Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår overfører PBS betalinger fra de forskellige typer af kreditkort?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Fairtime:

....... Til gengæld er deres afregningsnotaer et studie i uoverskuelighed Geeked

Det forstår jeg ikke, Fairtime. De afregninger jeg ser, er ganske overskuelige. De kommer udskrevet på papir hver uge. Hvad får du?

Regnskabskonsulent Anne Bjørnsten

www.a-b-consult.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:11

Vi får vores som PDF'er og de er ikke just det fede medie til udveksling af sådanne data.

Der ville jeg meget hellere have en csv eller xls jeg kunne køre direkte ind i systemerne og tjekke op imod.

Men nu logger vi heldigvis alt der kan og må logges når folk betaler, så det har endnu ikke været nødvendigt at tjekke om PBS overførte alle penge da beløbene stemte overens med vores egne, men den dag der skal ledes efter en transaktion bliver det træls at trawle mange siders pdf igennem for at finde den der mangler :-)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:03

Anders Christensen:

Vi får vores som PDF'er og de er ikke just det fede medie til udveksling af sådanne data.

Der ville jeg meget hellere have en csv eller xls jeg kunne køre direkte ind i systemerne og tjekke op imod.

Men nu logger vi heldigvis alt der kan og må logges når folk betaler, så det har endnu ikke været nødvendigt at tjekke om PBS overførte alle penge da beløbene stemte overens med vores egne, men den dag der skal ledes efter en transaktion bliver det træls at trawle mange siders pdf igennem for at finde den der mangler :-)

Hejsa.

Det nemmeste ville være hvis du hensatte de fakturaer/ordrer du hæver på en konto for sig selv i dit regnskab med ordrenr. som tekst eller bilagsnr.

Og når PBS adviseringen så kommer kan den ligeledes splittes op og bogføres på samme konto i kredit (manuel indtastning) - så er det ikke svært hvis man kan få sit kontokort i csv eller excel at lave en formel i et regneark der tjekker saldoen på de enkelte ordrenumre og afstemning af kreditkort gøres da nemt som en leg.

Den manuelle indtastning er rimelig tung hvis man har mange ordrer, men jeg synes godt nok altid det har været en pissegod forretning, for man vil altid på et eller andet tidspunkt (og nogle nærmere hele tiden) opdage at der er noget der ikke helt stemmer - og det må virkelig være tung at skulle sidde med disse pdf-filer for at lave en manuel afstemning senere fordi man ikke gad tastearbejdet !!! :-)

Jeg er dog sikker på at PBS kan tilbyde et fornuftigt dataformat hvis man har en vis størrelse og/eller vil betale for det.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:28

Jørgen Olsen:

Det nemmeste ville være hvis du hensatte de fakturaer/ordrer du hæver på en konto for sig selv i dit regnskab med ordrenr. som tekst eller bilagsnr.

Det køres heldigvis ikke ind som enkelte ordrer i systemet men som en samlet mængde opdelt efter nogle kriterier der er godkendt af revisoren og skat, det vil være alt alt for uoverskueligt med tusindvis af transaktioner om måneden der kører igennem i det system hvis alting skal tastes ind manuelt et sted.

Det kører så også på sin helt egen bankkonto for at gøre det lidt mere overskueligt.

Det kan/skal ikke revideres manuelt, så medmindre vi oplever uoverensstemmelser mellem beløbene fra vores system og det vi har på kontoen fra PBS kan det køres helt automatisk op imod ordrenumre i systemet udfra en csv fra banken.

Jørgen Olsen:

Og når PBS adviseringen så kommer kan den ligeledes splittes op og bogføres på samme konto i kredit (manuel indtastning) - så er det ikke svært hvis man kan få sit kontokort i csv eller excel at lave en formel i et regneark der tjekker saldoen på de enkelte ordrenumre og afstemning af kreditkort gøres da nemt som en leg.

Det vil være en langsommelig leg hvis der er så mange transaktioner om måneden - Det bliver man nok hurtigt træt af at taste manuelt, så hvis der bliver problemer med uoverenstemmelser bliver løsningen at få nogle andre data fra PBS.

Jørgen Olsen:

Den manuelle indtastning er rimelig tung hvis man har mange ordrer, men jeg synes godt nok altid det har været en pissegod forretning, for man vil altid på et eller andet tidspunkt (og nogle nærmere hele tiden) opdage at der er noget der ikke helt stemmer - og det må virkelig være tung at skulle sidde med disse pdf-filer for at lave en manuel afstemning senere fordi man ikke gad tastearbejdet !!! :-)

Jeg gider ikke tastearbejdet når der kommer en PDF på 50 sider, så enten passer tallene og hvis de ikke passer kan der nok scriptes noget der kan trække tingene ud af pdfen, medmindre PBS kan levere data på anden vis.

Jørgen Olsen:

Jeg er dog sikker på at PBS kan tilbyde et fornuftigt dataformat hvis man har en vis størrelse og/eller vil betale for det.

Jeg er desværre ikke helt så optimistisk som du er hvad PBS og deres tekniske formåen angår :-)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 20:55

Anders Christensen:
Jeg er desværre ikke helt så optimistisk som du er hvad PBS og deres tekniske formåen angår :-)

Hehe !!! :-)

PDF-filen er dog en søgbar PDF-fil, - altså indeholdende tekst - det burde rimelig nemt kunne hives ud, også uden programmering !!! :-)

Jeg selv har bare tastet det hele, for jeg har som regel under 200 af den slags transaktioner på månedsbasis - men 50 sider, ja så forstår jeg dig godt - men jeg forstår ikke hvordan det "bare stemmer" ved så store mængder transaktioner - det er jo fantastisk !!!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)