jeg har haft nogle enkelte rudeskifte kunder som aflyser på dagen eller dagen før det er ret inviklet at planlægge jobs når kunder aflyser - men der kan jo være gode grunde til det -jeg har indtil nu ikke charged kunden for aflysningen eller for flytning af tiden!
mit spørgsmål er nu om jeg kan tage et mindre beløb i tilfælde af at kunden aflyser eller ønsker en ny tid end den aftalte?
hvor meget skal jeg gøre kunden opmærksom på dette?
Mvh Omar
rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig
Det er meget normal praksis inden for klinik drift da man jo ikke altid lige kan få fyldt en ny kunde ind. Men det er ihvertifald vigtigt at du gør meget tydligt opmærksom på det når folk bestiller hos dig.
Det er en fuldt ud gangbar løsning. Du skal bare gøre en dyd ud af at oplyse kunden om det - i min branche (kurser/foredrag) er det meget udbredt; varen koster xxx,- ved afbud indtil 1 måned før koster det ikke noget, derefter koster det yyy,- at melde afbud.
Ja, da det er en "særlig betingelse" skal du sørge for at gøre meget tydeligt opmærksom på det INDEN kunden køber af dig. Men gør du det er det helt lovligt. Der er mange varer og serviceydelser, hvor det ikke er fair hvis kunden aflyser
måske en ud af 100. og så har jeg måske 10-15 flytninger ud af 100
det værste der kan ske er at man kører ud til en kunde som så ikke dukker op - det er særligt i dette tilfælde jeg vil have mine udgifter dækket ind, på den udeblevne kundes bekostning om så at sige!
som sagt vi har jo og er og vil da fortsætte med at være large i vores kundehåndtering! men det kan måske være at det virker præventivt og gør at kunderne vælger at prioritere vores aftale frem for andet. jeg ved det ikke men måske.
altså jeg tror jeg gør det! og mest for den præventive effekt, hvis det hjælper. og hvis en kunde så ringer, så kan man jo normalt godt snakke sig uden om en ekstra regning (regning for udeblivelse)
rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig