Jeg har længe arbejdet på at få lavet en webshop. PHP har været helt nyt for mig, men har modded osCommerce, så det nu lever op til det jeg ønsker.
De problemer jeg pt. står over for er:
Jeg har googlet timevis uden held, mangler råd til hvordan man kommer i forbindelse med leverandører. Findes der et site hvor grossisterne er samlet eller andet?
Jeg forventer ikke at nå grænsen det første år, men jeg ved der ligger et stort marked indenfor det jeg skal sælge. Så det kan ikke udelukkes at det går hurtigt med at få en stor omsætning.
Da jeg selv er på su ser jeg ikke de store muligheder i at grave ca. 50.000,- op af lommen, som ca. skal benyttes til vare lager. Skal man lave en omfattende forretningsplan og gå i banken, for den forholdsvis lille sum penge? Eller vil det være bedre at finde en pengestærk samarbejdspartner? |
PeterPedersen:Mangler leverandører på nogle vare
Start evt. med dropshipping. Du kan finde en del herinde samt links til det i nogle tråde.
PeterPedersen:Skal man lade sig moms registrere fra starten, eller vente til grænsen er nået?
Jeg vil anbefale at gøre det fra starten. Du kan udnytte at du kan trække momsen til ting til firmaet fra.
PeterPedersen:Hvilket system vil være bedst for en ny iværksætter at benytte, med hensyn til regnskab?
Et lille regnskabskursus og excel. Så er du godt kørende.
PeterPedersen:Hvad gør man for at finde startkapital
Sparer op ;) Det er næsten umuligt at låne penge i bankerne i disse tider.