Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er bare "Log ind" ok eller skal kunde have muligheden for at købe uden Log ind?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis alle informationerne allerede påføres af kunden så vil det nemmeste for kunden jo være at de blot ved at påføre lidt flere oplysninger kunne blive medlem - hvis de valgte det da det på ingen måder bør være et krav. For hos nogle webshops har man umiddelbart ikke lyst til at logge ind eller blive medlem hos, men hos andre, der tilmelder man sig både til reklame- og nyhedsmails og opgiver alverdens oplysninger om sig selv. Så jeg har altid ment at muligheden for at logge ind bør være der, men det bør - hvis muligt - være frivilligt. Et væsentligt kriterie for succes er selvfølgelig at det er nemt og ikke kræver overflødige indtastninger, flere åbne vinduer osv.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 00:28

Man lade folk registrere når de ska betale for varene (checkout) 

Du kan ju kikke på andre webshops, så kan du se hvordan de har lavet det.

Og som andre siger, der findes færdige systemer hvor det eneste man behøver er at lave en egen grafik. om man nu vil det.

Og mange af disse er opensource.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:49

Gabriela:

Hej,

Har den problem at min web designer har lavet web med Log ind funktion dvs. når kunden vil købe noget skal de gå igennem "Log ind" og oplyse info om sig selv når de vil købe noget og så gemmes oplysningerne.

Hvor vigitg er det at kunden har muligheden for at vælge mellem 2 muligheder??

1. Købe med Log ind

2. Købe uden Log ind

Er det bare ok hvis der er bare 1 mulighed dvs. at kunden SKAL Log ind for at købe noget?  Er det internationale standard eller bare gammeldags måde at web designe??

Håber at få nogle svar fra kompetente Aminoer Smile

mvh,Gabriela

Jeg køber ikke hos webshops hvor jeg skal logge in? Det er idiotisk og uden grund. Dog er der undtagelser hvis jeg ikke kan få produktet eller servicen et andet sted.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:03

Jeg handler konsevkent ikke i webshops hvor jeg ikke har et login, en konto, ordrehistorik osv.

Det er simplethen så basale ting som jeg forventer af en webshop i dag så hvis jeg ikke kan have alle mine data klar så jeg bare skal skrive brugernavn og kodeord når jeg handler igen så bruger jeg helt sikkert ikke den webshop fremover.

Så husk at selvom det selvfølgelig kan være problematisk at have for mange skridt / eller f.eks. bede folk om at oprette kontoer i nogle brancher (f.eks. sexlegetøj osv. hvor folk kan være berørte af at skulle oprette en "personlig" konto. Så er der altså mange i dag som forventer at have fuld adgang til deres ordrehistorik , leveringsadresser og helst også RMA osv.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:16

Hvem sælger du til? B2C eller B2B?

Når jeg handler B2C vil jeg ikke oprette mig som kunde - jeg hører til dem, der konsekvent IKKE handler privat, hvis der skal oprettes profil og logges ind osv - det gider jeg simpelthen ikke bruge tid på, og jeg gider slet ikke skulle have flere logins og passwords end jeg allerede har. Jeg har gennem tiden handlet rigtig meget i udenlandske webshops, og jeg oplever absolut ikke, at login er standard.

Jeg har ikke det store behov for at se min historik på private indkøb. Jeg har selv en webshop (B2C) uden login, dog gemmer standardsystemet en cookie på kundens PC, så oplysninger om navn og adresse ikke nødvendigvis skal indtastes ved næste ordre.

Handler du derimod B2B kan der være fordele forbundet med login - du kan forhindre, at slutkunder kan se priser, men de kan se varerne, og dermed efterspørge dem i detailhandelen. Hos de fleste af mine leverandører, skal man bruge login for at se priser og bestille (men det er så også B2B), og det fungerer fint. Det skal med her, at mange af B2B-leverandører (i hvert fald på det marked jeg arbejder på) forlanger dokumentation for at man er en virksomhed, og dermed skal godkendes som kunde - man skaber ikke bare et login, uden en manuel sagsbehandling i den anden ende.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 11:16

Personligt køber jeg ikke hos webshops hvor jeg tvinges til at logge ind først. Jeg finder det besværligt og irriterende, selvom jeg godt ved at jeg næsten skal indtaste ligeså mange oplysninger hvis jeg ikke skulle oprette bruger. Jeg vælger simpelthen at købe mine varer et andet sted, selv hvis de er dyrere der.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 12:52

Gabriela:

Hej,

Har den problem at min web designer har lavet web med Log ind funktion dvs. når kunden vil købe noget skal de gå igennem "Log ind" og oplyse info om sig selv når de vil købe noget og så gemmes oplysningerne.

Der er i de seneste par år skabt en (latterlig) trend med at man ikke vil handle i en netbutik, hvis man skal oprette sig som kunde.
Jeg finder det latterligt fordi den ENESTE forskel i de fleste netbutikker er at man også skal indtaste et password. Netbutikkerne skal jo have de samme adresseoplysninger af kunden for at kunne fremsende varen, så der bliver ikke registreret mere om kunden ved oprettelse af en konto.

Men når verden nu hænger sådan sammen (i DK), så bør du tilbyde dine kunder begge muligheder. Jeg kan oplyse at i mine netbutikker vælger under 5% af kunderne at oprette en konto (med password). I modsat fald vil du miste en masse salg til konkurrenterne som tilbyder at handle via gæste-konti.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 13:00

Simon Christopher Mørk Hermansen:

Personligt køber jeg ikke hos webshops hvor jeg tvinges til at logge ind først. Jeg finder det besværligt og irriterende, selvom jeg godt ved at jeg næsten skal indtaste ligeså mange oplysninger hvis jeg ikke skulle oprette bruger. Jeg vælger simpelthen at købe mine varer et andet sted, selv hvis de er dyrere der.

Undskyld mig, men det er jo på grænsen til irrationelt dumhed - du vil hellere betale mere for varen end at indtaste et password?

Medmindre selvfølgelig at du omtaler de få netbutikker, hvor man ikke kan lægge varen i kurven uden at være logget ind først - den slags butikker håber jeg så ikke der er mange tilbage af.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gabriela:

1. Købe med Log ind

2. Købe uden Log ind

Lad kunden gå igennem så få skridt som overhoved muligt.

Når kunden kommer til kassen så lad kunden udfylde alm. info som navn adresse m.m. samt e-mail. (bemærk ikke noget brugernavn da email kan bruges som brugernavn).

Når kunden har bestilt så sender du en email med en adgangskode og mulighed for at kunden kan ændre denne ved at logge sig ind. På siden bør der også være en generel login knap så kunden kan se købshistorik m.m.

Hvis kunden så kommer igen så kan du når du får kundens email så denne op og se at det er en kendt kunde. Der kan du så bede om password igen og forudfylde alle informationer som kunden udfyldte første gang.

Den med at din programmør skal lave SÅ meget om passer ikke hvis han har lavet det rigtigt. Det burde max tage 4 timer (dog uden at jeg kender koden).

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 15:54

ThomasVJ:

Simon Christopher Mørk Hermansen:

Undskyld mig, men det er jo på grænsen til irrationelt dumhed - du vil hellere betale mere for varen end at indtaste et password?

Medmindre selvfølgelig at du omtaler de få netbutikker, hvor man ikke kan lægge varen i kurven uden at være logget ind først - den slags butikker håber jeg så ikke der er mange tilbage af.

Synes det er dumt at kalde din mulige kunder for dumme. Fordi de ikke vil oprette sig som kunde.

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)