Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med Serverhosting.dk og anden anbefaling af dedikerede servere

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer,

Er der nogen som har erfaring med serverhosting.dk? Og mere specifikt deres dedikerede servere? Jeg kigget på en del servere og syntes umiddelbart, at de virker interessante. Hvad siger folk umiddelbart til følgende: http://www.serverhosting.dk/hosting-linux.php?ServerID=3 ?

Jeg er lidt på udkig efter en dedikeret server, der kan klare en del pres i forhold til forespørgsler.
Alt trafik er dansk, så vil gerne ha' noget i DK/TYSKLAND.

Serveren vil hovedsagligt blive brugt til at hoste jpgs, .swf filer som skal bliver linket eksternt ind i flash bannere. Disse bannere kan sagtens ende med at have over en million eksponeringer om ugen,  hvilket betyder, at der vil være en del forespørgsler / download af filerne.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:11

Hejsa

Serverhosting.dk og Webglobe.dk er den samme virksomhed, som udgangspunkt kan jeg se følgende:

• De tilbyder "fri trafik".
  • De spilder dine penge på et "Co2 neutralt" banner.
  • De har mig bekendt kun én tekniker, og dermed en halvdårlig vagtordning
  • Serverne står i Tyskland

Kan du leve med ovenstående så er deres éne tekniker super-dygtig og ganske flink, og af tysk hosting at være er det nok et af de bedste der findes. Prisen er lidt pebret af en discount-udbyder at være men det er ikke så slemt :)

Hvis du gerne vil have hosting udlandet er der også Hetzner.net de lider af samme problem som ovenstående, nemlig at de i stor stil udbyder fri-trafik og derfor ikke rigtig kan lave nogle trafikberegninger der kan bruges til noget, og dermed kan de reelt ikke give dig samme båndbrede som en udbyder med et traditionelt opbygget netværk.

Mht. udbydere i Danmark vil jeg ikke udtale mig om konkurrenterne, jeg er selv af den opfattelse at vi leverer det bedste produkt til prisen i Danmark, men det er konkurrenterne sikkert ikke enige i ;)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 13:28

Det Mikkel Siger er fuldstændig korekt, "fri trafik" skal tages med et gran salt. Alle har nogle klausuler som gør at de kan dreje hanen til når de syntes du koster dem for mange penge. Smile

Jeg ville nok vælge en udbyder der fastsætter en grænse så har du noget sort på hvidt og kan forholde dig til det.

Og lige som Mikkel syntes vi selvfølgelig også at vi er de bedste Wink

Tilmeldt 27. Jul 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:00

Hvis det bare er til indholdshosting er det klart billigere at have en server i tyskland, har selv et par stykker og de har fungeret upåklageligt. 

Prøv fx hetzner.de

Tilmeldt 1. Jan 10
Skrevet kl. 14:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tager normalt også "fri trafik" med et gran salt, er i mine spæde webmaster dage blevet ramt af en ekstra regning pga en lidt for stor udnyttelse af "fri trafik".

Serverhosting har dog også en betegnelse af deres "fri trafik", som ikke lige fremgår af selve produktsiden. Der står: "Fri Trafik
Ved Dedikeret servere i vores tyske datacenter er der helt fri dansk og international trafik. Op til 2000 GB trafik md. er man koblet på vores 100 Mbit/s netværk. Udover 2000 GB trafik md. bliver man automatisk sat ned til 10 Mbit/s."

Det vigtige for mig er nok at nogen kan styre serveren og ikke mindst, at jeg har mulighed for at hive fat i noget support / en tekniker hvis der skulle være bøvl med serveren (den feks er gået ned eller andet). Serveren vil i bund og grund blive brugt til "indholdshosting" / download / streaming server. Så vi er ikke ude i nogen enorm belastning på en evt. database osv.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Apr 08
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 14:33

Jeg kan varmt anbefale Acenet som jeg selv benytter til hosting af alt mit forretningskritiske data. Anders er desuden aktiv her på Amino. Acenet er ikke billige, men efter en del års forretningsdrift har jeg måttet sande, at det kan være dyrt at købe for billigt ind - især når det drejer sig om data som udgør rygraden i min indtjening.

Vh. Heinz

Tilmeldt 1. Jan 10
Skrevet kl. 14:48

Hej Heinz,

Acenet ser lidt dyre ud, men ja, du har bestemt ret i, at den "billige" løsning nemt  kan komme til at koste dig dyrt, især når man har med kritisk data at gøre - hvilket også er tilfældet for mig. Hvis vi kører en bannerkampagne med godt tryk på de forskellige medier og der pludselig ikke er kontakt med serveren - så kan du tro at vi pludselig står med en MEGET sur kunde - og eksponeringerne, ja de skal der skam stadig betales for..... Det er nok min største frygt - det er evt. nedetid midt i primetime....

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 15:55

Du skriver 'kan ende med'.

Der er ingen grund til at købe mere end nødvendigt. Du kan altid skalere op.

Umiddelbart vil der være penge at spare på en virtuel server - og den vil kunne dække dine behov. Desuden har du måske mulighed for at spare så meget, at du kan sætte en redundant op, så du undgår ned-tid. Måske endda et fint firma til at håndtere serveren (typer som Seeksadmin.com og Platinumservermanagement.com).

Om ikke andet, kan jeg også anbefale Hetzner, hvis man selv kan servicere en server. For flere tilbud og ideer, ville jeg helt sikkert smutte forbi webhostingtalk.com.

Er du i tvivl om kræfterne i en VPS kan du kontakte mig, måske jeg kan hjælpe.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 16:09

@MMC: Hetzner gør meget tydeligt opmærksom på, at man har op til 2000GB trafik, og derudover bliver hastigheden nedsat til 10mbit.

Så vil ikke ligefrem klandre dem for at udbyde fri trafik, selvom det står der.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:28
Har du selv erfaringen med drift af servere generelt samt opsætning til det nævnte formål, således det eneste du har brug for af teknisk support er hvis serveren går helt ned? Alternativt skal du i hvert fald sørge for at få dig en driftet løsning samt vælge en udbyder der har erfaring med opsætning til det behov du nævner (dvs. gerne nogen der har driftet løsninger for andre kunder med f.eks. bannerkampagner hvor de har skulle håndtere rigtigt mange requests for "dumme" filer). Der vil altid være rigtigt meget at vinde på en optimal software konfiguration kontra blot at skalere på hardware niveau.

Trafikken på tyske løsninger er rigtigt nok som regel billigere, men fordelen ved dit behov er jo (afhængig af hvor fastlagt kampagnerne er) at du relativt nemt kan udregne din pris pr. eksponering og her vil jeg tro forskellen på en dansk og tysk løsning i sidste ende er ubetydeligt lille for din slutkunde. Under alle omstændigheder så sørg i hvert fald for at vælge en udbyder du kan få fat på 24/7 (og som kan få fat på deres leverandør 24/7 hvis de videresælger servere fra f.eks. en tysk udbyder), ellers kan det som du selv er inde på blive en dyr affære i eksponeringer der bliver brændt af hvis noget går galt.
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)