Her må jeg erklære mig dybt uenig. Hvis jeg ikke gider høre på dig, så kan jeg gå min vej.
De personer der giver dig slag for at genere dem, er typisk de personer der føler sig "generede" af at du kigger på dem. Eller kigger væk fra dem. Eller har en grøn hat på. Hvad er det for nogle kvarterer du færdes i? Jeg har det med ytringer som med økonomien. Markedet klarer det bedst, med så enkle spilleregler som muligt. Finanslovgivning og injurielovgivning. Svindellovgivning og trusselslovgivning. And that's it. Hvis du går rundt og sviner folk til, så mister du venner. Hvis du driver en dårlig forretning, så mister du omsætning. Det du siger, er for mig, det samme som at sige: Hvis du tjener penge er du selv ude om at blive røvet.
Men *bør* det være sådan?
Der er tonsvis af mennesker i verden, som har holdninger jeg på ingen måde respekterer. Jeg accepterer at de har deres holdninger, og respekterer deres ret til at have disse holdninger, men derfor kan jeg sagtens synes de har nogle åndssvage holdninger. |
Amaris Charvell:Fordi nogle mennesker ikke er modne nok til at tage eller affeje kritik på en værdig, sober og voksen facon.
Ifølge din overbevisning og din tankegang. Det er faktisk holdninger som dem du fremviser der der er farlige. Kald det bare yttringsfrihed, jeg kalder dine holdninger fordømmende og nedværdigende overfor andre mennesker med en anden mening, kulturel baggrund, manglende uddannelsesmæssige muligheder og trosretning.
Dit eksempel har intet med Islam at gøre, det har noget at gøre med opdragelse.
Og dine 2 eksempler viser tydeligt der mangler noget ind imellem, for de fremstiller kun yderlighederne