Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på markeder

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en webshoppen http://www.dunkelskov.dk hvor jeg sælder kostumer og tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment. Til sommer skal jeg så på flere markeder for at sælge mine ting. Hvordan gør jeg med moms i den forbindelse? Skal jeg skrive en regning hver gang køber noget eller kan jeg nøjes med at tælle dagsalget sammen når markedet lukker om aftenen også udregne moms af hele dagssalget? På markeder er charmen jo at der ikke er en fast pris og at man gerne prutter om prisen.

Et andet spørgsmål er, hvad med forplejning når vi er afsted. Er det noget jeg kan trække fra? Jeg har venner der gerne vil arbejde for mig i min bod mod at de får mad og et sted at sove.

Gode råd modtages med kyshånd og på forhånd tak.

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

M.h.t. omsætning så er det nok du gør kassen op efter hver dag . Derefter regner man momsen ud fra.

M.h.t . fortæring så ved jeg ikke om du kan trække det fra, tror det ikke men der er garenteret nogle der ved det.

Jeg har faktisk en del rollespilstøj, slagkofter, kjortel, hætter, regelbøger, maling, bælter, så hvis det er noget du kunne være interesseret i at købe så må du da gerne kontakte mig på samson@hedegaard.mail.dk

 

mvh

The Trader

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina.

Som nævnt skal du blot vide, hvor mange byttepenge du har med. Resten er jo så din omsætning.

Du skal skrive en regning (en lille regningeblok med dine firmainformationer er nok) på salg over 1000,- kr.

Hvis du er afsted en enkelt dag uden overnatning, kan du ikke trække forplejning fra. I mere end et døgn kan du godt trække udgiften fra.

Dine venner kan godt arbejde gratis for dig, såfremt de ikke er på overførselsindkomst.

Mange hilsner og god tur

Miriam

Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej miriam tusind tak.

Jeg er afsted fra torsdag til og med mandag dvs. 4overnatninger.. Hvor meget kan jeg så trække fra..?

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var lige inde at kigge på www.anettesand.dk for at se satserne for 2010 og der står:

Rejsegodtgørelse (diæter): 455 kr./døgn
Logigodtgørelse: 195 kr./døgn
Fradrag med 15%/30%/30% for måltider er uændret

Det er ikke nemt at finde et sted at overnatte til 195 kr./ døgn, men du kan sagtens fradrage mere, hvis du gemmer din regning. Det samme gælder kosten.

Fradrag med % ved jeg ikke, hvad betyder, måske andre kan hjælpe?

Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

på middelalder markeder overnatter man i eget telt på selve markedespladsen og laver oftest maden selv.. Det er rigtig hyggeligt at være der når gæsterne er smuttet... Det er jo en hel livsstil at tage på middelaldermarkeder. Så med hensyn til mad er det vel at gemme regninger på det man har handlet ind for. er satserne pr. person ?

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, satserne er pr. person, så det kan bedre betale sig at fratrække satsen fremfor at gemme bonnerne i dette tilfælde.

Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dine svar miriam.. Men jeg forstår det stadig ikke helt... skal vist have det skåret ud i pap. ;-)

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:

Jeg var lige inde at kigge på www.anettesand.dk for at se satserne for 2010 og der står:

Rejsegodtgørelse (diæter): 455 kr./døgn
Logigodtgørelse: 195 kr./døgn
Fradrag med 15%/30%/30% for måltider er uændret

Det er ikke nemt at finde et sted at overnatte til 195 kr./ døgn, men du kan sagtens fradrage mere, hvis du gemmer din regning. Det samme gælder kosten.

Fradrag med % ved jeg ikke, hvad betyder, måske andre kan hjælpe?

Fradrag med 15%/30%/30% for måltider er uændret skal forstås sådan:

Hvis du får betalt et hotel med morgenmad, bliver din diætsats på 455 kr. reduceret med 15%.
Hvis du bliver budt på frokost eller aftensmad af en kunde (eller firmaet betaler regningen), skal der fratrækkes 30% af diætbeløbet.

Man får altså kun de fulde diætsatser, hvis man faktisk også selv afholder udgiften til kost.

Dbh
Anette Sand

Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

øhh nu tabte jeg fuldstændig tråden.

Når jeg tager på markede til foråret så køber vi ind til alle tre måltider og laver maden selv. det hele bliver nok købt ind af en gang.Da det er nemmeste. og jeg regner med at vi er ca. 5 der skal have mad. hvordan laver jeg så udregningen?eller skal jeg købe ind til hvert måltid på hver sin bon?

 

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)