Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænenavn med æ - ø - å ? - Dårlig ide eller?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 12:36

Drop æ,ø eller å domæne som hovedside... Det holder ikke og du vil nå at fortryde det rigtig mange gange. køb domænet med ae, oe eller aa.

Hvis du vil have et æ, ø, eller å domæne, som du kan promovere i radio og tv, så lav en redirect til det samme domæne bare med ae, oe eller aa og lav din hjemmeside på det domæne.

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 12:41

Alle unicode-tegn til domænenavne, bliver snart åbnet, så der bliver fuld adgang til æ, ø, å. Dertil ikke sagt at der ikke kan forekomme problemer, i gamle browsere.

Men jeg ville brande det som køkkenservice.dk og redirecte det til kokkenservice.dk

Hvis folk ikke kan komme ind på køkkenservice.dk, så googler de det forhåbentlig, og så kommer kokkenservice.dk

Det er efter min mening den bedste løsning

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 12:48

enig..

Jeg ser heller ikke de store problemer med browsere. Min vurdering er udelukkende ud fra søgemaskinerne.

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Skrevet kl. 14:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Nå ja. Rent SEO-mæssigt, vil det klart være bedre at bruge køkkenservice.dk, som main-domain.

Du må derfor gøre op med dig selv:

1. Vil du helst satse på at blive fundet via Google?

2. Eller vil du helst styrke dit brand og få besøgende via deres egen hukommelse.

Hvis du hælder mest til 1'eren skal du vælge køkkenservice.dk

Hvis du hælder mest til 2'eren skal du vælge kokkenservice.dk

/ Morten

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 14:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Morten Kaltoft:

Nå ja. Rent SEO-mæssigt, vil det klart være bedre at bruge køkkenservice.dk, som main-domain.

Du må derfor gøre op med dig selv:

1. Vil du helst satse på at blive fundet via Google?

2. Eller vil du helst styrke dit brand og få besøgende via deres egen hukommelse.

Hvis du hælder mest til 1'eren skal du vælge køkkenservice.dk

Hvis du hælder mest til 2'eren skal du vælge kokkenservice.dk

/ Morten

Du har misforstået et eller andet.. Set kun ud fra SEO skal man IKKE bruge kØkkenservice.dk, men derimod kokkenservice.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:46

Emnet har været oppe at vende mange gange før, men lad mig da bare slå fast endnu en gang, at du handicapper dig selv meget alvorligt i forhold til både søgemaskiner og brugere, hvis du vælger at bruge danske tegn i dit primære (brand) domæne.

Hvis du søger her på Amino kan du finde alle argumenterne - eller du kan læse dem i en af de mange gode SEO bøger :)

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Skrevet kl. 15:01

Ja, det må jeg tydeligvis. Men takker for minus-pointene :-)

/ Morten

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 15:11

Big Smile

Mikkel deMib Svendsen:

Emnet har været oppe at vende mange gange før, men lad mig da bare slå fast endnu en gang, at du handicapper dig selv meget alvorligt i forhold til både søgemaskiner og brugere, hvis du vælger at bruge danske tegn i dit primære (brand) domæne.

Hvis du søger her på Amino kan du finde alle argumenterne - eller du kan læse dem i en af de mange gode SEO bøger :)

Ja sådan en god rigtig tyk SEO bog har jeg købt - men min kone har hugget den og læser løs i den Big Smile

Efter at have søgt efter "Børge" på google.dk kan jeg godt se at www.børge.dk og lignende tilsyneladende ikke rigtig kommer til at spille som domænenavn : http://www.google.com/search?q=b%C3%B8rge&btnG=Search&hl=en&sa=2

Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 16:06

Jan Balslev:

Er der nogen der med success bruger et domæne med "Æ" "Ø" eller "Å" i domænet ?

Eller skal jeg bare glemme det med det samme ?

Hvad nu hvis det for eksempel var køkkenservice.dk som jeg gerne ville brande offline

- kunne jeg så bare redirecte dette domæne til www.kokkenservice.dk måske ?

Måske ligefrem omvendt ? Linke til www.kokkenservice.dk og så redirecte dette domæne til www.køkkenservice.dk ?

Hejsa.

Jeg har lavet siden www.simlægekørsel.dk og den giver ingen problemer.    (Ikke hvad jeg ved af ihvertfald! Stick out tongue  )

Så brug du bare æ,ø og å

Mvh. Jesper Jakobsen

www.systemax.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)