en tråd er dette jo ikke lige med at kun lige dine behov diskuteres, jeg ser du skriver i den tråd noget ala en som linker til en lige gyldig tråd jeg syntes alt input er værd at kikke på, mener så hvis man ikke kan bruge den input der kommer kan man jo bare igonerer det, ellers er det  vel i bund og grund spild af energi!

Lagersalg123 - JEN:
Så derfor, hvorfor skulle jeg kommunikere med en der giver minus karma eller som jeg er direkte uenig med?

Man kunne jo tænke i blev enige, med din strategi bliver i det så ikke.

/allan

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 11:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lagersalg123 - JEN:
Jeg er ON/OFF ON/OFF købsknappen på Amino Plus medlemsskab og kan simpelthen ikke finde ud af om jeg skal eller skal ikke.

Hvis det er det der sætter prikken over i´et, så får du meget lidt ud af Amino i forvejen :/.

Nogen gange er det selvfølgelig træls at debatter ender med at omhandle noget andet end trådstarter oprindeligt mente, men for det meste syntes jeg da at det er en naturlig udvikling af en debat. Spar mig bare for eksempler på det modsatte, dem er der selvfølgelig også en del af. Jeg kommer selv til det, for mit vedkommende skyldes det selvfølgelig at jeg lader mig blive revet med, eller render rundt med skyklapper på. Ofte er det jo en langsom proces når debatterne bliver "afsporede", det kommer i små hak, men slutteligt, way off.

Kan hele problemet ikke løses lidt mere stilfærdigt, ved blot at trådstarter gør opmærksom på at debatten nu afviger lidt for meget fra det oprindelige. Det er der nogen som er gode til, ofte så dør debatterne dog umiddelbart bagefter, så man kan jo diskutere om det var fornuftigt.

Jimmy

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er vel i det store hele også et forholdsvis lille problem på Amino, eller?

Man skal nok passe på med hele tiden at finde selv bittesmå mangler. Med den form for service på Amino risikerer man hurtigt at udelukke nogle Aminoer, som -- til ens overraskelse -- måske rent faktisk endte med at bridrage med de bedste / mest interessante indlæg.

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 13:02

Lagersalg123 - JEN:

Hvis det er det der sætter prikken over i´et, så får du meget lidt ud af Amino i forvejen :/.

Det er nu noget at et postulat, der er kun 1 der ved hvad jeg får ud af at deltage her, og det er mig. Vælger jeg at købe et medlemsskab, så er det ikke for en given merværdi jeg ikke har brug for, så er det ene og alene som støtte til folkene bag Amino som anerkendelse af deres arbejde og communitiets værdi for mig som bruger.

Nogen gange er det selvfølgelig træls at debatter ender med at omhandle noget andet end trådstarter oprindeligt mente, men for det meste syntes jeg da at det er en naturlig udvikling af en debat. Spar mig bare for eksempler på det modsatte, dem er der selvfølgelig også en del af. Jeg kommer selv til det, for mit vedkommende skyldes det selvfølgelig at jeg lader mig blive revet med, eller render rundt med skyklapper på. Ofte er det jo en langsom proces når debatterne bliver "afsporede", det kommer i små hak, men slutteligt, way off.

Kan hele problemet ikke løses lidt mere stilfærdigt, ved blot at trådstarter gør opmærksom på at debatten nu afviger lidt for meget fra det oprindelige. Det er der nogen som er gode til, ofte så dør debatterne dog umiddelbart bagefter, så man kan jo diskutere om det var fornuftigt.

Det drejer sig alt sammen om kommunikation. Når en tråd afspores grundet 2 debattører diskutterer off topic, så vil dem der læser de sidste 2-3 indlæg ofte gå uden om den tråd og muligvis aldrig komme med en værdifuld kommentar til trådens topic. Man går heller ikke hen til en gruppe man ved arbejder med en direct marketing kampagne omkring et nyt stykke legetøj, hvor 2 i gruppen højlydt diskutterer åbningstider i Netto.

Men jeg kan ærligt talt ikke se det store problem ved at man som Plusser kan sortere i hvem man ønsker deltager i en debat. For hvis man er seriøs omkring håndteringen af funktionen, så ved dem der ikke kan skrive et indlæg i en bestemt tråd, ofte udemærket godt hvorfor. Og hvis man så som udelukket ønsker at rette op på det, så skriver man da bare en PB og får løst tingene.

Jeg har fuld respekt for at folk synes et forslag af den karakter er dårligt, og resultatet så bliver at det ikke er et forslag der kan bruges på Amino. Det ændrer ikke min positive indstilling til sitet eller mit ønske om denne ændring. Det er bare business as usual efter, da det ikke er noget der har indflydelse på mit daglige virke Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 13:08

DesignYOU:

Lagersalg123 - JEN:
Men jeg mener ikke det er noget problem at man som PLUSSER selv afgør hvem der kan skrive i ens indlæg

Det er et offentlgt forum! om de vil lave en Amino Privat , ja det tror jeg faktisk ikke ville gå!

Nej - jeg ønsker blot en funktion/filter for hvem jeg har lyst til at se indlæg fra.

Lagersalg123 - JEN:

Fordi du opretter en tråd er dette jo ikke lige med at kun lige dine behov diskuteres, jeg ser du skriver i den tråd noget ala en som linker til en lige gyldig tråd jeg syntes alt input er værd at kikke på, mener så hvis man ikke kan bruge den input der kommer kan man jo bare igonerer det, ellers er det  vel i bund og grund spild af energi!

Jeg kan ignorere det, men det er ikke sikkert andre med relevant input kan, da de seneste indlæg så er præget af en diskussion off topic.

Lagersalg123 - JEN:
Så derfor, hvorfor skulle jeg kommunikere med en der giver minus karma eller som jeg er direkte uenig med?

Man kunne jo tænke i blev enige, med din strategi bliver i det så ikke.

Jamen enige? det er jo ikke mig der diskutterer med dem, så der er ikke noget at blive enig om. Jeg behøver kun at være enig om hvorvidt at indlægget har relevans for trådens topic eller ej og om jeg som trådstarter får svar på udfordringer i forhold til de svar jeg har behov for at få.

/allan

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)