Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl i Google.dk analytics ? eller hva

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Grindsted
Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået installeret min google analytics på vores nye webshop, men jeg er lidt i tvivl om, at jeg har lavet en fejl installation.

Der står:

Bedste indtjeningskilder :

Indtjening = Produkt x  = 5517,24 kr.

Men der er kun tale om selve omsætningen, for produktet, og ikke indtjeningen..

Er det mig der har sat det forkeret op, idet jeg lagt en kostpris i min magento webshop

Hjælp mig

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 22:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Google aner ikke hvad kostprisen er. I google analytics er indtjeningen = omsætning.

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 17:37

Hejsa

Det hele afhænger af din implementering. Jeg går ud fra at du taler om din e-business, dvs. dit ebusiness faneblad i google Analytics. De beløb du ser i dit system er de beløb du registrerer med din e-commerce sporingskode, som er placeret på bekræftelsessiden.

Det kan være du registrerer beløbet med moms, eller uden moms. Hvis du ønsker din konkrete kostpris registreret i stedet, så skal du placere denne værdi i den rigtige variabel. Men husk dog at alle kan se i din kode, så konkurrenter mv. vil kunne gennemføre et køb på din side og se hvad din kostpris er ( i al fald i teorien, det er sjældent folk tænker så langt og gør det).

Så du vil godt kunne få kostprisen, men det vil kræve noget justering af din kode :-)

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)