Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår overfører PBS betalinger fra de forskellige typer af kreditkort?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man via sit web site tager imod kreditkort som f.eks.:

- Dankort
- Visa/Dankort
- Mastercard
- Visa electron

Hvornår går pengene så reelt ind på ens bankkonto fra PBS for hver af typerne efter en bruger har fået hævet?

Så vidt jeg ved overføres dankort betalinger hurtigst, og det tager lang tid for internationale kort, men hvor lang tid?

Samt hvis en bruger betaler med Visa/Dankort, er det så et internationalt kreditkort, eller går det som almindelig dankort?

Jeg har uden held prøvet at finde ud af ovenstående på www.betaling.dk og www.pbs.dk :-)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 23:41

PBS betaler når det passer dem - de trækker så vidt jeg ved pengene fra kunden med det samme, men laver lige lidt kredittid til sig selv - og der går gerne ca. en måneds tid med de fleste transaktioner har jeg erfaret.

Du får en oversigt over transaktioner fra PBS for en periode som afregnes i éen postering på din bankkonto hvoraf der også trækkes gebyrer.

Nå, men jeg skrev egentlig bare for at høre de rigtige kredittider når vi når så langt at der kommer et godt svar !

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:44

Jacob Mogensen (Hitmedia.dk og Eruditesoft.com):

Samt hvis en bruger betaler med Visa/Dankort, er det så et internationalt kreditkort, eller går det som almindelig dankort?

Dankort... Det fremgår tydeligt på PBS hjemmeside...

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 00:08

Det kommer an på hvilken indløsningsaftale du har. Dankort bliver dog altid leveret på din konto dagen efter hvis de er hævet før kl 17.30, ofte også hvis de er hævet lidt senere.

De internationale kort er lidt mere tricky, her findes 2 typer aftaler, en hvor du får pengene efter 8 dage og en hvor du får dem efter 28 dage. Det koster en højere procentsats at få dem efter de 8 dage (logisk nok).

De 28 bankdage skal du dog tage med et gran salt, PBS samler sammen for en uge af gangen, og når ca. de 28 dage er gået, så går alle betalingerne fra den uge, de er hævet på, samlet ind på din konto. Håber det giver bare lidt mening.

Jimmy

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 00:08

Dankort kommer umiddelbart efter du har gennemført transaktionen.

Min erfaring med Visa Electron mv. er at der går 1½ måned før pengene står på kontoen.

Fra Odense
Tilmeldt 12. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 01:03

Med venlige hilsner
Kim Biesbjerg

Mind-Set.dk - lydbøger til personlig udvikling

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:24

I praksis oplever jeg (med en "28 dages aftale"), at der går mellem 40-47 dage til pengene står på min konto. Dette er baseret på flere hundrede transaktioner, som jeg følger enkeltvis.

Dankort går der typisk mellem 2-7 dage med

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:09

(VISA/)Dankort betalinger er altid på kontoen senest 2 bankdage efter capture.

Internationale kort - alt efter din indløsningsaftale - 7-28 dage senere.

Det kører rimeligt stringent fra PBS side. Til gengæld er deres afregningsnotaer et studie i uoverskuelighed Geeked

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 09:14

Mikkel deMib Svendsen:

I praksis oplever jeg (med en "28 dages aftale"), at der går mellem 40-47 dage til pengene står på min konto.

De kalder det vist også 28 bankdage, når man læser nærmere :)

Jeg fik i går en advisering på transaktioner lavet 19/11/2009, hvilket vist var præcis 28 bankdage, hvad jeg sådan lige kan regne mig frem til. Men pengene er så ikke gået ind endnu.

Det er min første MasterCard betaling i min lille biks, og jeg havde da læst det som 28 dage i første omgang, så man bliver da en smule irriteret Skype-Wondering

Men så kan man lære at læse Skype-Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:02

Tusind tak for tippet.

Rart at vide, at man kan lave en aftale om 7 dages betaling imod 1%, for hvis der er godt gang i forretning, kan der let blive likviditetsproblemer. Så er det noget billigere med 1% fremfor f.eks. en kassekredit på en del flere procenter :-)

Men egen erfaring er også at PBS gør tingene forskellig fra aftale til aftale. Jeg har selv to indløsningsaftaler med dem, og ved den ene kommer adverseringerne før udbetale og ved den anden sammen med udbetalingerne (for internationale kort).

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)