Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løse ender før start af webshop.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Christiansfeld
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe arbejdet på at få lavet en webshop.

PHP har været helt nyt for mig, men har modded osCommerce, så det nu lever op til det jeg ønsker.

De problemer jeg pt. står over for er:

Jeg har googlet timevis uden held, mangler råd til hvordan man kommer i forbindelse med leverandører.

Findes der et site hvor grossisterne er samlet eller andet?

• Skal man lade sig moms registrere fra starten, eller vente til grænsen er nået?

Jeg forventer ikke at nå grænsen det første år, men jeg ved der ligger et stort marked indenfor det jeg skal sælge. Så det kan ikke udelukkes at det går hurtigt med at få en stor omsætning.

• Hvad gør man for at finde startkapital?

Da jeg selv er på su ser jeg ikke de store muligheder i at grave ca. 50.000,- op af lommen, som ca. skal benyttes til vare lager.

Skal man lave en omfattende forretningsplan og gå i banken, for den forholdsvis lille sum penge?

Eller vil det være bedre at finde en pengestærk samarbejdspartner?

Dbh Peter.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:46

PeterPedersen:
Mangler leverandører på nogle vare

Start evt. med dropshipping. Du kan finde en del herinde samt links til det i nogle tråde.

PeterPedersen:
Skal man lade sig moms registrere fra starten, eller vente til grænsen er nået?

Jeg vil anbefale at gøre det fra starten. Du kan udnytte at du kan trække momsen  til  ting til firmaet fra.

PeterPedersen:
Hvilket system vil være bedst for en ny iværksætter at benytte, med hensyn til regnskab?

Et lille regnskabskursus og excel. Så er du godt kørende.

PeterPedersen:
Hvad gør man for at finde startkapital

Sparer op ;) Det er næsten umuligt at låne penge i bankerne i disse tider.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 15:39
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 00:31

Hej Peter

Jeg er fuldstændig enig  med Niels. Find en dropshipping leverandør. Du slipper for kapital og tid på at sende varene.

Jeg kender et par leverandøre så du er velkommen til at skrives hvis du har brug for hjælp :)

Venlig hilsen

Kristoffer HjerrildSmile

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:45

PeterPedersen:

Mangler leverandører på nogle vare

Nu siger du ik hvilke varer eller varetyper, hvorfor det er ualmindeligt svært, at hjælpe dig...

PeterPedersen:

Findes der et site hvor grossisterne er samlet eller andet?

Ja masser, men det er spild af penge af 2 grunde.
1: Du får de samme standard kontakter, som alle andre der køber adgang
2: Databaserne er noget tvivlsomme, og ofte slet ik updateret. Hvis man har en database med f.eks 20.000 grossister, og en finanskrise rammer, så kan du selv overveje, hvilket arbejde det er at updatere den. Det vælger de så at se stort på, og du køber derfor lidt "katten i sækken"

PeterPedersen:

Skal man lade sig moms registrere fra starten, eller vente til grænsen er nået?

Det kan du nærmest blive tvunget til... Mange grossister sælger kun B2B, og vil du handle i Asien, så er der nærmest ingen vej udenom...

PeterPedersen:

Hvad gør man for at finde startkapital?

Kan se alle foreslår dropshipping, men overvej om det evt er den vej du vil gå... Så lægger du dig typisk 100% op af en anden webshop eller butik, og gør dig 100% afhængig af denne... Men er det en langsigtet løsning for dig at vælge?
Svaret er umuligt at give med mindre vi kender branchen mm

Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 252
Fra  Lashes.dk - Alt indenfor øjenvipper Skrevet kl. 00:55

Hej Kristoffer, jeg vil gerne høre nærmere om de leverandører du kender? Hvad for nogle produkter handler de med.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)