Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kunder der aflyser skal betale!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

eller skal de?

jeg har haft nogle enkelte rudeskifte kunder som aflyser på dagen eller dagen før det er ret inviklet at planlægge jobs når kunder aflyser - men der kan jo være gode grunde til det -jeg har indtil nu ikke charged kunden for aflysningen eller for flytning af tiden!

mit spørgsmål er nu om jeg kan tage et mindre beløb i tilfælde af at kunden aflyser eller ønsker en ny tid end den aftalte?

hvor meget skal jeg gøre kunden opmærksom på dette? 

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra København S
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget normal praksis inden for klinik drift da man jo ikke altid lige kan få fyldt en ny kunde ind. Men det er ihvertifald vigtigt at du gør meget tydligt opmærksom på det når folk bestiller hos dig.

 

Mark

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

ja jeg lagde mærke til konens aftale hos tandlægen (der stod 200,-kr knaster ved udeblivelse)

så det er altså lovligt og ok?

og skal jeg gøre opmærksom på det i tilbudet som kunden modtager?

 

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en fuldt ud gangbar løsning. Du skal bare gøre en dyd ud af at oplyse kunden om det - i min branche (kurser/foredrag) er det meget udbredt; varen koster xxx,- ved afbud indtil 1 måned før koster det ikke noget, derefter koster det yyy,- at melde afbud.

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Omar

Hvor stor en procentdel aflyser?

Partner @ The Social Agency 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, da det er en "særlig betingelse" skal du sørge for at gøre meget tydeligt opmærksom på det INDEN kunden køber af dig. Men gør du det er det helt lovligt. Der er mange varer og serviceydelser, hvor det ikke er fair hvis kunden aflyser

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

måske en ud af 100. og så har jeg måske 10-15 flytninger ud af 100

det værste der kan ske er at man kører ud til en kunde som så ikke dukker op - det er særligt i dette tilfælde jeg vil have mine udgifter dækket ind, på den udeblevne kundes bekostning om så at sige!

som sagt vi har jo og er og vil da fortsætte med at være large i vores kundehåndtering! men det kan måske være at det virker præventivt og gør at kunderne vælger at prioritere vores aftale frem for andet. jeg ved det ikke men måske.

altså jeg tror jeg gør det! og mest for den præventive effekt, hvis det hjælper. og hvis en kunde så ringer, så kan man jo normalt godt snakke sig uden om en ekstra regning (regning for udeblivelse)

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

At skrive at du forventer godtgørelse hvis kunden ikke møder op, er bare noget der gør dig mere seriøs. Selv kunden vil kunne forstå det.

Held og lykke.

 

Partner @ The Social Agency 

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes helt klart at du skal opfordre kunderne til at holde aftalen, istedet for at lave en skræmmekampagne.

Få fat i en SMS tjeneste, hvor du kan skrive dine aftaler ind - så modtager kunden automatisk en SMS 24 timer inden den aftalte tider, eller mindre.

Det opnår du 2 ting ved:

- Kunden glemmer ikke aftalen
- Kunden er nu gjort opmærksom på sin aftale, og vil føle sig forpligtet til at overholde den

Under alle omstændigheder, skulle det nedbringe din procent væsentligt - vi har flere kunder der bruger det med stor succes.

Tjenesten skal ikke koste dig mange basseører :O)

Mvh.
Henrik 

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville tage fuldpris, hvis kunden ikke møder op, og et mindre beløb for flytning

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)