Jeg planlægger at etablere en virksomhed, som kræver en del daglig orientering. For at lette kommunikationen og info om nøgletal og andet, har jeg en ide om at etablere et intranet.
Er der nogen som har et forslag til leverandør, og er der nogen, som kender prisniveauet?
Det kommer helt an på hvad du forventer af intranettet, jeg kender flere virksomheder der har investeret i intranet i mange hundrede tusinde klassen, men skal du bare bruge en "daglig briefing" af dine medarbejdere, jamen så kan du nok få en lille webudvikler biks til at lave det for nogle småpenge ;-)
Jooo, i første omgang er der vel tale om en "husholdningsmodel", og jeg bildte mig måske ind, at der var en form for "billig" skabelon eller grundmodel, man kunne komme til for nogle tusinde.....Måske ca. 10.000
Hvis Jeres behov begrænser sig til lidt simpel deling af praktisk information i form af tekst, billeder, video, og filer (til downloads), så kan de fleste Content Management Systemer sikkert løse opgaven. Har I brug for vidensdeling, rettighedsstyret deling, samarbejds-funktionalitet, dokumenthåndtering og lignende, så kunne Windows SharePoint Services måske være løsningen.
Hvis funktionaliteten i et Content Management System er tilstrækkeligt for Jer, så kunne I overveje vores løsning, Sitemagic CMS. I kan hente det kvit og frit, og jeg sætter det da også gerne op for Jer uden beregning, hvis det skulle have interesse.
Du kan se en kort video med en demonstration af systemet nedenfor (">fuldskærm på Youtube anbefales) - du kan også selv prøve en demo her.
Hvis det ikke skal være med integration til andre systemer, f.eks. Active Directory, kan jeg sagtens lave et specialdesignet intranet til dig, dog uden alt for avanceret rettighedsstyring til omkring eller mindre end 10.000 ;-)
Så bliver det naturligvis en eller anden afart af en standardskabelon til designet, med jeres logo på og evt. med jeres farvevalg, men stadig med de funktioner lige din virksomhed har brug for.
Send mig gerne en mail på kristian@prinkk.net med flere informationer, så vil jeg godt sende et bindende tilbud tilbage - til en skarp pris ;-)
Afhængig af dine behov kan jeg anbefale http://openatrium.com/
Selv om det er i beta mener jeg stadig det kan løfte de fleste opgaver om et intranet, og samtidig er det bygget på Drupal som er et stort OpenSource CMS system, så hvis du senere vil udbygge dit intranet med andre funktioner burde du hurtig kunne finde et modul med de funktioner du evt har brug for.
Hvis du er interesseret i at vide mere er du velkommen til at kontakte mig.
Jeg kan varmt anbefale OfficeZilla, et webbaseret freeware som er bygget til formålet. Jeg benytter selv dette intranet i min virksomhed med stor succes.
jeg kender flere virksomheder der har investeret i intranet i mange hundrede tusinde klassen
Nova Nordisk har angiveligt budgetteret med 50 mio :) ... pt. er jeg involveret i Danfoss' nye sharepoint løsning og det render da også hurtigt op i syv cifre.
Google Apps. kan jo næsten skabe et intranet gratis - fælles kalender, mail og kobel så en wiki på.